UX a zákaznický průzkum - jak mohou pomoci v byznysu

UX a zákaznický průzkum - jak mohou pomoci v byznysu

Zúčastnili jsme se konference Slovenské obchodní fórum 2019, která se konala 20.-21.11.2019 ve Vysokých Tatrách. Svaz obchodu SR společně s vydavatelstvím Mafra Slovakia zorganizovali toto podujatie s pestrým programem (např. Konec jednorázových plastů a zálohování, Předávání cen Merkurova řádu). No a my jsme se ocitli s naší UX tématem, kterou prezentoval Dušan Vereš, náš senior web analyst, v bloku IT a Marketing.


Prezentace o UX a zákaznickém výzkumu na Slovenském obchodním fóru, 21. listopadu 2019.

Takovou hlavní myšlenkou celého Dušanova vystoupení byla důležitost znát svého zákazníka (ať už B2C nebo B2B), znát jeho potřeby, chování, očekávání, atd. a na základě toho mu zjednodušit, zatraktivnit a zpřehlednit přístup k produktu nebo službě. Zní to až samozřejmě a mohl by si někdo říct, že vždyť "jasné jako facka". 

V dnešní době však (v tomto případě POUZE) 55% firem realizuje nějaký typ zákaznického výzkumu/testování.

Věnovali jsme se tématu UX, které dnes rovněž není samozřejmou součástí byznysu mnoha subjektů. UX jsme představili od základů a i přes úsměvně-lopatičkové příklady. Ale řešili jsme i jeho dopad na zákaznickou spokojenost, přímo na byznys čísla, konverzní poměr (conversion rate, CR), bounce rate atd.


Dva nouzové tlačítka na dřevěné stěně s modrou značkou s vykřičníkem a textem 'V nebezpečí stiskni tlačítko'.


Citát od W. Edwardsa Deminga o přijetí nové filozofie v souvislosti s chybami a vadnými produkty.

UX je zkušenost, kterou mají lidé s produktem, který používají v reálném světě.


Porovnání designu skleněné a plastové lahve kečupu Heinz, zdůrazňující rozdíl mezi navrhováním produktu a zkušeností.


Ilustrace rozdílu mezi klienty a uživateli. Na levé straně jsou spokojení klienti, kteří říkají "I love it!" a "Me too!", zatímco na pravé straně jsou zobrazeni uživatelé pod točícími se předměty.

Oblasti UX se v uičku věnujeme už mnoho let. Jsme spoluzakládajícím členem SUXA (Slovenské User Experience Asociace) a pro účely testování máme i vlastní laboratoř, ve které pro potřeby našich klientů testujeme jejich zákazníky, navrhujeme nové nápady a řešení, následně prototypujeme. 


Diagram zobrazující proces Human Centered Design s kroky: 1. Pozorování, 2. Generování nápadů, 3. Výroba prototypů, 4. Testování.

Pokud vás UX téma nebo oblast zákaznického výzkumu zaujala:

SPOJTE SE S NÁMI KVŮLI KONZULTACI 

Protože pamatujte například na výrok Ralfa Spetha, CEO, Jaguar Land Rover:

Pokud si myslíte, že dobrý design je drahý, měli byste se podívat na náklady špatného designu. 

Nejbližší nás můžete potkat už 26.11.2019 v Bratislavě ve Staré Tržnici na Digital Rulezz, kde budeme mít UX prezentaci a i svůj UX stánek s testovacími brýlemi. Zastavte se - rádi se s vámi setkáme. 


Pozvánka na Digital Rulezz s přednáškou o vlivu UX na marketing a možností vyzkoušet eye tracking brýle.

Robo Háger, marketing

Přečtěte si také

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později