Mnoho blogů je plných rad a návodů jak má váš web fungovat a co na něj přidat, abyste byli úspěšnější v získávání zákazníků.
Je ale třeba si uvědomit, že přidáním každé věci (fičury), děláte vaši webovou stránku velikrát zbytečně složitou. A čím je vaše stránka složitější, tím je větší šance, že na ní lidé najdou nějaký problém. Každý takový problém pak automaticky snižuje úspěšnost (míru konverze), s jakou lidé na ní udělají žádanou akci.
Proto začněme z úplně opačného konce a podívejme se nejdříve na věci, které na vašem webu nemají co dělat.
1 |
Odborný žargon Odborný žargon ve formě vám používaných cizích slov, odborné terminologie a slovních zkratek je první velkou překážkou vašeho úspěchu na webu. Jazyk, kterým se vyjadřujete ve vašem oboru, nemusí být stejně srozumitelný i pro okruh vašich zákazníků. Pokud vaši potenciální zákazníci nerozumí vašim webovým stránkám, pro koho jsou pak psané? |
|
2 |
Dlouhé bloky textu Dlouhé strany plné neštrukturovaného textu představují jednu z největších hrozeb úspěšného webu. Dlouhé bloky textu lidi jednoduše děsí. Vaše produktová stránka musí být jasná, stručná a bez zbytečných informací. Člověk, který ji čte chce klíčové informace jednoduše a rychle. nechce se mu skrolovat a skenovat očima hromadu balastu než se dostane k věci. Zkuste se při psaní zamyslet, které informace byste chtěli vědět vy, kdybyste byli v kůži vašeho zákazníka a začněte tím.
|
|
3 |
Složité animace a Flash Složité Animace ve Flashi jsou obecně komplikací dobré optimalizace pro vyhledávače. Pokud jste se nedajbože rozhodli udělat celý váš web ve flashi, počítejte s tím, že dosáhnout předních pozic ve výsledcích vyhledávání Google, bude mnohem těžší. Je mimořádně důležité, aby vás lidé při vyhledávání na webu našli na vám blízké fráze (klíčová slova popisující váš produkt alebo službu). Jak chcete získat nové zákazníky, když vás na webu nebudou ani vědět najít...
Uvědomme si jednoduchou věc. Každá sekunda čekání a frustrace, která odděluje člověka od naplnění jeho cíle na webu, může být důvod, aby daný web opustil. Lidé jsou stále více zvyklí, že věci na webu fungují rychle a pokud na konkrétní stránce právě ne, určitě někde jinde ano. Čím přímější a jednodušší a rychlejší cesta do cíle, tím větší úspěšnost jeho dosažení.
|
|
4 |
Obrázky Obrázky jsou důležité. Obrázky pomáhají vyprávět váš příběh. Avšak některé internetové stránky je s odstupem času mohou mít příliš mnoho a to je opět problém pro rychlé načítání a plynulé prohlížení vašich webových stránek. Optimalizace obrázků a fotek je proto spíše či později nevyhnutelná. Zbavte se těch nepotřebných a upravte velikost těch nezbytných. |
|
5 |
Kontaktní formuláře Zatímco uniformní "Kontaktujte nás" formulář zůstává pro některé společnosti nadále slušným zdrojem dotazů, pro drtivou většinu firem tento způsob získávání nových zákazníků vůbec nefunguje. Namísto přinášení kvalifikovaných dotazů, přitahuje většinou jen spam. |
|
6 |
"Pop up" cokoliv Předpokládám, že se mnou budete souhlasit, když řeknu, že “Pop up” stránky, které se z ničeho nic otevírají před vašimi očima, jsou tou nejotravnější cestou jak si na webu získat pozornost. O to více člověka zarazí, že některé společnosti touto formou prezentují různé kontaktní formuláře, ankety, akce a speciální nabídky. |
|
7 |
Doprovodné zvuky a video |