Jak vybudovat úspěšný e-shop nebo kritéria výběru vítězů Eshop Akcelerátoru

Jak vybudovat úspěšný e-shop nebo kritéria výběru vítězů Eshop Akcelerátoru

Hlasování veřejnosti v projektu Eshop Akcelerátor skončilo. Pět finalistů spolu s divokými kartami z každé kategorie se „popere“ o lukrativní ceny, které jim pomohou dostat jejich e-shop na vyšší úroveň. O vítězích rozhodne v úterý, 6. října, porota, kterou tvoří úspěšní slovenští odborníci na ecommerce.


Na základě jakých kritérií budou vybíráni vítězové? Jelikož úspěšný e-shop, to není jen webová stránka, budou komplexně hodnoceny všechny aspekty byznysu. Podle Roberta Mráze, technického a ecommerce ředitele, stejně jako spolumajitele společnosti ui42 jsou to tyto:

  • Strategie e-shopu. Pokud chybí stanovená vize a strategické cíle, šance každé podnikatelské aktivity na růst a zlepšení se snižují. Bez jasné představy o směřování neexistuje pevná základna pro dělání rozhodnutí, co vyústí v organizaci, která se sice snaží o růst, ale reálně postupuje jen velmi málo.
  • Přehled o tržní situaci a cílové skupině. Každý byznys by měl mít přehled o tom, kdo tvoří jeho užší i širší konkurenci, včetně toho, jak se vyvíjí jeho tržní podíl. Tržní podíl je jednou z nejdůležitějších metrik, které e-shop může použít k zhodnocení efektivity svých kampaní. V neposlední řadě by e-shop měl mít jasně definovanou cílovou skupinu.
  • Skladové hospodářství a logistika. Úspěšný e-shop by měl kontinuálně hledat způsoby, jak optimalizovat organizaci svých back office aktivit - od nákupu a skladování zboží po možnosti dodání a plateb tak, aby zaručil (nejen) optimální cashflow a obrátku zásob. Kromě toho je potřeba zákazníkům posílat dobře zabalené zboží a nabídnout jim více možností dopravy, s cílem zajistit určitou úroveň rychlosti a spolehlivosti.
  • Content management. V dnešní době nestačí na webové stránce zobrazovat generické obrázky od dodavatelů spolu s dodanými informacemi o produktu. Právě tvorba obsahu je jednou z oblastí, přes kterou se může e-shop odlišit od konkurence. Pod obsahem chápeme popisy a fotografie zboží, kategorizaci na webu a pravidelné publikování odborných textů a blog postů na související témata, co může e-shopu přinést i nové návštěvníky, například z vyhledávačů.
  • Zákaznická podpora. Různé možnosti (email, chat, telefon) a zároveň vysoká úroveň zákaznické podpory by dnes měly být pro e-shopy už samozřejmostí.
  • Informační systémy se zaměřením na web. Nejen pro e-shopy, ale i pro všechny organizace, je důležité moci mezi sebou propojit jednotlivé informační systémy s cílem konsolidace dat. Ať už používáme externí, nebo interně vyvíjené systémy, je nezbytné, abychom věděli o jejich limitech a omezeních, možnostech jejich propojování, flexibilitě a rychlosti možných úprav.
  • Marketing se zaměřením na online. Jak a na základě čeho se investují čas a peníze do jednotlivých marketingových kanálů? Na jakých kanálech se nejčastěji zdržuje cílová skupina zákazníků? Je potřeba nejen zvolit správný mix online kanálů, ale i neustálá snaha o jejich optimalizaci a efektivní využití.
  • Finance a účetnictví. Management financí ve formě rozpočtu nebo finančního plánu je potřebný pro plánování rozvoje a růstu e-shopu.
  • Organizace práce. E-shop musí disponovat zorganizovaným a efektivním týmem lidí, z kterých každý má na starosti určitou aktivitu. Od logistiky po zákaznický servis - vše by mělo fungovat hladce, aby se dosáhla alespoň minimální nutná úroveň efektivity, co se projeví i v úspěšnosti e-shopu a spokojenosti zákazníků.

Jak je možné vidět, mít úspěšný e-shop není samozřejmost a skrývá se za tím hodně práce. Vítězové Eshop Akcelerátoru to budou mít o to lehčí, že budou mít podporu opravdových odborníků, kteří mají v dané oblasti zkušenosti i know-how. Progres vítězů Eshop Akcelerátoru můžete během následujících 12 měsíců sledovat i vy - stačí, když se přihlásíte do našeho newsletteru na webové stránce Eshop Akcelerátoru.

Přečtěte si také

Děkujeme za odběr!
Brzy dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.