Think Export with Google: Světové Slovensko. To je název konference, která se konala začátkem října 2014 v Bratislavě. Výrazný prostor mezi dvanácti řečníky dostal i ředitel Ui42 Martin Krupa, který se ve své přednášce věnoval tématu online prodeje a jeho úspěšného financování. Zařadil se tak k takovým osobnostem jako jsou prezident Slovenské republiky Andrej Kiska, Richard Marko z ESET-u, zástupce Googlu Tomáš Kasman, či Kenneth Ryan z KPMG.
Videozáznam z přednášky Martina Krupu
Základní myšlenkou konference Think Export with Google: Světové Slovensko je spojit začínající exportéry s jejich zkušenějšími předchůdci, stejně jako s partnery, kteří jim mohou v exportu velmi pomoci. Jde o různé investory, reklamní, či kreativní agentury, ochránce duševního vlastnictví, logistické firmy, stejně jako odborníky v oblasti práva. Jedním z nejdůležitějších a nepochybně neodmyslitelným článkem celé konference je právě společnost Google, díky kterému je možné dělat reklamu ve světě přímo od nás, ze Slovenska.
Diskuse se zúčastnili desítky posluchačů z online sektoru, před kterými se v roli řečníka představilo dvanáct lidí. Byli jimi Miroslav Lajčák, ministr zahraničních věcí a evropských záležitostí SR, Peter Pellegrini, ministr školství, vědy, výzkumu a sportu SR, Richard Marko (ESET), Vladimír Šimanský (VRM), Peter Nedeliak (UltraPlast), Juraj Vaculík (Aeromobil.com), Tomáš Kasman (Google), Michaela Jacová (Neulogy Ventures), Martin Krupa (Ui42), Zuzana Hečko (Allen&Overy), Kenneth Ryan (KPMG) a diskusi uzavíral prezident Slovenské republiky Andrej Kiska.
Jak již bylo řečeno, společnost Ui42 během konference zastupoval její ředitel Martin Krupa, který se internetem a webem věnuje profesionálně od roku 1996. S přítomnými hosty se podělil o své bohaté zkušenosti, které se týkaly zejména online prodeje různých populárních slovenských webů. Poukázal také na to, že na úspěšný online prodej je potřebný kvalitní produkt s konkurenční cenou. Jedním z nejzajímavějších bodů Martinovy přednášky bylo téma samotného financování online prodeje.
Martin Krupa se zajímá zejména o oblast user experience (UX) nebo usability, po slovensky použitelnost webů, webových aplikací, intranetů, ale i softwaru vůbec. Propaguje téma použitelnosti webů a aplikací mezi odbornou veřejností na konferencích i v akademickém světě. Organizuje World usability day na Slovensku a vede Seminář o komplexních webových aplikacích na Fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě. Je členem Slovenské informatické společnosti.
Prezentaci Martina Krupu z konference si můžete prohlédnout a stáhnout zde.