
Bezvavlasy | Case Study Webová aplikace Bezva Pickapp pro lídra na trhu Bezvavlasy
Zákaznická zkušenost hraje největší roli při rozhodování, zda váš zákazník znovu nakoupí nebo si objedná službu. Od prvního dojmu a načítání webu až po rychlé a bezproblémové vyzvednutí objednávky. Jak toho dosáhnout? Pro Bezvavlasy, lídra v oblasti kosmetiky, jsme díky spojení e-commerce a kamenných prodejen vytvořili jedinečnou aplikaci na míru pro výdej zboží. A to za neuvěřitelné 3 týdny!
Poslechněte si audio verzi v anglickém jazyce
Co je Bezvavlasy?
Bezvavlasy.cz je českým lídrem v oblasti vlasové péče s jasnou vizí v horizontu 3 – 5 let zaujmout pozici číslo 1 v evropském prostoru. Kromě České republiky působí prodejce na 4 trzích (SR, Maďarsko, Chorvatsko, Rumunsko). V roce 2023 zaznamenali Bezvavlasy důležitý milník, akvizici s distributorem kadeřnických značek v ČR, skupinou Hair Servis. Dnes společnost působí na českém e-commerce trhu s e-shopem pro B2B i B2C klientelu a také sítí 20 velkoobchodních provozoven, které jsou díky nové aplikaci zároveň výdejními místy pro zásilky z e-shopu.
Když čísla mluví za úspěch
1. místo
na českém trhu
+ 1 mil. €
příjmy za měsíc
+ 3 mil.
denně zpracovaných změn mezi ERP a BX
Zadání od klienta
Pro společnost Bezvavlasy jsme v ui42 v roce 2023 vytvořili e-shop na míru, který sloučil tři dodavatele pod jedno vyladěné B2B a B2C řešení. V rámci kontinuální spolupráce se na nás obrátili s další požadavkem – posílit online prodej a využít kamenné provozovny jako výdejní místa pro zásilky z e-shopu. Hlavním cílem bylo zvýšit komfort zákazníka při vyzvedávání objednávek, a také zefektivnit logistiku do 20 výdejních míst.
Hlavní oblasti spolupráce

Průběh spolupráce
Jak jsme začali spolupráci
Bezvavlasy rostly a s nimi i jejich technologické výzvy. 3 různé systémy, neefektivní procesy a e-shop, který už nestačil. Naším úkolem bylo vše spojit pod jednu střechu – moderní platformu, která bude růst spolu s nimi. Proto jsme na začátku naší spolupráce v roce 2023 postavili custom e-shop na CMS BUXUS, propojili ho s novým ERP i skladovým systémem, přidali propracovanou B2B a B2C zónu s dynamickým pricingem a personalizovanými účty. UX návrh, integrace a end-to-end testování zajistily, že nový systém fungoval hladce od první objednávky.
Nové zadání, nové výzvy
Novou výzvou, s kterou se na nás obrátili, bylo vhodně propojit síť výdejních míst, fungujících na odlišné platformě, s objednávkovým systémem Bezvavlasy. Tak vznikla myšlenka intuitivní aplikace, která zajistí přehledné vyzvednutí pro zákazníka, sledování objednávky v reálném čase a efektivní logistiku. Základním odrazovým můstkem byla specifikace, ve které jsme si jasně nadefinovali, jak by měla celá aplikace fungovat. Součástí propojení byla kooperace s externím ERP systémem a také administrací v CMS BUXUS, na kterém je e-shop postaven.
Nakreslili jsme wireframe-y a vymysleli propojení
Ve druhém kroku jsme navrhli jednotlivá propojení na všech úrovních – frontendu, backendu i z pohledu samotného zákazníka a výstupů pro administrátora v e-shopu. Vznikla tak jasná představa, podobná výsledným wireframe-ům, ve kterých už klient mohl vidět všechny detaily vizuálu a logiku funkčnosti celé aplikace.
Zvolili jsme nejvhodnější metody
Při vývoji této aplikace jsme využili metodologii Service Blueprint – pomocníka, který mapuje celý proces poskytování služby z pohledu zákazníka i zaměstnance. Kromě toho, že jsme do detailů zadefinovali, jak mají jednotlivé prvky aplikace fungovat, podařilo se nám velmi rychle identifikovat problémy a optimalizovat všechny procesy.
Odhalili jsme skryté zádrhely a vyladili všechny detaily
Po finálním výstupu jsme si s klientem na dohodnutém workshopu krok po kroku prošli všechny body procesu objednávky z každého úhlu pohledu a odhalili trhliny, které nebyly v pilotních krocích domyšlené – například, co je úlohou zaměstnance v případě, že si zákazník zboží nevyzvedne a podobně. Na základě toho jsme dotáhli i ty nejmenší detaily v procesech a pokryli celý průběh - od vytvoření objednávky až po dodání a případný proces vrácení.
Spustili jsme aplikaci Bezva Pickapp
Po rekordně krátkém čase – v horizontu 2 až 3 týdnů, jsme vstoupili do finále. Hotová aplikace na výdej zboží, která propojila online a offline – od wireframů přes grafiku až po naprogramování a spuštění, byla připravena na první reálné objednávky.

Výsledky spolupráce
- Efektivnější proces doručování zásilek
- Pohodlné převzetí pro zákazníky
- Větší spokojenost zákazníků
- Budování pozitivní zkušenosti s produktem/službou
- Budování loajality k značce Bezvavlasy
Shrnutí očima ui42
Po úspěšném vytvoření komplexního B2C a B2B řešení nám ve druhé fázi Bezvavlasy připravili další oříšek k rozlousknutí. Vytvoření aplikace na míru je obvykle proces na delší čas. Plánování, návrhy, testování, úpravy, nasazení… Avšak díky kombinaci know-how, konceptu one – stop shopu a mixu těch správných nástrojů dokážeme v ui42 vytvářet řešení téměř na počkání.
Jak hodnotí naši spolupráci Bezvavlasy?
Projekt "Výdejní místa" ukázal, že propojení online a offline světa může vést k výraznému zlepšení zákaznického servisu i logistické efektivity. Díky inovativnímu přístupu a technologické podpoře se nám pomocí ui42 podařilo vytvořit funkční ekosystém, který přináší výhody jak zákazníkům, tak e-shopu Bezvavlasy.cz.