
Najšport Case Study Jak jsme vytvořili marketingovou strategii, která přinesla klientovi žlutý dres
V dnešní době je pro úspěch jakéhokoli e-commerce projektu klíčové mít kvalitní a spolehlivý e-shop a efektivní marketingovou strategii. My, v ui42, proto klademe důraz nejen na to, ale také na celkovou použitelnost webu (UX). Při spolupráci s Najšport jsme opět potvrdili sílu one-stop shopu, neboť jsme díky propojení jednotlivých služeb zvýšili výkonnost marketingových kampaní a oslovili větší počet zákazníků, což se projevilo na rostoucím počtu objednávek. Kombinací marketingu a UX tak umíme přinést vynikající výsledky jakémukoli projektu. Nevěříte? Přesvědčte se sami.

Výsledky spolupráce a čísla
+ 45 %
konverzní poměr (CR)
+ 30 %
průměrná hodnota objednávky
+ 52 %
transakcí/objednávek
+ 99 %
výnosy (revenue)

Spolupráce ui42 a Nejsport
Všechno to začalo v roce 2018, kdy jsme pro klienta řešili redesign e-shopu a jeho migraci na CMS BUXUS. V roce 2022 jsme byli postaveni před nové zadání – sestavit marketingovou strategii a pomoci tak dlouholetému klientovi efektivněji dosahovat jeho business cílů. Jako one-stop shop agentura jsme se rozhodli využít potenciál našich specialistů v každé e-commerce sféře a posunout marketing a uživatelskou zkušenost - UX pro Nejsport na nový level.
Nová marketingová strategie pro Nejsport zahrnovala správu placených kampaní na Google a sociálních sítích, správu porovnávačů, optimalizaci pro vyhledávače, mediální nákup a strategii pro influencer marketing. Všechny tyto dílčí úkoly jsme řešili s důrazem na zlepšení uživatelské zkušenosti – UX (user experience).
Cíle spolupráce

Klíčové mezníky spolupráce

Průběh projektu krok za krokem
Startovací pozice uprostřed sezóny
Přestože je Nejsport etablovaným prodejcem sortimentu pro zimní sporty, v oblasti cyklistiky byl v době, kdy jsme spolupráci zahájili, ještě nováčkem. Přípravu marketingové strategie jsme odstartovali v létě, uprostřed hlavní sezóny. Výzva dosáhnout pro klienta výsledky byla o to náročnější, že v roce 2022 zažíval slovenský e-commerce 13% pokles.
Rychlý, ale důkladný e-commerce audit a priority
Z analýzy předchozích marketingových aktivit jsme zjistili, že některé z kanálů nevyužívaly svůj potenciál naplno a jiné naopak byly až příliš přeceňovány i na úkor profitability. Na základě podílu na obratu a podílu na nákladech jsme si určili priority, díky kterým jsme se vyhnuli nárazovým změnám v kampaních. Ty totiž mohly způsobit v PPC platformách dlouhou dobu na učení nových nastavení a doručovat výsledky kampaní opožděně.
UX výzkum a pochopení zákazníka
Abychom v každém bodě nové strategie uvažovali s vědomím vylepšení uživatelské zkušenosti, speciální pozornost jsme věnovali zákazníkovi. Co je pro něj důležité, jak myslí, kde hledá informace, co ho motivuje k nákupu a co ho od něj naopak odrazuje? Moderovaná diskuse s více potenciálními zákazníky (z různých cílových skupin klienta) Focus Group, nám přinesla nový pohled na online byznys klienta Najsport.

Kampaně na Google a sociálních sítích
Na základě hloubkové analýzy klíčových slov (pro letní i zimní sortiment) jsme získali hodnotné podklady pro placené kampaně. Spolu s externími nástroji nám klíčová slova pomohla také při optimalizaci Google kampaní, kdy jsme řešili segmentaci a granulaci produktů do menších celků podle výkonu. Pro maximalizaci zásahu návštěvníků v rámci funnelu jejich nákupního procesu bylo klíčové široké škálování kampaní napříč různými typy a platformami. Změny v reklamách jsme řešili dynamicky – dle aktuální poptávky klienta a trhu. Pomocí známých osobností ze segmentu jsme zapracovali na podvědomí o značce Najsport.
Porovnávače cen jako stabilní konverzní nástroj
Mravenčí práce – správné zpracování dat a snaha o napárování co největšího počtu produktů a kategorií se přetavila ve skvělý výsledek. Již po prvních týdnech se z dosud slabého prodejního kanálu stal vysokokonverzní nástroj. Jak? Při nastavování placených kampaní jsme využili nejnovější osvědčené nástroje k optimalizaci nákladů při bidingu a cen samotných produktů. Výsledkem, při udržení stále stejného PNO (podíl nákladů na obratu), byl 100% nárůst reveneue.
Influencer strategie s měřitelnými výsledky
Spolupráci s influencery jsme povýšili na novou úroveň. Prvním krokem bylo rozdělení cílových skupin a relevantních influencerů. Se zvolenými influencery jsme si jasně definovali spolupráci a také reporting. Punc důvěryhodnosti a povědomí o značce zvýšil náš nový ambasador - Maroš Molnár. Kreativy s Marošem Molnárem dosáhly nejen nadprůměrného hodnocení v metrice Engagement Rate Ranking, ale také v průměru o 16 % výše CTR.
UX optimalizace
Díky úvodním zjištěním z Focus Group se nám otevřely dveře k pochopení zákaznických potřeb. Na základě těchto zjištění jsme rozšířili detail produktu, doplnili množství informací k němu, upravili nákupní košík, implementovali doporučené a doplňkové produkty pomocí umělé inteligence či dokonce zavedli předobjednávky na specifický druh sortimentu. To vše s cílem zvýšit komfort zákazníka v e-shopu, odstranit bariéry nákupu i bez odborného a vyškoleného asistenta prodeje z kamenné prodejny poskytnout zákazníkovi profesionální služby a servis.

Hlavní oblasti spolupráce
- Google Ads
- Social Media Ads
- SEO
- Brand
- Cenové porovnávače ?
- E-commerce tipy a vylepšení
- Influencer marketing plán
- Optimalizace UX – uživatelské zkušenosti
- Komplexní portfolio e-commerce služeb one-stop shop agentury
Jak hodnotí naši spolupráci Najšport?
Aktivně spolupracujeme s ui42 na marketingové spolupráci, UI/UX designu, SEO a technické stránce webu včetně CMS Buxusu a CRM účetního systému Pohody. Po roce intenzivní spolupráce na marketingu s ui42 se nám podařilo zvýšit výnosy obchodu. Největší nárůst jsme zaznamenali na e-shopu, tak v kamenných prodejnách v Bratislavě či v Trenčíně. ui42 přicházejí s nápady, jak zvýšit prodej v kamenných prodejnách i na e-shopu, ale také jak zpříjemnit uživatelský zážitek zákazníků v e-shopu. Zlepšení v porovnání s předchozí agenturou jsme zaznamenali napříč celým e-commerce segmentem díky efektivním konzultacím, plánováním marketingových kampaní a mnoha dalším aktivitám.
Víme, že někdy je náročné rychle reagovat na naše požadavky, a o to víc se z této spolupráce těšíme. Věříme, že naše společné plány pro dosažení cílů nám pomohou společně pokračovat.
Kontaktujte nás
Chcete i vy jedinečnou marketingovou strategii?
-
Boris Henezi
Sales Executive
-
Samuel Štassel
Sales Executive