Ačkoliv jsem v denním spojení s našimi klienty ať už prostřednictvím emailu, mobilu, skype nebo jiných kanálů, v poslední zářijový den mohl klidně padnout internet - mluvili jsme o Buxusu naživo na Buxus Day 2010.
Setkání se konalo 30. září 2010 v našich nových prostorách. Hlavním záměrem byla prezentace nejnovější verze Buxusu 6.0, na kterou jsem obzvlášť hrdý - a to hned z několika důvodů. Nejenže byla hotova včas a ostrým provozem prošla na výbornou, obsahuje i nejvíce vylepšení pro redaktory a uživatele za poslední dva-tři roky.
Nové funkce v Buxusu
Do prezentace jsem vybral 6 nejpraktičtějších vylepšení, o kterých jsem přesvědčený, že mohou výrazně zjednodušit a zrychlit editaci stránky. V první řadě je to Toolbar, s kterým redaktor dokáže měnit a přidávat obsah stránky bez administračního rozhraní. Toolbar není zajímavý jen v tom, jak zjednodušuje přidávání obsahu na stránku, ale i technologie “pod kapotou”. Kód Toolbaru se stahuje z jednoho místa, takže všechny nové funkce i případné opravy se ihned projeví ve všech Buxusech.
Ukázal jsem také hromadné nahrávání fotografií a dokumentů. Zajímavé je nejen to, že Buxus automaticky vytvoří náhledy ve více velikostech (podle nastavení), dokáže fotografie i ořezávat. Fotografie i dokumenty mohou mít odteď vlastnosti stejně jako stránky, například klíčová slova, popis fotografie, související dokumenty a podobně.
Praxe si vyžádala i vylepšení v modulu Newsletter. Během prezentace jsem vytvořil novou zprávu v html editoru a odeslal ji během několika minut. Jednoduchá práce se zprávami však není to nejdůležitější. Největším úskalím u newsletterů je, aby server nepřesunul zprávu automaticky do spamového koše. Podarilo se nám to vyřešit. A ačkoliv se to při prezentaci nedá předvést, faktem je, že pro jednoho z klientů pravidelně odesíláme newsletter na 250 000 adres.
Často se na stránkách vyskytuje funkce kalendář, která graficky zobrazuje, v který den se uskuteční nějaká akce. Ačkoliv by se mohlo zdát, že přidání akce do kalendáře si vyžaduje programátora, v prezentaci jsem ukázal, že v Buxusu je vytvoření akce stejně jednoduché jako vytvoření libovolné stránky.
Oproti předchozí verzi Buxusu se výrazně zjednodušilo přidávání souvisejících stránek nebo produktů. Přibylo množství funkcí, například uspořádání linek, přidávání externích linek, synchronizace s názvem stránky a podobně.
Internetový marketing
Po menší přestávce následoval seminář o marketingu na internetu. Paľo Adamčák, certifikovaný Googlem na správu PPC kampaní, vysvětlil, co by měl zákazník vědět o svém potenciálním zákazníkovi nebo návštěvníkovi, pokud nechce zbytečně utratit hodně peněz. Pokud má být kampaň efektivní, musí potenciálního zákazníka nebo návštěvníka stránky zasáhnout na vhodném místě, ať už jsou to blogy, sociální sítě nebo při vyhledávání. Neméně důležitou věcí je během kampaně měření a v budoucnosti aplikování jen těch metod, které fungují.
Přístupnost webů
Poslední prezentace se týkala přístupnosti webů. Přístupný web je takový, na kterém mají přístup k informacím i lidé s asistenčními technologiemi, tedy nevidomí, slabozrací a jinak znevýhodnění. Milan názorně vysvětlil, jak mají být udělány nadpisy, menu, odkazy, obrázky i tabulky, aby splňovaly standardy přístupnosti. Hlavní myšlenkou bylo, že přístupný web si nevyžaduje žádné velké změny v designu, ale přístupnost je spíše o dobrém navržení webu a dodržování určitých pravidel při přidávání nového obsahu.
Pokud byste měli zájem o prezentaci Buxusu nebo konzultaci z oblasti internetového marketingu či přístupnosti webů, kontaktujte nás.