7 věcí, kterých se na webu zbavit

7 věcí, kterých se na webu zbavit

Mnoho blogů je plných rad a návodů jak má váš web fungovat a co na něj přidat, abyste byli úspěšnější v získávání zákazníků. 


Je ale třeba si uvědomit, že přidáním každé věci (fičury), děláte vaši webovou stránku velikrát zbytečně složitou. A čím je vaše stránka složitější, tím je větší šance, že na ní lidé najdou nějaký problém. Každý takový problém pak automaticky snižuje úspěšnost (míru konverze), s jakou lidé na ní udělají žádanou akci.

Proto začněme z úplně opačného konce a podívejme se nejdříve na věci, které na vašem webu nemají co dělat.



1    

Odborný žargon

Odborný žargon ve formě vám používaných cizích slov, odborné terminologie a slovních zkratek je první velkou překážkou vašeho úspěchu na webu. Jazyk, kterým se vyjadřujete ve vašem oboru, nemusí být stejně srozumitelný i pro okruh vašich zákazníků. Pokud vaši potenciální zákazníci nerozumí vašim webovým stránkám, pro koho jsou pak psané? 

Řeknete si: “Pokud se opravdu zajímají o to, co nabízím, budou mi rozumět a pokud ne, tak nevědí co chtějí a jsou pro mě ztrátou času”. To je velká CHYBA. Pokud jsou texty na webu psané srozumitelně, zajistíte, že vám porozumí nejen odborná veřejnost ale i mnoho zákazníků z řad laiků, které jste před tím svým webem nezaujali.

Jiná situace nastává, když je pro vaši úspěšnou spolupráci se zákazníkem nezbytné porozumění určité terminologie. V tom případě by každé odborné slovo mělo být vysvětleno  a každá zkratka doprovázena jejím plným zněním.
 

2    

Dlouhé bloky textu

Dlouhé strany plné neštrukturovaného textu představují jednu z největších hrozeb úspěšného webu. Dlouhé bloky textu lidi jednoduše děsí. Vaše produktová stránka musí být jasná, stručná a bez zbytečných informací. Člověk, který ji čte chce klíčové informace jednoduše a rychle. nechce se mu skrolovat a skenovat očima hromadu balastu než se dostane k věci. Zkuste se při psaní zamyslet, které informace byste chtěli vědět vy, kdybyste byli v kůži vašeho zákazníka a začněte tím.

Nekonečné strany textu na vaší webové stránce mohou naznačovat, že se snažíte říct příliš mnoho věcí najednou. Zamyslete se nad texty na vašem webu. Pojednává jedna webová stránka jen o jednom tématu? Pokud ne, je nejvyšší čas rozdělit ji na kratší stránky, zaměřené na jedno konkrétní téma. Takto strukturovaný web usnadňuje srozumitelnost webu pro jeho návštěvníky a pomáhá dosáhnout vami žádané konverze. Tematicky přehledné webové stránky, které směřují návštěvníky k uskutečnění jedné žádané akce, přináší vyšší míru konverze. Zároveň zjednodušují práci vyhledávačům a tím přinášejí lepší SEO (Search Engine Optimization) výsledky.

     

    3    

    Složité animace a Flash

    Složité Animace ve Flashi jsou obecně komplikací dobré optimalizace pro vyhledávače. Pokud jste se nedajbože rozhodli udělat celý váš web ve flashi, počítejte s tím, že dosáhnout předních pozic ve výsledcích vyhledávání Google, bude mnohem těžší. Je mimořádně důležité, aby vás lidé při vyhledávání na webu našli na vám blízké fráze (klíčová slova popisující váš produkt alebo službu). Jak chcete získat nové zákazníky, když vás na webu nebudou ani vědět najít...


    Čas potřebný na načtení flashových animací, nebo celých stránek, je také nezanedbatelným faktorem určujícím použitelnost vašeho webu. Takové na první pohled velmi elegantní a stylové animace a efekty se musí dopředu načíst a to trvá nějaký čas. Uvědomte si při tom to, že vaši zákazníci nemusí mít

    • tak rychlé připojení na internet jako vy, 
    • ani nejnovější verzi vám podporovaného prohlížeče, 
    • ani dost výkonný počítač jako takový
    • a možná ani všichni zákazníci nevstupují na váš web zpoza stolu, ale z mobilu připojeného jen na síť operátora. Co potom? Uvidí to, co chcete, aby viděli? Zobrazí se jim vaše stránka vůbec? :)

    Uvědomme si jednoduchou věc. Každá sekunda čekání a frustrace, která odděluje člověka od naplnění jeho cíle na webu, může být důvod, aby daný web opustil. Lidé jsou stále více zvyklí, že věci na webu fungují rychle a pokud na konkrétní stránce právě ne, určitě někde jinde ano. Čím přímější a jednodušší  a rychlejší cesta do cíle, tím větší úspěšnost jeho dosažení.

     

    4    

    Obrázky

    Obrázky jsou důležité. Obrázky pomáhají vyprávět váš příběh. Avšak některé internetové stránky je s odstupem času mohou mít příliš mnoho a to je opět problém pro rychlé načítání a plynulé prohlížení vašich webových stránek.

    Dlouhé načítání vaší stránky vám nepřidá ani na použitelnosti v očích vašich návštěvníků, ani na dobrých pozicích ve vyhledávání Google, který citlivě vnímá a ve svých výsledcích zohledňuje čas potřebný na načtení stránky.

    Velké množství obrázků může způsobit nemalé problémy i pro váš redakční systém. Často je právě velké množství dat na zpracování důvodem, proč se administrativa stránek ve vašem redakčním systému stává zdánlivou až nemožnou. 

    Optimalizace obrázků a fotek je proto spíše či později nevyhnutelná. Zbavte se těch nepotřebných a upravte velikost těch nezbytných.

    5    

    Kontaktní formuláře

    Zatímco uniformní "Kontaktujte nás" formulář zůstává pro některé společnosti nadále slušným zdrojem dotazů, pro drtivou většinu firem tento způsob získávání nových zákazníků vůbec nefunguje. Namísto přinášení kvalifikovaných dotazů, přitahuje většinou jen spam. 

    Detailní kontaktní informace jako součást vašich webových stránek jsou důležité. Avšak, pokud vám jde o co nejefektivnější získávání dotazů (leadů), používejte raději účelově dedikované vstupní stránky a na míru šité výzvy ("call to actions"). Ideálně je připojit k vstupním stránkám s formulářem i přiměřenou motivaci proč by ho daný prospekt měl určitě vyplnit. Počet získaných dotazů se takovýmto způsobem dá podstatně zvýšit, jak dokazují i zkušenosti našeho eCommerce týmu.

    6

    "Pop up" cokoliv

    Předpokládám, že se mnou budete souhlasit, když řeknu, že “Pop up” stránky, které se z ničeho nic otevírají před vašimi očima, jsou tou nejotravnější cestou jak si na webu získat pozornost. O to více člověka zarazí, že některé společnosti touto formou prezentují různé kontaktní formuláře, ankety, akce a speciální nabídky. 
    Vyrušením člověka, který si možná právě se zájmem prohlíží vaši nabídku na webu, ho můžete spíše podráždit než motivovat, aby si přečetl, co mu chcete říct. "Pop up okno" je dnes spíše hra "najdi co nejrychleji křížek = zrušit" než úspěšný marketingový nástroj.
     

    7

    Doprovodné zvuky a video

    Přečtěte si také

    Děkujeme za odběr!
    Brzy dostanete náš newsletter.
    Ups! Tento email už je registrován
    Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
    Ups! Tento email je nesprávný
    Email nemá správný formát
    Ups! Neznámá chyba
    Prosím, zkuste to později

    Konzultace zdarma

    S čím byste potřebovali pomoci?

    Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

    Potřebujete ještě s něčím pomoci?

    Vyberte si další oblast

    Zanechajte nám na vás kontakt

    Formulář byl úspěšně odeslán.