Najšport Case Study Jak jsme optimalizovali PPC reklamu
PPC reklama (Pay Per Click) je jedním z nejčastěji používaných nástrojů v online marketingu. Poskytuje okamžité výsledky a lze ji využít ve různých formátech a na různých platformách (jako například Google Ads, Facebook a další). Nicméně i PPC kampaně lze optimalizovat a nastavit tak, aby dosáhly stejných výsledků s nižšími reklamními náklady. Stejně jako jsme udělali pro nejznámější slovenskou cestovní agenturu Satur.
Zadání a cíle spolupráce
Hlavní požadavkou ze strany klienta bylo nastavení a optimalizace výkonových marketingových kampaní. Součástí spolupráce bylo rovněž předání know-how internímu týmu marketingového oddělení a sdílení tipů pro řízení marketingových kampaní tak, aby dosahovaly očekávané cíle. Aby vše probíhalo správně, zajišťovali jsme také dohled nad splněním stanovených KPI (klíčové ukazatele výkonnosti).
Nová marketingová strategie pro Nejsport zahrnovala správu placených kampaní na Google a sociálních sítích, správu porovnávačů, optimalizaci pro vyhledávače, mediální nákup a strategii pro influencer marketing. Všechny tyto dílčí úkoly jsme řešili s důrazem na zlepšení uživatelské zkušenosti – UX (user experience).
Výsledky spolupráce a čísla
Q1/2022 vs. Q1/2023
+ 62 %
konverzí
+ 180 %
celková hodnota konverze
+ 66 %
kliknutí
- 36 %
PNO
Cíle spolupráce
Klíčové milníky spolupráce
Vstupní Google Ads audit
Provedli jsme vstupní analýzu nastavení Google platforem a stávajících kampaní. Pomohlo nám to získat přehled o efektivitě a výkonnosti reklamních kampaní, identifikovat oblasti pro zlepšení a navrhnout opatření k optimalizaci.
Navrhli jsme XML feedy
Na začátek jsme vytvořili osm typů XML feedů, které klient promptně zapracoval do spuštění kampaní. Díky velkorysé datové podpoře a efektivní spolupráci jsme zvládli i nastavení kampaní, pro které je charakteristická častá změna – například. vyprodané či na druhé straně slabě prodávané termíny a celá ubytovací zařízení.
Efektivní automatizace PPC reklamy
Abychom zefektivnili celý proces nastavení a správy PPC kampaní, vsadili jsme na částečnou automatizaci – tool PPC Bee, který nám ušetřil hodiny mravenčí práce. Postupně se nám podařilo zapracovat zautomatizované vytváření množství typů kampaní, které uměly reagovat na zmíněné změny v reálném čase.
Kontaktujte nás
Chcete i vy jedinečnou marketingovou strategii?
-
Andrej Kajan
CEO
-
Samuel Štassel
Sales & Marketing Specialist