E-shop od nápadu po úspěch: Black Friday a Vánoce

E-shop od nápadu po úspěch: Black Friday a Vánoce

Několik dobrých rad a postřehů z knihy E-shop od nápadu po úspěch k top sezónním vrcholům z pohledu e-shopera - hlavně Black Friday a Vánocům.

Akce a slevy

Akce a slevy jsou běžnou součástí prodeje i v e-shopech. Pro akce a slevy existuje více doporučení, aby byly efektivní a abyste je nenabízeli zbytečně:

  • Akce musí mít vlastní cílovou stránku (landing page), například vánoční dárky.
  • Odkaz na akci musí být z úvodní stránky e-shopu.
  • Informace o akci musí být na stránkách produktů, které jsou v akci.
  • Akce musí být v porovnávačích u akčních produktů a musí být zvýrazněna i v Google AdWords reklamě.
  • Odkaz na akci musí být i v kategoriích produktů, které jsou v akci.
  • Při akcích nevytvářejte jednorázové stránky, ale vezměte v úvahu i SEO a vytvořte akční stránky, po kterých je dlouhodobý zájem.
  • Při akcích a slevách je urgencie dobrou motivací, tj. když akce nebo sleva je časově omezená například na víkend. Pro zákazníky je to velká motivace nakoupit. Odpočítávání času do ukončení akce nebo slevy můžete využít i v Google AdWords reklamách. Pokud používáte online nástroje na pop-up notifikace v e-shopu, zobrazte přes ně i aktuální akce.

Vánoční sezóna

Vánoční sezóna je pro mnohé e-shopy nejrušnější částí roku, kdy prodají nejvíce zboží. Trvá déle, než se na první pohled zdá. Sezónní vyhledávání spojené s dárky začínají už v říjnu. Lidé nakupují dárky už začátkem listopadu.

Prvním vrcholem sezóny je Černý pátek (Black Friday), který je převzatý ze Spojených států amerických, kde to je tradičně volný pátek po svátku Díkůvzdání (Thanksgiving) a Američané ho využívali na předvánoční nákupy.

Vánoční sezóna nekončí Štědrým dnem, ale pokračuje výprodeji až do ledna. Zákazníci v tomto období vyhledávají fráze spojené s výrazy „black Friday“, „den dopravy zdarma“, „dárky a tipy“. Roste sledovanost videa, stejně jako vyhledávání přes mobilní zařízení. Uživatelé často hledají inspiraci v obsahu typu Udělej si sám (Do It Yourself − DIY), Jak na to (How to). Míra konverze se v předvánočním období zvyšuje.

zdroj Google: Objem vyhledávání klíčových slov souvisejících s vánoční sezónou od října do konce roku

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.