Když Black Friday zemře a byznys ožije

CK DAKA | Case Study Když Black Friday zemře a byznys ožije

Poslechněte si audio verzi v anglickém jazyce

Slevy jsou neodmyslitelnou součástí Black Friday. CK DAKA však ve spolupráci s ui42 udělala pravý opak – místo slev hlásala jejich konec. Výsledkem byla odvážná kampaň postavená na reverzní psychologii, která nejen zaujala, ale zejména přinesla klientovi extrémně měřitelné výsledky. 

Co je CK DAKA?

CK DAKA je slovenská cestovní kancelář specializující se na cenově dostupné zájezdy nejen do evropských metropolí. Je známá vysokou frekvencí organizovaných výletů a širokým výběrem destinací.

Když čísla mluví za úspěch

8 %

PNO (YoY)

31 %

nárůst obratu (YoY)

- 15 %

nákladů na marketingový tým (YoY)

Zadání od klienta

CK DAKA se na začátku roku 2024 rozhodla optimalizovat své marketingové náklady. Interní marketingový tým neefektivně spravoval kampaně, což vedlo k nežádoucímu vysokému PNO na úrovni 12 %. Úkolem ui42 bylo:

  • Udržet PNO striktně pod 8 %
  • Snížit celkové marketingové výdaje 
  • Zvýšit meziroční obrat o 25 %
  • Maximalizovat návratnost investic

        

Hlavní oblasti spolupráce

Průběh spolupráce

Začátek spolupráce

CK DAKA hledala spolehlivého partnera pro efektivnější správu digitálního marketingu. Neustále rostoucí náklady na interní tým zvyšovaly PNO a brzdily růst, proto se v květnu 2024 rozhodli pro spolupráci s ui42. Převzali jsme plnou kontrolu nad performance marketingem a už v prvních týdnech jsme ušetřili přes 2 000 € na HR nákladech a snížili PNO z 12 % na 8 %. Po plném převzetí kampaní v červnu jsme obratové cíle překonali na 116 % už v prvním měsíci. Více o našich začátcích spolupráce se dozvíte v case study.

Marketing pod naší kontrolou 

Po optimalizaci výkonnostních kampaní jsme se naplno soustředili na budování silného a konzistentního obsahu. Tvrdá práce na blogových článcích, kreativní správě sociálních sítí a strategické distribuci obsahu přinesla reálné výsledky – zvýšili jsme organický dosah na Instagramu o 124 % (YoY) a posílili interakci se značkou.

To vše v kombinaci s intenzivní SEO optimalizací, což vedlo k 50 % nárůstu organické návštěvnosti, což se přímo odrazilo na tržbách z organického trafficu, které meziročně vzrostly až o 91 %.

Black Friday, který šel proti proudu 

Když všichni mluvili o slevách, my jsme přišli s úplně opačným poselstvím – ceny půjdou nahoru. Místo lákání na výhodné nabídky jsme využili reverzní psychologii a v zákaznících jsme vyvolali pocit FOMO („fear of missing out“). Komunikace zdražování vytvořila silnou motivaci jednat okamžitě, což vedlo k rekordním prodejům.

A jaká byla první reakce klienta? „Morbidní!“ – ale právě tento přívlastek nás přesvědčil o tom, že jdeme správným směrem. Ačkoli CK DAKA zpočátku váhala, nakonec jsme ji přesvědčili, že i humor a kontroverze mohou být silnými nástroji, které odliší značku a přitáhnou pozornost. 

Výsledek? Black Friday bez slev, který překonal očekávání a přinesl CK DAKA nárůst obratu o 37 % (měsíc listopad, YoY).

Výsledky spolupráce

  • Průměrné roční PNO jsme snížili z 12 % na 8 %.
  • Náklady na marketingový tým jsme snížili o téměř 15 %
  • V prosinci jsme dosáhli rekordních 50 % meziročního růstu obratu
  • Tržby z organické návštěvnosti meziročně vzrostly o 91%

Shrnutí očima ui42

CK DAKA nemusela následovat dav a lákat zákazníky na výprodejové slevy – místo toho jsme společně vytvořili odvážnou strategii, která přinesla výrazné výsledky. Výměna interního marketingového týmu za naše experty z ui42 se ukázala jako správný krok, který vedl k 31 % nárůstu obratu (YoY),  15 % úspoře marketingových nákladů a výraznému odlišení značky od konkurence.

Důkaz, že inovace, odvaha a správně nastavená strategie dokáží přepsat zažité pravidla digitálního marketingu.

Rozhovor s CEO CK Daka Davidem Gavaľou

Rozhovor pro Ecommerce Bridge s CEO CK Daka Davidem Gavaľou odhaluje, jak vidí naši spolupráci a jaké výsledky mu přinesla ONE-STOP SHOP digitální agentura ui42. Přesvědčte se sami o výhodách agentury, ve které máte vše pod jednou střechou. 

Jak hodnotí naši spolupráci CK Daka?

Se spoluprací s ui42 jsme nadmíru spokojeni. Plní námi stanovené plány a dokonce je překračují za celkově nižší náklady do marketingu, než jsme plánovali. Jsou to profesionálové, kteří vědí, co dělají a svou práci vykonávají kvalitně.

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později

Potřebujete poradit?

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.