Webová aplikace Bezva Pickapp pro lídra na trhu Bezvavlasy

Bezvavlasy | Case Study Webová aplikace Bezva Pickapp pro lídra na trhu Bezvavlasy

Zákaznická zkušenost hraje největší roli při rozhodování, zda váš zákazník znovu nakoupí nebo si objedná službu. Od prvního dojmu a načítání webu až po rychlé a bezproblémové vyzvednutí objednávky. Jak toho dosáhnout? Pro Bezvavlasy, lídra v oblasti kosmetiky, jsme díky spojení e-commerce a kamenných prodejen vytvořili jedinečnou aplikaci na míru pro výdej zboží. A to za neuvěřitelné 3 týdny!

Poslechněte si audio verzi v anglickém jazyce

Co je Bezvavlasy?

Bezvavlasy.cz je českým lídrem v oblasti vlasové péče s jasnou vizí v horizontu 3 – 5 let zaujmout pozici číslo 1 v evropském prostoru. Kromě České republiky působí prodejce na 4 trzích (SR, Maďarsko, Chorvatsko, Rumunsko). V roce 2023 zaznamenali Bezvavlasy důležitý milník, akvizici s distributorem kadeřnických značek v ČR, skupinou Hair Servis. Dnes společnost působí na českém e-commerce trhu s e-shopem pro B2B i B2C klientelu a také sítí 20 velkoobchodních provozoven, které jsou díky nové aplikaci zároveň výdejními místy pro zásilky z e-shopu. 

Když čísla mluví za úspěch

1. místo

na českém trhu 

+ 1 mil. €

příjmy za měsíc

+ 3 mil.

denně zpracovaných změn mezi ERP a BX

Zadání od klienta

Pro společnost Bezvavlasy jsme v ui42 v roce 2023 vytvořili e-shop na míru, který sloučil tři dodavatele pod jedno vyladěné B2B a B2C řešení. V rámci kontinuální spolupráce se na nás obrátili s další požadavkem – posílit online prodej a využít kamenné provozovny jako výdejní místa pro zásilky z e-shopu. Hlavním cílem bylo zvýšit komfort zákazníka při vyzvedávání objednávek, a také zefektivnit logistiku do 20 výdejních míst.

Průběh spolupráce

Jak jsme začali spolupráci

Bezvavlasy rostly a s nimi i jejich technologické výzvy. 3 různé systémy, neefektivní procesy a e-shop, který už nestačil. Naším úkolem bylo vše spojit pod jednu střechu – moderní platformu, která bude růst spolu s nimi. Proto jsme na začátku naší spolupráce v roce 2023 postavili custom e-shop na CMS BUXUS, propojili ho s novým ERP i skladovým systémem, přidali propracovanou B2B a B2C zónu s dynamickým pricingem a personalizovanými účty. UX návrh, integrace a end-to-end testování zajistily, že nový systém fungoval hladce od první objednávky.

Nové zadání, nové výzvy

Novou výzvou, s kterou se na nás obrátili, bylo vhodně propojit síť výdejních míst, fungujících na odlišné platformě, s objednávkovým systémem Bezvavlasy. Tak vznikla myšlenka intuitivní aplikace, která zajistí přehledné vyzvednutí pro zákazníka, sledování objednávky v reálném čase a efektivní logistiku. Základním odrazovým můstkem byla specifikace, ve které jsme si jasně nadefinovali, jak by měla celá aplikace fungovat. Součástí propojení byla kooperace s externím ERP systémem a také administrací v CMS BUXUS, na kterém je e-shop postaven.

Nakreslili jsme wireframe-y a vymysleli propojení

Ve druhém kroku jsme navrhli jednotlivá propojení na všech úrovních – frontendu, backendu i z pohledu samotného zákazníka a výstupů pro administrátora v e-shopu. Vznikla tak jasná představa, podobná výsledným wireframe-ům, ve kterých už klient mohl vidět všechny detaily vizuálu a logiku funkčnosti celé aplikace.

Zvolili jsme nejvhodnější metody

Při vývoji této aplikace jsme využili metodologii Service Blueprint – pomocníka, který mapuje celý proces poskytování služby z pohledu zákazníka i zaměstnance. Kromě toho, že jsme do detailů zadefinovali, jak mají jednotlivé prvky aplikace fungovat, podařilo se nám velmi rychle identifikovat problémy a optimalizovat všechny procesy.

Odhalili jsme skryté zádrhely a vyladili všechny detaily 

Po finálním výstupu jsme si s klientem na dohodnutém workshopu krok po kroku prošli všechny body procesu objednávky z každého úhlu pohledu a odhalili trhliny, které nebyly v pilotních krocích domyšlené – například, co je úlohou zaměstnance v případě, že si zákazník zboží nevyzvedne a podobně. Na základě toho jsme dotáhli i ty nejmenší detaily v procesech a pokryli celý průběh - od vytvoření objednávky až po dodání a případný proces vrácení.

Spustili jsme aplikaci Bezva Pickapp

Po rekordně krátkém čase – v horizontu 2 až 3 týdnů, jsme vstoupili do finále. Hotová aplikace na výdej zboží, která propojila online a offline – od wireframů přes grafiku až po naprogramování a spuštění, byla připravena na první reálné objednávky.  

Výsledky spolupráce

  • Efektivnější proces doručování zásilek
  • Pohodlné převzetí pro zákazníky
  • Větší spokojenost zákazníků
  • Budování pozitivní zkušenosti s produktem/službou
  • Budování loajality k značce Bezvavlasy

Shrnutí očima ui42

Po úspěšném vytvoření komplexního B2C a B2B řešení nám ve druhé fázi Bezvavlasy připravili další oříšek k rozlousknutí. Vytvoření aplikace na míru je obvykle proces na delší čas. Plánování, návrhy, testování, úpravy, nasazení… Avšak díky kombinaci know-how, konceptu one – stop shopu a mixu těch správných nástrojů dokážeme v ui42 vytvářet řešení téměř na počkání. 

Jak hodnotí naši spolupráci Bezvavlasy?

Projekt "Výdejní místa" ukázal, že propojení online a offline světa může vést k výraznému zlepšení zákaznického servisu i logistické efektivity. Díky inovativnímu přístupu a technologické podpoře se nám pomocí ui42 podařilo vytvořit funkční ekosystém, který přináší výhody jak zákazníkům, tak e-shopu Bezvavlasy.cz.

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později

Potřebujete poradit?

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.