Velký počet internetových obchodů poskytuje zákazníkům množství různých nákupních příležitostí. Tento trend udržuje v střehu i majitele eshopů, kteří se snaží přilákat kupující do svých online obchodů. Hlavním cílem každého obchodníka je představit nabízený zboží a služby novým zájemcům, z kterých se postupně stanou loajální zákazníci. Skvělým nástrojem, pomocí kterého lze porazit konkurenci, jsou i cenové srovnávače.
Jak to celé funguje v praxi?
Hlavní úlohou cenových srovnávačů je generovat tzv. “feedy”. Jsou to soubory, které se vyskytují především ve formátu XLS a jsou dostupné na zadané URL adrese. Každý feed obsahuje exportované údaje o produktech z vybraného eshopu. Cenové srovnávače (jako například Heureka) si pravidelně stahují tyto soubory a na základě získaných údajů aktualizují dostupnost nabízeného sortimentu a jeho cenu.
Princip generování feedů vypadá na první pohled jednoduše. Skutečně kvalitní feed však představuje mnohem více, než jen obyčejný XLS soubor. V rámci zmíněného postupu jejich tvorby je tak velmi důležité, aby byly soubory generovány pravidelně, rychle a spolehlivě.
Téměř každý eshop postavený na CMS BUXUS je připravený na využívání cenových srovnávačů a na tento účel je i výborně funkčně vybavený.
Rychlost
Pro lepší představu lze uvést, že například srovnávač Heureka aktualizuje data každou hodinu. V praxi to znamená, že je nezbytné, aby byly všechny údaje v daném eshopu neustále aktualizované. Zajímavý je i fakt, že tyto soubory lze generovat i v čase. V případě Heureky trvá tento proces přibližně 1 minutu. Uvedený časový úsek slouží především na získání vyžádaných údajů a proto je vhodné připravit si feed už předem (využít tzv. cachování). Takto připravený ho lze předat cenovému srovnávači.
Feedy pro Heureku je tak nezbytné generovat minimálně jednou za hodinu, ideálně těsně předtím, než si je stáhne.
Pro úspěšné ukončení celého procesu je vedle správného načasování důležitá i samotná rychlost generování. U menších eshopů neexistují v této směru žádné výraznější překážky, na skutečnou výzvu se však mění u velkých internetových obchodů. CMS BUXUS dokáže řešit generování feedů asynchronně i pro velké eshopy.
Spolehlivost
V procesu generování feedů mohou v praxi vznikat různé komplikované situace. Celý postup se může například přerušit a neukončit, nebo může obsahovat chybné údaje. BUXUS je však připraven i na všechny tyto překážky. V uičku řešíme podobné situace tvorbou záložních feedů. Pokud i nastane situace, kdy se generování přeruší, Heureka si stáhne soubor se staršími údaji (z předchozí hodiny).
Velkou výhodou této operace je především fakt, že cenový srovnávač nikdy nedostane prázdný soubor. V případě, že bychom Heurece poslali prázdný soubor, došlo by k odpojení všech produktů a tomu se snaží každý obchodník vyhnout.
Skvělými pomocníky jsou i sledovače, které upozorňují na jakoukoliv chybu v procesu generování. Výhodou tohoto nástroje je schopnost okamžitě řešit vzniklý problém. Při generování feedů používáme tzv. logování, pomocí kterého dokážeme chybu zpětně dohledat a opravit a v samotném feedu můžeme nastavit i sledování správnosti obsažených údajů. Jsme tak schopni se efektivně vyhýbat situacím, ve kterých by se mohla zobrazit chybná cena produktu. Tato situace může nastat například v důsledku nesprávně zadaných údajů administrátorem nebo chybného importu ze skladového systému.
BUXUS a podpora srovnávačů
Heureka je nejznámější a nejpoužívanější slovenský cenový srovnávač. CMS BUXUS však podporuje i množství dalších, nejen slovenských srovnávačů. Mezi nimi například:
- Heureka.cz
- Najnakup
- Pricemania
- Arukereso.hu
- Ceneo.pl, Najportal.cz
- Zbozi.cz
- Shopalike
Redakční systém BUXUS podporuje i více formátů feedů. Kromě zmíněných XML feedů generuje například i CSV, XLS feedy nebo feedy ve formátu json.
Vítejte u nás doma!
V ui42 máme bohaté zkušenosti s propojením eshopů postavených na BUXUSe s různými cenovými srovnávači. V mnoha internetových obchodech tvoří převažující část obratu a je proto důležité zaměřit pozornost i tímto směrem.
Pokud vás téma zaujalo a rádi byste se dozvěděli více, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám se vším poradíme.