UX Bootcamp 2017

UX Bootcamp 2017

V Q2 se opakovaně konal seriál oblíbených UX workshopů pod názvem UX Bootcamp 2017, organizovaný Slovak User Experience Asociací (SUXA). Za ui42 prezentoval informační architekturu Martin Krupa.

Otvírací event pod názvem Úvod do UX a výzkumu zákazníka vedl Michal Blažej. Závěrečný z trojice workshopů vedla Miška Kočiová a věnovala se tématu Prototypování a testování.

Náš CEO Martin Krupa se v jeho centrální části (spolu s Oliverem Meresem) věnoval tématu Informační architektura a obsahová strategiePrezentoval ukázky typů navigací, facetové vyhledávání a proces user centric designu.      

Doporučený UX design proces:

Ve svém vystoupení Martin dále vysvětlil, proč je dnes důležité zabývat se navigací a obsahem. Ze všeobecně dostupných dat platí, že lidé chtějí na webu strávit co nejméně času. Pokud musí cokoliv hledat nebo nerozumí stránce, na kterou přišli, okamžitě odcházejí.
Abychom udrželi jejich pozornost, musíme jasně komunikovat svůj value proposition během prvních 10 sekund. K tomu nám pomůže mimo jiné i intuitivní navigace, logická struktura a relevantní obsah v rozumném objemu.

Další z důležitých faktů, které zazněly na workshopu: "Abychom optimalizovali dosahování svých cílů (vyhledání informace, nákup, atd.), musíme už na začátku znát, jak naše cílová skupina tyto činnosti vykonává. A dobrou strukturou a jasnými informacemi jí to usnadnit."

Informační architektura - doporučený obsah:

“Účastníci zájezdu” si prošli zajímavým praktickým workshopem - předělání webu Slovenského národního divadla. Cílem úkolu bylo, aby více mladých lidí chodilo do SND.

Součástí práce ve skupinách byla Card sorting technika - velmi účinná pomůcka na vytvoření struktury webu. Je to aktivita, pomocí které můžeme jednoduše otestovat svůj návrh informační architektury.
Pomáhá zejména při větších a složitějších webech, na které je potřeba strukturovat velké množství informací do mnoha kategorií.

Card sorting (třídění karet) je ověřený postup na zjištění toho, jak uživatelé chápou informace a jak je kategorizují. Výsledky třídění karet se dají použít na pojmenování a grupování informací, aby byly smysluplné pro uživatele.

Využívá se při:

  • návrhu nového webu nebo části webu, případně při změnách na existujícím webu,

  • porozumění a porovnávání různých návrhů struktury obsahu,

  • prioritizaci a uspořádávání obsahu podle určených kritérií.

Autentická ukázka card sortingu z UX workshopu:

Pokud vás téma zaujalo a máte k němu otázky, pište na katarina.tallova@ui42.com nebo nás kontaktujte přes kontaktní formulář. 

Tým ui42

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.