Ahooy Case Study Jak jsme úspěšně rozjeli PPC kampaně
Kdo je Ahooy?
www.ahooy.sk je jedinečný e-shop, kde si na své přijde každý, kdo má rád kvalitní trička, mikiny, doplňky a nejnovější čelenky s originálním vzhledem. Zakladatelé e-shopu Ján a Marián Gondovcovi neustále doplňují nabídku o nové tematické vzory nebo vtipné návrhy, které tisknou na vybrané druhy textilu nejen pro dámy a pány, ale i pro děti nebo dokonce celou rodinu. Stačí si vybrat oblíbené téma (sport, turistika, láska, jednorožec atd.) a jedinečný kousek oblečení doplní každého, kdo chce během pár dní vnést do svého šatníku trochu jedinečnosti.
Spolupráce Ahooy a ui42
Spolupráce s Ahooy není pro naše týmy ničím novým. Poté, co jsme společně vytvořili e-shop na míru běžící na CMS BUXUS z původního e-shopu, který brzdil jejich růst, a propojili jej s dalšími systémy (ERP systém, etiketovací systém atd.), bylo na čase se hlouběji ponořit do efektivních PPC kampaní, které by mohly zvýšit jejich zisky. Zadání bylo jasné - protože společnost Ahooy chtěla i nadále spravovat sociální média vlastními silami, zaměřili jsme se na Google Ads. Výzva byla o to větší, že spolupráce začala v říjnu, právě když e-commerce sezóna nabírala na obrátkách.
Cíle spolupráce
V oblasti PPC reklamy prostřednictvím Google Ads jsme se zaměřili na zvýšení počtu objednávek v e-shopu, celkového prodeje a v neposlední řadě na vytvoření efektivních vánočních kampaní. Přesné cíle jsme stanovili pomocí meziročních srovnání v každém měsíci čtvrtého čtvrtletí.
Výsledky spolupráce
Výsledkem je, že meziroční nárůst příjmů je právě mezi říjnem a prosincem 2020 oproti říjnu a prosinci 2021. Křivka výnosů dosáhla v některých bodech více než 200% růstu.
Průběh projektu krok za krokem
Říjen - začínáme
Začátek spolupráce byl ve znamení vytváření nových kampaní a optimalizace těch stávajících. Rezervy, které jsme se rozhodli přeměnit na efektivnější nastavení, se objevovaly hlavně v reklamách ve vyhledávání a discovery reklamách (reklamy v kanálech YouTube a Gmail). Náš zásah spočíval především v efektivnějším pokrytí klíčových slov a také v úpravě nedostatků v UX, což se také projevilo na výsledcích za daný měsíc. Přestože jsme splnili stanovený cíl, pro mnohé byl ještě prostor pro zlepšení.
+ 123 %
Meziroční nárůst konverzí
+ 172 %
Meziroční nárůst obratu
Listopad - prolomení ledů
Kromě dolaďování výše zmíněných nedostatků, které byly trnem v oku z hlediska uživatelské přívětivosti, je listopad měsícem, kdy začínají nabírat na obrátkách vánoční nákupy. Oba tyto faktory výrazně ovlivnily naše výsledky.
+ 165 %
Meziroční nárůst konverzí
+ 209 %
Meziroční nárůst obratu
Prosinec - úspěšně experimentujeme
V rámci vyvrcholení čtvrtého čtvrtletí a s ním spojených vánočních nákupů jsme sáhli po navýšení kreditu pro reklamy Google Ads. Důvod? Tento kanál se ukázal jako klíčový zdroj konverzí (až 44 % z celkového počtu). Výsledek v podobě vyšších konverzí na sebe nenechal dlouho čekat.
+ 80 %
Meziroční nárůst konverzí
+ 141 %
Meziroční nárůst obratu
V čem všem jsme nakonec zasáhli
Přestože hlavním nástrojem k dosažení vyšších prodejů bylo vytvoření nových a nastavení stávajících PPC kampaní v Google Ads, důležitou roli hrálo i poukázání na některé nedostatky z hlediska UX. Právě ty mohly způsobit brzdu, která byla důvodem neúspěšné konverze návštěvníka webu. Jejich odhalení a následné odstranění výrazně přispělo k pozitivnímu výsledku, který předčil očekávání. Uživatelská zkušenost je přece významnou součástí skládačky elektronického obchodu, která přispívá k dosažení konverzí (nákup, vyplnění formuláře atd.). Následně programátoři ui42 pokračují ve vylaďování webových stránek www.ahooy.sk na základě analýzy SEO. Budoucnost e-shopu s jedinečným zbožím směřuje do sousední České republiky.
Jak Ahooy hodnotí naši spolupráci?
Jsme rádi, že ve spolupráci s ui42 nacházíme stále nové způsoby, které nám pomáhají posouvat se vpřed. Začali jsme s e-shopem na BUXUSu a propracovali se k výkonnostnímu marketingu. Uvidíme, co přinese budoucnost, protože u kluků z ui42 nikdy nevíte, s čím přijdou, aby vám pomohli s vaším online podnikáním.
Chcete také nastartovat své online kampaně?
Kontaktujte nás a domluvte si nezávaznou konzultaci. Můžeme se sejít osobně nebo online.
-
Andrej Kajan
CEO
-
Samuel Štassel
Sales & Marketing Specialist