Od nápadu po úspěch: Základní audit e-shopu

Od nápadu po úspěch: Základní audit e-shopu

Přinášíme vám zajímavou kapitolu z knihy Martina Krupy E-shop od nápadu po úspěch. Současná doba může být vhodná pro některé e-commerce subjekty na generálku a úklid ve prospěch dalšího úspěšného rozvoje e-shopu.

Přinášíme vám zajímavou kapitolu z knihy Martina Krupy E-shop od nápadu po úspěch. Současná doba může být vhodná pro některé e-commerce subjekty na generálku a úklid ve prospěch dalšího úspěšného rozvoje e-shopu. 

Základní audit e-shopu by měl obsahovat analýzu samotného uživatelského rozhraní e-shopu, jeho webové analytiky a SEO, jakož i porovnání s konkurencí a analýzu marketingových aktivit včetně PPC kampaní a sociálních sítí.

Tento audit se dá použít při redesignu e-shopu, při návrhu nové informační architektury, ale i při rozhodování o prioritách v rozvoji e-shopu, případně i při úvaze o případné koupi e-shopu.

Analýza konkurenčního prostředí

Jaký je aktuální tržní podíl konkurenčních e-shopů a jaké jsou jejich hodnocení?
Jaký je tržní podíl mého e-shopu? Jak to sledovat?

  • Google.sk
  • Heureka.sk
    • Heureka Sortiment Report obsahuje klíčové údaje pro pracovníky e-shopů zodpovědné za strukturu sortimentu a cenotvorbu. Klíčové údaje zahrnují počet konkurentů nabízejících produkt, srovnání ceny e-shopu s trhem, možnost seřadit podle popularity produktu na Heurece atd. Mají podobu exportu dat ve volitelném formátu (XLS, XML a CSV) a jsou dostupné neustále online. V případě cen report neobsahuje jména konkurenčních e-shopů, ukazuje jen cenové rozvrstvení na trhu. Sortiment Report je určený jen pro e-shopy s certifikátem Ověřené zákazníky.

E-shop – UX a UI

Jaká je uživatelská zkušenost a uživatelské rozhraní (User Experience & User Interface)?

  • Hlavní stránka, produktová stránka, seznam produktů, obslužné stránky, fulltextové vyhledávání, facetové vyhledávání
  • Analýza nákupního košíku a objednávky

Google Analytics základní audit

  • Kontrola kódu na stránce
  • Testovací objednávka a kontrola měření objednávek
  • Kontrola nastavení (vyhledávání, e-commerce modul, filtry)
  • Kontrola označení kampaní
  • Doporučení pro vyhodnocování efektivity webu a marketingových kampaní

Google AdWords základní audit

Jak vyhodnotit, která část Google AdWords kampaně funguje? (klíčová slova, skupiny produktů, reklamní texty)

  • Struktura kampaní
  • Technická nastavení kampaní
  • Klíčová slova
  • Reklamní texty
  • Cílové stránky (landing pages)
  • Ceny za klik a rozpočty
  • Rozšíření kampaní
  • Navrhovaný postup úprav

Základní kontrola onpage SEO

  • Robots.txt
  • H1 značka − hlavní nadpis stránky
  • Title značka
  • Meta description značka
  • URL
  • Head značka
  • Link building přes partnerské weby

Sociální sítě

  • Současné využívání sociálních sítí
  • Prozkoumání konkurenčních firem
  • Cíl komunikace přes sociální sítě
  • Návrh komunikace na sociálních sítích

Doporučení pro rozvoj e-shopu

  • Cíl strategie
  • Taktické kroky
  • Pravidelné aktivity
  • Konzultace na osobním meetingu

POKUD VÁS TÉMA ZAUJALO, SPOJTE SE S NÁMI KVŮLI KONZULTACI 

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.