Bratislava 16. prosince (TASR) - Internetové obchody na Slovensku očekávají v období okolo Vánoc zvýšený zájem lidí o nakupování přes internet. Zvýšení obratu v době Vánoc totiž očekává devět z deseti slovenských e-shopů. Čtyři z deseti přitom odhadují, že se jim obrat během letošních svátků zvýší oproti minulému roku o více než 30 %. Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila společnost KPMG ve spolupráci s ui42. Průzkum proběhl formou online dotazníku na vzorku 105 respondentů v říjnu a v listopadu tohoto roku.
Lidé jsou před Vánocemi často přesyceni nakupováním v nákupních centrech. Proto, pokud znají e-shop, kterému důvěřují, nebo je osloví s nabídkou, upřednostní pořízení dárků z pohodlí domova," popsala partnerka KPMG na Slovensku zodpovědná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.
Podle průzkumu si zároveň třetina respondentů myslí, že jejich největší konkurenční výhodou je zákaznický servis. Z vrcholu žebříčku se tak odsunul na druhé místo širší sortiment, který letos zmínilo jako svou top výhodu 21 % dotázaných.
Co se týče vytváření nových e-shopů, v průzkumu se 44 % dotázaných vyjádřilo, že jejich e-shop vznikl z touhy mít vlastní podnikání.
Z našich zkušeností vyplývá, že e-shopy si dnes zakládají spíše zkušenější lidé s praxí v klasickém zaměstnání. Mít vlastní podnikání pro ně znamená možnost se realizovat, a zároveň určitou časovou flexibilitu - vysvětlil Martin Krupa z ui42.
Průzkum přinesl také zjištění, že slovenské e-shopy mají globální ambice. V horizontu dvou let plánuje expanzi na další trhy 42% dotázaných, dalších 30% to zvažuje.
Reportáž z průzkumu odznela i v zpravodajství na TV Markíza a odvysílal ji i Rádiožurnál Slovenského rozhlasu (od 10:43 min.).
Rozumím internetovým obchodům - Martin Krupa napsal letos knihu o e-shopech s názvem E-shop od nápadu po úspěch.
Potřebujete pomoci s růstem a rozvojem vašeho e-shopu? Jsme tu pro vás.