S Buxusem je meta titulek nástroj efektivního marketingu

S Buxusem je meta titulek nástroj efektivního marketingu

Důležitost meta titulků a meta popisů stránek při optimalizaci pro internetové vyhledávače je dobře známá. Jejich obsah nejčastěji vidíme v nadpisech a tzv. snippetech, zobrazených jako výsledky vyhledávání. Hrají klíčovou roli při rozhodování o tom, jak vysoko se stránky mezi výsledky probojují, i o tom, zda na ně jako uživatelé klikáme. Tuto teoretickou znalost je potřeba promítnout do praxe při spravování webu.

Automatické vyplňování těchto meta tagů se stává šikovnou pomůckou pro weby jakéhokoli zaměření a rozsahu. Pro eshopy je prakticky nezbytností. Zaužívaným minimálním standardem se proto stalo alespoň generování meta titulků sestávajících z nadpisu stránky a suffixu, nejčastěji obsahujícího brand (doménu, značku), v některých případech podle zaměření a potřeb klienta i lokalizaci či krátkou charakteristiku, slogan.

Pro optimální zobrazení ve vyhledávačích to však nestačí. Bez uživatelského rozhraní každé hromadné nastavení vyžadovalo zásah programátora, ať už šlo o nepatrnou úpravu suffixu meta titulku, nebo o doplnění nové informace do popisu. V konečném důsledku to vedlo ke kompromisům při realizování marketingových záměrů.

 

Nové komplexní řešení v CMS Buxus

Stránky vytvořené v redakčním systému Buxus mají na SEO záložce i vlastnosti meta titulek a meta popis. Kromě zobrazení aktuálního znění meta tagu a šablony, podle které je vytvořen, je tu také přechod do rozhraní na editaci šablon.

Správa šablon je jednoduchá. Nastavují se hromadně pro jednotlivé typy stránek, jako jsou například stránky kategorií, produktové stránky, články, informační stránky a podobně. Na jakékoli stránce se dá přerušit dědění šablony a vytvořit novou pro všechny další stránky zvoleného typu, které jsou (nebo jednou budou) umístěné ve struktuře webu pod ní.

Meta titulky a meta popisy je nakonec možné i individuálně přepsat. To najde využití na důležitých cílových stránkách v případě, že chceme generovaný meta tag obohatit o unikátní informaci nebo ho zkrátit. Na nadměrnou délku upozorní integrovaný počítadlo znaků.

Co se dá zahrnout do meta titulku a popisu stránky

Délka je skutečně jejich jediným omezením. Šablonu lze skládat z proměnných, které vycházejí z vlastností stránky, v libovolném pořadí a v kombinacích s interpunkčními znaménky či vepsaným textem.

Základní využití tohoto nástroje nevyžaduje speciální zaškolení či instruktáž. Jednoduše se při něm do šablony vkládá název vlastnosti (buxus property), jejíž textový či číselný obsah se má přímo zobrazit v meta titulku či popisu. (Takovými jsou například nadpis stránky nebo výrobce, cena produktu.)

Pokročilé využití spočívá ve vkládání funkcí. Umožňují do meta tagu vkládat vypočítané hodnoty (procenta, zaokrouhlená čísla atd.) nebo přidávat určitý textový řetězec jen při splnění definované podmínky nebo kombinace podmínek (produkt na skladě, cena v stanoveném rozsahu a podobně). Takové pokročilé nastavení samozřejmě vyžaduje postup podle manuálu.

 

Přejít na systémové řešení se vyplatí

Výhodou u takového komplexního řešení je nezávislost marketérů na programátorech. Otestovali jsme ho na eshopech Hodinky a Pilulka24, postupně implementujeme na dalších. Díky němu mohou měnit meta titulky a meta popisy pružně a prakticky bez nákladů. Umožňuje jim to reflektovat dočasné akce, sezónní specifika nebo testovat vliv propagovaných vlastností na návštěvnost.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.