Mobilní verze nebo aplikace pro e-shop?

Mobilní verze nebo aplikace pro e-shop?

Stále nevíte, zda je důležité investovat do mobilní verze nebo aplikací? O této dilematu jsme psali už před 5 lety v blogovém příspěvku Mobilní aplikace jako alternativa k mobilnímu webu? Ne! Podle našich e-commerce specialistů nemít design e-shopu vhodný pro přístup z mobilů a tabletů dnes už není důvod k zamyšlení, ale vážný nedostatek. Náš ředitel Martin Krupa poskytl rozhovor pro časopis Profit:

V případě jakých typů e-shopů se vyplatí investovat do mobilní aplikace a kde je výhodnější responzivní design pro všechny typy přístupů? Můžete uvést nějaké příklady mimořádně úspěšných mobilních aplikací?

Návratnost investice e-shopu do své mobilní verze je u nás rentabilní jen pro největší e-shopy. Proto je mobilních e-shopových "appiek" na Slovensku tak málo. Investice do responzivního designu e-shopu je pro většinu lepší cestou a to nejen z finančních důvodů. Web optimalizovaný pro mobilní zařízení je nejnověji Googlem nejen preferovaný v mobilních vyhledáváních, ale takový, co není optimalizovaný pro mobily, je dokonce penalizovaný. To už je dostatečný důvod investovat do responzivní verze, i když mám mobilní "appku."

Úspěšnou e-commerce aplikaci má například ZlavaDna.sk. Její aplikace má své stálé uživatele, kteří oproti mobilnímu webu oceňují její lepší funkčnost, jako například notifikace a slevy ve svém okolí. I když uživatelů mobilní aplikace není mnoho, náklady na její vývoj se rychle vrátily.

Máte nějaké informace o tom, kolik procent návštěvnosti slovenských e-shopů se realizuje ze smartphonů, či tabletů?

Podle našich statistik o 5 největších e-shopech, které provozujeme, se návštěvnost za poslední dva roky rapidně změnila. V lednu 2013 vstupovalo přes mobily a tablety více než 13 procent celkového počtu návštěvníků webu a nakupovalo 8 procent. V únoru 2015 to bylo už více než 38 procent mobilních návštěvníků a 24 procent nákupů.

 

Máte k dispozici nějaké údaje o tom, jak dokáže mobilní aplikace a responzivní design zvýšit návštěvnost a prodej z e-shopu?

Podle našich zkušeností je konverzní poměr (procento nákupů) z mobilních zařízení na neresponzivním e-shopu o 50-70% nižší oproti desktopům. Takže prostor pro růst je tu obrovský, hlavně když mobilní návštěvnost stále roste. Kdo neinvestuje do responzivního e-shopu, přichází o tržby tím dál, tím více.

Jaké charakteristiky by měla splňovat dobrá mobilní aplikace a dobrý responzivní design, jaké jsou nové trendy?

Dobrá mobilní aplikace i responzivní web musí splňovat základní kritéria použitelnosti pro mobilní aplikace a weby. Ověřit si je můžete testováním použitelnosti s vybranými zákazníky. Experimentovat v uživatelském rozhraní pro mobilní zařízení se nevyplácí. Prostor pro inovace je v propojení s funkcionalitou, kterou nabízejí mobilní zařízení. Nabídněte zákazníkovi na mobilním zařízení seznam nejbližších otevřených prodejen nebo výdejních míst. Nebo mu umožněte naskenovat slevový kupón ve formě QR kódu z časopisu.

 

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.