Provoz e-shopu vyžaduje množství úkonů a spolupráci více systémů. Úspěšný e-shop, který chce růst, potřebuje efektivní procesy. To, co se dá, je třeba automatizovat. Když něco musíte udělat ručně, je třeba to udělat jen jednou v tom nejvhodnějším systému a do ostatních systémů potřebná data exportovat. Konkrétní scénář, jak bude propojen e-shop se skladem, účetnictvím a dodavatelem produktů, má skoro každý jiný.
V každodenní praxi se setkáváme se zadáními tohoto druhu a ne vždy je požadavek klienta jasný a přesný. Vyplývá to z mnoha faktorů. Často ani samotní klienti nevědí přesně definovat své požadavky a obrací se na nás s neúplnými zadáními. I na to jsme v ui42 tu, abychom pomohli i se samotnou odbornou stránkou zadání.
Jako vstupní pomůcku jsme na základě našich zkušeností definovali sérii otázek, které na straně klienta pomohou popsat správně výchozí situaci. A na straně agentury pochopit zadání a mít pokryté klíčové otázky pro vypracování nabídky pro klienta.
Například takový katalog produktů. Častý scénář je, že dodavatelé produktů poskytnou různé seznamy, ty se pak importují do ERP systému (nebo přímo do e-shopu). V seznamech nikdy nejsou všechna data (např. chybí stručné popisy, doplňující obrázky, popisy s HTML formátováním /tučné písmo/..), doplňková data se většinou doplňují přímo v e-shopu.
Důležité je rozhodnout se odkud se budou která data brát, kde se budou dát upravovat a kam se budou jen importovat. Podobná rozhodnutí je třeba udělat s objednávkami. Jakmile je propojeno 2 a více systémů, které spravují to samé, je třeba určit, který systém, kterou část "řídí" a který jen "poslouchá".
Následující otázky nám pomohou zorientovat se ve Vaší situaci. Formulář sice nepokrývá úplně všechny otázky a všechny varianty, ale slouží jako výborný odrazový bod pro další jednání a přípravu specifikace.
Věříme, že jsme Vám pomohli. Pokud pro Vás tyto informace nebyly dostatečné a máte na nás další otázky, neváhejte nás kontaktovat. Rádi Vám je zodpovíme.
Peter Jakuš a tým ui42