Představení BUXUSu 7.0 - první část: rychlejší rozvoj + nový design

Představení BUXUSu 7.0 - první část: rychlejší rozvoj + nový design

V červnu jsme vydali BUXUS 7.0. Je to vyvrcholení tříletého úsilí a otevírá se nám tím nová etapa ve vývoji BUXUSu. Nové verze připravujeme kontinuálně  už od roku 2000. V čem je tato tak výjimečná?

3 zásadní změny: redesign, modulární architektura, refactoring na Laravel

Redakční systém BUXUS 7.0 vyniká už samotným rozsahem změn. Začali jsme na něm pracovat už v roce 2014. BUXUS 7.0 je zásadní technologický posun. Úplně jsme překopali střeva, které jsou uvnitř (více o novém frameworku Laravel se dozvíte v dalším článku) a zároveň “rozsekali” BUXUS z jednolité aplikace na systém modulů. Změny byly tak zásadní, že novou verzi nebylo možné připravit v průběhu několika měsíců, a proto jsme poprvé pracovali paralelně a během dlouhodobých příprav “sedmičky” jsme zároveň vydávali nové verze “šestkové řady”.

Velké technologické změny jsou typické tím, že stojí obrovské množství úsilí, programátoři se z nich těší, technicky posouvají produkt mílovými kroky vpřed, ale uživatelé si, bohužel, často změnu ani nevšimnou. Tentokrát je to jinak. Přidali jsme výrazný redesign, takže BUXUS 7.0 editorů potěší svěžejším, modernějším a responzivním rozhraním.

S novým frameworkem přichází i efektivní modulární architektura, která má dopad nejen na práci programátorů, ale i fungování byznysu. A spolu s architekturou jsme připravili i více než stovku modulů pro e-shopy i obsahové weby. Díky nim umíme rychle a efektivně nasazovat nové funkce, aktualizovat je a  nové bugfixy (opravy chyb) umíme nasadit v průběhu pár minut.

Modulárnost a průběžné aktualizace

Jak to bylo dosud

Od vzniku BUXUSu v roce 2000 ho vyvíjíme s důrazem na to, aby byl maximálně flexibilní. Neexistuje v něm hranice, při které bychom klientovi řekli “To se nedá”. Nekompromisní flexibilita nám umožňuje připravit na BUXUSu i tak komplexní a specifické weby, při kterých by si klient jinak musel zvolit možnost vývoje na míru “kompletně od nuly”. A to je dražší, pomalejší, náročnější a tím pádem i mnohem rizikovější.

Druhá zásada, které jsme se vždy drželi je “upgrade-ovatelnost” (tedy možnost redakční systém v budoucnosti aktualizovat, i když v něm klient bude mít úpravy na míru). Co to znamená?

Každý webový projekt, který pro klienta děláme, je separátní instancí BUXUSu. Tedy BUXUS není jedna velká aplikace, na které běží všechny naše weby a e-shopy, ale pro každého klienta spouštíme “jeho” BUXUS. Kdo byl někdy svědkem alespoň několikaletého rozvoje velkého projektu, ví, že tento přístup je ideální v tom, že projekt není ničím limitován v rámci hostingu (můžete ho mít na vlastním serveru, v cloudu, podle potřeb měnit výkon serveru...) ani vývoje (můžete zasahovat i do základních principů systému, můžete do něho pustit i cizí programátory). O to náročnější je však zabezpečit údržbu a upgrady všech projektů, protože místo jedné velké aplikace, spravujeme stovky různých unikátních BUXUSů.

Většina agentur to řeší tak, že po spuštění každý web nechá žít vlastním životem. Tedy klientovi na objednávku dodělá cokoliv, co potřebuje, ale mimo toho se samotný systém dále nerozvíjí. Po několika letech nakonec je zastaralá a klient si pak dá udělat web nanovo (zpravidla ve spojení s velkým redesignem, který bývá rizikový). Další agentury pracují s “cizími” open-source systémy. Výhodou je, že vedle toho jak agentura dělá úpravy pro klienta, open-source komunita rozvíjí systém jako takový. Z praxe ale známe několik případů, při kterých se velký projekt kvůli dlouhodobým úpravám na míru vzdálil od svých původních open-source základů natolik, že už se nové verze nasadit nedají.

Naší prioritou je, aby klient mohl s webem dlouhodobě růst a držet krok se změnami v technologiích a vývojem online byznysu. S tímto cílem produktový tým BUXUSu, nezávisle od klientských webů, připravuje stále nové verze našeho CMS a e-commerce systému. I když se klientův web upravuje na míru podle jeho potřeb, děláme to vždy tak, aby byl upgrade-ovatelný. V praxi to vypadá tak, že máme projekty, které jsou s námi více než 10 let, průběžně mění design, doplňujeme jim funkce na míru a přitom jednou za 2-3 roky si zaktualizují i verzi BUXUSu.

S BUXUSem 7.0 přichází modularita

Tak jako dosud, i nová verze si zakládá na flexibilitě, upgrade-ovatelnosti a k tomu přidává třetí konkurenční výhodu - modularitu. BUXUS 7.0  je propracovaná skládačka, ve které můžete jednotlivé moduly upgradovat do jisté míry nezávisle od ostatních a tak mnohem rychleji nasazovat vylepšení, které váš byznys posunou dál.

Zdá se vám pojem “moduly” povědomý? Ano, už od první verze našeho CMS, používáme moduly (příkladem staršího modulu je například e-shop nebo správa fotografií). Ty ale byly navzájem natolik propojené, že po nasazení tvořily jednu aplikaci, která se musela upgradovat jako celek. Vývoj technologií za posledních 17 let života BUXUSu nám umožnil přejít na efektivnější architekturu, kde moduly umíme propojit mezi sebou, doplnit funkce na míru a nadále zůstávají samostatné. Teď už neexistuje jedna aplikace BUXUS, ale více než 100 oddělených modulů. Díky tomu náš typický klient už nebude čekat rok 2-3 na velký upgrade, ale podle potřeby může aktualizovat jednotlivé moduly, klidně i každý týden.

Nový design “vnitř”

BUXUS jsme zmodernizovali i na pohled. Nový design je svěží, vzdušný a je responzivní, takže se přizpůsobuje i práci na menších monitorech, tabletech a mobilech...

Místo dlouhého popisu se podívejte sami:

Responzivita ukázaná na úvodní stránce BUXUSu.

Redesignované menu.

Zaktualizovali jsme i kód, který design generuje, takže další změny budou jednodušší a rychlejší. To jsme si ověřili v praxi a od napsání první verze tohoto článku jsme už stihli redesignovat další stránky v BUXUSu.

Co bude dál?

V prvním článku o BUXUSu 7.0 jsme vám chtěli představit moduly a redesign, protože to jsou změny, které na první pohled vidět a přidávají skvělé možnosti na akceleraci vašeho byznysu. V druhém článku popíšeme technické změny. Kromě nového frameworku jsme připravili několik nástrojů a materiálů pro vývojáře. Naši klienti rostou a stále častěji se naši klienti i noví zájemci ptají na možnost najmout a zapojit vlastní programátory do vývoje webu na BUXUSu. Vždy jsme to umožňovali, nové nástroje a materiály to výrazně zjednodušují. Ale o tom už si povíme v dalším článku.

Všechny nové weby a e-shopy děláme už automaticky v BUXUSu 7.0, takže noví klienti dostanou to nejnovější a nejlepší co máme.

Zároveň budeme ve spolupráci s našimi stávajícími klienty postupně aktualizovat běžící projekty. Klienti tak získají nový design BUXUSu a přístup ke stovce modulů jako například wishlist, otázky k produktům, hodnocení produktů, dárkové kupóny... Každému klientovi spolu s projektovým manažérem doporučíme vhodné moduly pro jeho projekt, aby z upgradu BUXUS vytěžil co nejvíce pro svůj byznys.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.