Pexo případová studie Case Study Pexo - automatizovaná doporučení produktů
Zadání
Zadání od PEXO znělo jasně - posunout stránky e-shopu na novou úroveň, nejen s cílem získat více objednávek, ale také poskytnout zákazníkům jednodušší a příjemnější nakupování. Řešením, které navíc odbřemení administrátory e-shopu, je automatické doporučení produktů na základě umělé inteligence, které jsme se rozhodli v e-shopu PEXO implementovat.
Cíle spolupráce
- zautomatizované doporučení ?
- relevantnější produkty v sekci doporučené produkty
- vyšší konverzní poměr v rámci objednávek
- lepší uživatelský zážitek z nakupování
- zlepšení celkové výkonnosti e-shopu
Produktová stránka
Doporučené produkty se zobrazují ve velkém detailu produktu, kde si návštěvník stránky pod informacemi k produktu najde tipy na sortiment, který si ostatní zákazníci spolu s vybraným produktem kupují nejčastěji. Účinný cross-sell je řešen malým detailem produktů ve formě carrouselu.
9,9 %
míra prokliku (CTR)
6,7 %
konverzní poměr (CR)
Pop-up okno
Druhým místem, kam jsme se doporučující nástroj rozhodli implementovat, je pop-up vyskakovací okno. Slouží jako potvrzení o vložení do košíku a zároveň rozcestník k další akci. Tou je možnost dokončit nákup a přesměrování do košíku, návrat k dalšímu prohlížení produktů nebo opět seznam doporučených produktů, které by jej mohly v souvislosti s jeho výběrem zaujmout.
13,8 %
míra prokliku (CTR)
25,2 %
konverzní poměr (CR)
Košík
Doporučující nástroj našel umístění iv posledním kroku nákupního procesu - v košíku, jako součást pravého bočního menu. I v této chvíli má tak zákazník možnost doplnit svoji objednávku o produkty, které nástroj vyhodnotí jako nejpravděpodobnější, které by jej mohly zaujmout.
2,2 %
míra prokliku (CTR)
10 %
konverzní poměr (CR)
Klíčová zjištění pro implementaci doporučujícího nástroje
?Tento projekt potvrdil fakt, že doporučující nástroj má své opodstatnění na více místech na webstránce. Při spolupráci s PEXO jsme zjistili, že při srovnání umístění doporučujícího nástroje dosáhlo nejlepších výsledků pop-up okno. Ve sledovaném období jednoho měsíce tento prvek v kombinaci s umělou inteligencí vygeneroval až 5,3% podíl obratu. Ve srovnání s doporučením ve velkém detailu a košíku byl nejvýkonnější.
Díky relevantnímu doporučení si například zákazník nakupující penál vložil do košíku i související produkty jako propisku nebo tužku a e-shop tak úspěšně využil cross-sell bez potřeby zásahu administrátora nebo složitých nastavení párování produktů. Konverzní míra vyskakovacího okna dosáhla pozoruhodných výsledků díky tomu, že doporučující nástroj zobrazil komplementární produkty, které jsou v nižší ceně.
Jak hodnotí Pexo naši spolupráci?
S růstem e-shopu přicházejí nové úkoly, které je třeba plnit, a proto je potřebná optimalizace a automatizace procesů. Jsme rádi, že ui42 přišlo s řešením automatizovaných doporučení produktů, které nahradilo naše manuální doporučení nebo doporučení založená na společných vlastnostech. Nečekali jsme, že se to promítne až do takových skvělých čísel. Jsme velmi spokojeni.
Kontaktujte nás
Chcete i vy zautomatizovat doporučení produktů?
-
Boris Henezi
Sales Executive