Optimalizace konverzního poměru (CRO)
Získejte více ze stejné návštěvnosti.
Optimalizujte konverzní cestu a přeměňte stávající návštěvníky na platící zákazníky.
Získejte více ze stejné návštěvnosti.
Optimalizujte konverzní cestu a přeměňte stávající návštěvníky na platící zákazníky.
CRO - optimalizace konverzního poměru, je systematický proces, který pomůže vaší webové stránce naplno využít její potenciál. Na CRO jsme v ui42 vytvořili léty ověřený workflow s využitím různých metodologií, jehož cílem je identifikovat problematická místa, analyzovat jejich příčinu a navrhnout nejen řešení, ale i systém vyhodnocování.
Náš přístup v ui42 pokrývá všechny důležité aspekty vašeho webu a digitálních vlastností. Identifikujeme největší příležitosti pro růst a přeměňujeme je na měřitelné výsledky. Optimalizujeme vše, co ovlivňuje chování vašich návštěvníků, abyste získali maximální potenciál a dosáhli konkrétních cílů.
Náš komplexní CRO proces probíhá několika kroky:
DOHODNOUT KONZULTACIZačínáme komplexní analýzou kvantitativních dat z vašeho webu či eshopu (analytické nástroje, site metrics, heatmaps, nahrávky relací, průzkumy). Naším cílem je identifikovat přesná místa, kde uživatelé odcházejí nebo narážejí na překážky. Odhalíme skryté slabé místa a navrhneme optimalizační příležitosti
Provádíme UX audity a využíváme osvědčené postupy, abychom získali hlubší pochopení chování uživatelů. Do procesu je zapojen náš multi-disciplinární tým odborníků - Webový a datový analytik, UX Designér, Researcher, E-commerce konzultant, Senior developer, Copywriter a Customer Experience specialista - a společně vytváříme hypotézy na základě našeho know-how.
Abychom získali kompletní obraz, doplňujeme data z usability testování a focus group, které nám poskytují kvalitativní data. To nám pomáhá nejen pochopit, ale i vidět, jak se skuteční uživatelé chovají na vašem webu.
Na základe hĺbkovej analýzy a získaných dát tvoríme konkrétne hypotézy a na ne navrhujeme riešenia, ktorých cieľom je odstránenie príčiny problému.
Následne pripravíme technické riešenia, a návrh intuitívneho UX dizajnu, s cieľom odstrániť prekážky v používateľskej skúsenosti a uľahčiť cestu ku konverzii.
Technická řešení a návrhy UX designů systematicky testujeme v různých verzích prvků nebo celých stránek. Na základě dat zjišťujeme, která verze dosahuje lepších výsledků, a implementujeme změny s prokazatelně vyššími konverzními poměry.
Před spuštěním jakýchkoli změn provádíme pre-launch testy, abychom zajistili bezproblémovou implementaci a doladili technické detaily. Zároveň koordinujeme testy pro maximální přesnost a efektivitu.
Testováním s reálnými uživateli v našem UX labu získáváme cenné informace o jejich chování a zkušenostech. To nám pomáhá vidět, jak reagují na změny a jak je vnímají a případně odstranit zbývající překážky.
Pro hlubší porozumění názorů, postojů a motivací zákazníků organizujeme focus groupy, které nám poskytují podrobné kvalitativní data.
Navrhujeme metodologii vyhodnocování, která se zaměřuje na měřitelné výsledky. Na základě dat zjišťujeme, které změny dosáhly lepších výsledků a jaký je jejich dopad na vaše obchodní cíle.
Náš proces optimalizace konverzního poměru (CRO) je systematický a založený na datech, abychom váš web proměnili na efektivní nástroj pro získávání zákazníků.
Zajišťujeme, aby byl váš web nejen vizuálně atraktivní, ale především funkční a intuitivní. Optimalizujeme navigaci, rychlost načítání stránek a zajišťujeme bezproblémovou mobilní responzivitu, která je nezbytná pro dnešní návštěvnost.
Výsledkem je obsah, který je jasný, poutavý a srozumitelný pro každého uživatele, včetně lidí se zdravotním znevýhodněním. Jeho součástí jsou také přesvědčivé výzvy k akci (CTA), které efektivně usměrňují návštěvníky k požadované konverzi.
Integrací referencí, případových studií, hodnocení, log klientů a bezpečnostních certifikátů strategicky budujeme důvěryhodnost vaší značky.
Využíváme hluboké znalosti spotřebitelské psychologie a kognitivních zkreslení (jako je strach z promeškání FOMO, sociální důkaz, autorita, reciprocita) k navrhování vysoce přesvědčivých zážitků. Motivujeme uživatele k akci a podporujeme jejich rozhodování.
Systematicky testujeme různé verze prvků a celých stránek s cílem identifikovat nejefektivnější řešení. Na základě dat zjišťujeme, co reálně funguje, a implementujeme změny s prokazatelně vyššími konverzními poměry.
Odstraníme technické problémy, které brání v plynulém uživatelském zážitku. To zahrnuje opravu chyb, které zpomalují načítání stránek, odstraňujeme nefunkční odkazy nebo formuláře a zajišťujeme bezproblémové fungování webu na všech zařízeních.
Hlavní a nejpřímější výhodou CRO je schopnost generovat více objednávek, leadů a zakázek z návštěvnosti, kterou již máte. To vede k vyššímu obratu bez potřeby zvyšování investic do získávání nové návštěvnosti nebo reklamy.
CRO patří mezi nejefektivnější marketingové strategie. Naším cílem je přinést vám 2-5 násobek vaší investice.
CRO je vědecký proces, který vám umožní pochopit vaše zákazníky na hlubší úrovni – jejich potřeby, motivace a překážky. Tento poznatek je neocenitelný pro celkové zlepšení vaší obchodní strategie.
CRO podporuje rozhodnutí založená výhradně na datech a výsledcích testů, čímž předchází plýtvání zdroji na neefektivní změny a zajišťuje neustálé zlepšování.
Optimalizací pro konverze přirozeně zvyšujete spokojenost a loajalitu vašich zákazníků. Zajišťujeme intuitivní navigaci, rychlé načítání stránek a relevantní obsah.
Efektivněji konvertujte stávající návštěvnost a snižte náklady na získání nového zákazníka.
Kontaktujte nás
Chcete proměnit vaše návštěvníky na zákazníky?
Michaela Recht
Sales Executive
Specializuji se na:
Samuel Štassel
Sales Executive
Specializuji se na:
Optimalizace konverzního poměru (CRO) je systematický proces zaměřený na zvýšení procenta návštěvníků vaší webové stránky, kteří provedou požadovanou akci – tzv. konverzi. Nezáleží na tom, zda jde o nákup produktu v e-shopu, vyplnění kontaktního formuláře na firemní stránce, registraci na událost, stažení e-booku, přihlášení k odběru newsletteru, nebo jakýkoli jiný specifický obchodní či marketingový cíl. V praxi to znamená, že z existující návštěvnosti získáte více hodnotných akcí, čímž maximalizujete návratnost investic do vašeho webu bez nutnosti dalších nákladů na získávání nového trafficu. Náš přístup v ui42 se zaměřuje na hloubkovou analýzu chování uživatelů a eliminaci překážek na jejich cestě ke konverzi.
Pokud vaše webová stránka generuje návštěvnost, ale nedosahuje očekávané výsledky v plnění stanovených cílů (např. málo poptávek, nízké prodeje, slabá angažovanost), pak je CRO pro vás ideální řešení. Běžné znaky potřeby CRO zahrnují vysokou míru opuštění stránek, nízký počet dokončených cílových akcí, nebo pokud si nejste jisti, proč návštěvníci opouštějí váš web bez konverze. Díky našemu CRO/UX Auditingu dokážeme přesně identifikovat slabá místa a navrhnout konkrétní, daty podložené kroky pro zlepšení výkonnosti.
Hlavními výhodami CRO jsou především zvýšení počtu konverzí a příjmů z existující návštěvnosti, výrazné zlepšení návratnosti investic (ROI) – často 2-5 násobek původní investice, a hlubší porozumění chování vašich online zákazníků/návštěvníků. Také vede ke zlepšení uživatelské zkušenosti (UX) na vaší stránce a snížení nákladů na akvizici (ať už zákazníků, nebo leadů). Výsledky se liší v závislosti na složitosti webu a rozsahu změn, ale díky datově řízeným rozhodnutím a systematickému A/B a multivariantnímu testování dokážeme efektivně implementovat změny a sledovat jejich dopad již v průběhu několika týdnů až měsíců.
Zatímco SEO (Optimalizace pro vyhledávače) a online reklama (např. PPC kampaně) se zaměřují primárně na získávání nové návštěvnosti na vaši webovou stránku, CRO se soustředí na to, jak z této již existující návštěvnosti získat co nejvíce konverzí. CRO, SEO a online reklama se vzájemně doplňují a tvoří komplexní digitální strategii. Kvalitní obsah a optimalizovaná uživatelská zkušenost (UX), na kterou se zaměřuje CRO, pozitivně ovlivňují i pozice ve vyhledávačích (SEO) a efektivitu vašich reklamních kampaní, zajišťujíc tak vyšší celkovou výkonnost vašeho online podnikání.
Náš komplexní přístup zahrnuje různé metody a nástroje pro důkladnou analýzu a optimalizaci. Začínáme s analýzou dat z různých zdrojů (Google Analytics, Hotjar, Clarity, interní CRM systémy, atd.), které nám pomáhají identifikovat kritické body a chování uživatelů. Následně využíváme CRO/UX Auditing, uživatelské testování, heatmapy, nahrávky relací a A/B a multivariantní testování k validaci změn. Zaměřujeme se také na aplikaci poznatků z psychologie konverze, optimalizaci obsahu a efektivních výzev k akci (CTA), stejně jako budování důvěry a sociálního důkazu na vaší webové stránce. Všechna rozhodnutí jsou založena na datech a reálných výsledcích testů, což zaručuje měřitelné zlepšení.
Ano, CRO je relevantní a přínosné pro webové stránky všech velikostí a typů. I menší, cílené změny, založené na datech, mohou přinést překvapivě velká zlepšení v konverzním poměru a plnění vašich obchodních cílů. Naším cílem je identifikovat ty největší příležitosti pro růst a optimalizovat investice tak, abyste dosáhli co nejvyšší návratnosti investic (ROI). Pro menší projekty se často zaměřujeme na nejkritičtější body s největším potenciálem pro rychlé a viditelné zlepšení, čímž se zajistí efektivní využití rozpočtu.
Nenechte si ujít novinky ze světa UX, programování, analytiky a marketingu.