Výhody reklamy na Facebooku a Instagramu
Máte pocit, že už víte, jak mohou sociální sítě pomoci vašemu projektu? Možná si myslíte, že stačí psát příspěvky a přidávat fotky, a že na to nepotřebujete marketéra. Ale je to opravdu tak? Sociální sítě už dávno nejsou jen o psaní příspěvků a přidávání fotek. Pokud chcete, aby váš projekt byl úspěšný, musíte vědět, jak využít všechny možnosti, které sociální sítě nabízejí. Propagace na sociálních sítích je totiž potřebná k růstu byznysu i ve formě PPC, tak jak je znáte z Google.
Jak může pomoci Facebook nebo Instagram mému projektu? Možná si myslíte, že odpověď znáte, a že marketéra na to nepotřebujete. Orientujete se ale v možnostech, které vám sociální sítě nabízejí? Už dávno to není jen o psaní příspěvků a přidávání cool obrázků. Propagace na sociálních sítích je k růstu byznysu potřebná i ve formě PPC, tak jak je znáte z Google.
Na číslech záleží
Když mluvíme o “sockách”, stále jde primárně o Facebook. Ačkoliv se o část pozornosti musí dělit s konkurencí, se svými téměř třemi miliardami aktivních uživatelů je největším hráčem na trhu, přičemž integrovaný Instagram má 2 miliardy uživatelů. Jsou spolu součástí společnosti Meta a poskytují atraktivní možnosti propagace téměř v každém odvětví, a sdílejí i velké množství funkčních prvků. Jak se tedy rozhodnout, který kanál je ideální právě pro váš komunikační záměr?
Zájem o Facebook sice mírně klesá, ale to se nedá říci o komerčním potenciálu Instagramu, který se vyvíjel jako vizuálně orientovaná platforma. Nejpočetnější skupinou uživatelů Instagramu jsou lidé ve věku od 18 do 29 let, přičemž zhruba 67-procentní část této věkové kategorie je na něm aktivní. Více než 80 % uživatelů ho využívá na vyhledávání produktů a služeb, a většina uživatelů se se značkami pravidelně interaguje.
…ale nejsou všechno
Počet návštěvníků však není jediným důležitým ukazatelem, a to samé platí o vašich obratech, které bez propracované strategie možná vyletí jen jednorázově. Dlouhodobé zůstávání v povědomí uživatelů je přesně to, na co potřebujete sociální média. Jsou to vaše nákupní centra - návštěvníci do vaší prodejny nevstoupí každý den, ale výloha jim zůstává v paměti. Pokud to podceníte jen proto, že takové výsledky neumíte přesně měřit, možná se budete za rok divit, proč už nemáte výsledky žádné.
Je (skoro) pro každého
Facebook od svých začátků prošel množstvím změn, přičemž rozšiřoval možnosti propagace. Ačkoliv jeho reputace není vždy dobrá, nespornou výhodou zůstává vysoká návštěvnost různých demografických kategorií a možnost podrobného cílení. Takže při správném cílení můžeme oslovit ať už starší nadšenou pěstitelku orchidejí, rozvedeného opraváře plynových kotlů, jako i mladou maminku, která právě rozjíždí byznys.
Reklamu můžete zaměřit na různé cíle, ať už chcete zvýšit povědomí o značce, přivést lidi na stránku, získat nové fanoušky nebo nalákat klienta na nákup. Rozpočet může být třeba i jedno euro denně, proto si přijdou na své i začínající podniky. Pomocí statistik marketér monitoruje pokrok a optimalizuje kampaně, a ano - dobrý marketér dokáže s těmi pár eury oslovit desetitisíce těch správných lidí, a to co nejefektivněji.
Výsledek je jasný
Možností na sociálních sítích je mnoho, a pokud se o ně připravíte, zůstane ve vašem marketingovém plánu mezera. Někoho může odradit kritika vůči Facebooku, ať už jde o ochranu nezletilých, soukromí uživatelů či absolutně dominantní postavení na trhu. Meta musí s těmito výzvami dál bojovat, ale pro vás je při budování firmy volba jasná - modrý gigant vám může být užitečným, ať už je váš současný cíl jakýkoliv.
Potřebujete pomoci s reklamou na Facebooku nebo Instagramu?
Kontaktujte nás na sales@ui42.com