Přinášíme vám zajímavou kapitolu z knihy Martina Krupy E-shop od nápadu po úspěch. Současná doba může být vhodná pro některé e-commerce subjekty na generálku a úklid ve prospěch dalšího úspěšného rozvoje e-shopu.
Přinášíme vám zajímavou kapitolu z knihy Martina Krupy E-shop od nápadu po úspěch. Současná doba může být vhodná pro některé e-commerce subjekty na generálku a úklid ve prospěch dalšího úspěšného rozvoje e-shopu.
Základní audit e-shopu by měl obsahovat analýzu samotného uživatelského rozhraní e-shopu, jeho webové analytiky a SEO, jakož i porovnání s konkurencí a analýzu marketingových aktivit včetně PPC kampaní a sociálních sítí.
Tento audit se dá použít při redesignu e-shopu, při návrhu nové informační architektury, ale i při rozhodování o prioritách v rozvoji e-shopu, případně i při úvaze o případné koupi e-shopu.
Analýza konkurenčního prostředí
Jaký je aktuální tržní podíl konkurenčních e-shopů a jaké jsou jejich hodnocení?
Jaký je tržní podíl mého e-shopu? Jak to sledovat?
- Google.sk
- Heureka.sk
- Heureka Sortiment Report obsahuje klíčové údaje pro pracovníky e-shopů zodpovědné za strukturu sortimentu a cenotvorbu. Klíčové údaje zahrnují počet konkurentů nabízejících produkt, srovnání ceny e-shopu s trhem, možnost seřadit podle popularity produktu na Heurece atd. Mají podobu exportu dat ve volitelném formátu (XLS, XML a CSV) a jsou dostupné neustále online. V případě cen report neobsahuje jména konkurenčních e-shopů, ukazuje jen cenové rozvrstvení na trhu. Sortiment Report je určený jen pro e-shopy s certifikátem Ověřené zákazníky.
E-shop – UX a UI
Jaká je uživatelská zkušenost a uživatelské rozhraní (User Experience & User Interface)?
- Hlavní stránka, produktová stránka, seznam produktů, obslužné stránky, fulltextové vyhledávání, facetové vyhledávání
- Analýza nákupního košíku a objednávky
Google Analytics základní audit
- Kontrola kódu na stránce
- Testovací objednávka a kontrola měření objednávek
- Kontrola nastavení (vyhledávání, e-commerce modul, filtry)
- Kontrola označení kampaní
- Doporučení pro vyhodnocování efektivity webu a marketingových kampaní
Google AdWords základní audit
Jak vyhodnotit, která část Google AdWords kampaně funguje? (klíčová slova, skupiny produktů, reklamní texty)
- Struktura kampaní
- Technická nastavení kampaní
- Klíčová slova
- Reklamní texty
- Cílové stránky (landing pages)
- Ceny za klik a rozpočty
- Rozšíření kampaní
- Navrhovaný postup úprav
Základní kontrola onpage SEO
- Robots.txt
- H1 značka − hlavní nadpis stránky
- Title značka
- Meta description značka
- URL
- Head značka
- Link building přes partnerské weby
Sociální sítě
- Současné využívání sociálních sítí
- Prozkoumání konkurenčních firem
- Cíl komunikace přes sociální sítě
- Návrh komunikace na sociálních sítích
Doporučení pro rozvoj e-shopu
- Cíl strategie
- Taktické kroky
- Pravidelné aktivity
- Konzultace na osobním meetingu