Rok po: MURAT, vítěz B2B kategorie MastersGate 2018

Rok po: MURAT, vítěz B2B kategorie MastersGate 2018

Od loňského finále už uplynulo téměř 11 měsíců a my jsme upřímně zvědaví, jak se po téměř roce daří našim vítězům jednotlivých kategorií.

Zavítali jsme i do Pezinku, kde sídlí firma MURAT (Grinava, nalevo Tesco, potom kruhový objezd, a hned po pravé ruce tank - takto jednoduše se k nim dá trefit z Bratislavy). Oslovili jsme ředitelku Miroslavu Holčíkovou a zeptali jsme se jí na pár otázek k tématu dnešek vs MastersGate 2018.

Mirko, mohla bys prosím zhodnotit předchozích 11 měsíců od úspěchu MURATu v soutěži MastersGate?

Fúha, už tolik uběhlo? :-) Vždyť mám pocit, že to bylo tuším před měsícem.

Samotné vítězství byla pro nás velká věc. Dodnes to tvrdím. Někde jsem to už určitě zmiňovala, ale nám to hlavně velmi otevřelo oči a následně i dveře do skutečného světa e-commerce. Byli jsme na začátku budování online. Seznámila jsem se s mnoha zajímavými lidmi z této oblasti. Dnes už mnohem lépe rozumím a rozlišuji pojmy jako CMS, PPC, SEO, UX a pod. Velmi nás to posunulo personálně-odborně. Mám na mysli náš tým, který se začal intenzivněji vzdělávat a i díky tomu jsme odborně začali postupovat. Zúčastnili jsme se i podzimních MastersGate akademií, které nám také hodně daly. A všichni v online projektu zainteresovaní jsme si povinně přečetli knížku o e-shopech od Martina Krupy :-)

Jak to bylo s čerpáním ostatních benefitů, které jste jako vítězové získali?

Sedli jsme si interně společně k tomu a hlavně z kapacitních a časových důvodů jsme si určili naše priority. Nedalo se čerpat všechno a hlavně ne všechno bylo pro nás vhodné a potřebné (i s ohledem na fázi, ve které se náš e-shop nacházel). Velmi nám pomohl UX audit, zajímavá a významná byla např. SEO analýza, kterou jsme absolvovali s ui42. Velmi inspirativní bylo setkání s Martinem Volekem z Volis International, který nám prezentoval nejen své zkušenosti z oblasti marketingu a ušil je na míru našemu odvětví. Přínosné bylo i 3-setkání, které pro nás zorganizoval se společností, která působí v našem sektoru a která je v online businessu výrazně dál, než jsme byli my. A ještě zmíním sérii setkání s Jakubem Čechem, který nám “rozložil” oblast brandingu a navrhl nám zajímavou strategii, kterou bychom se mohli jako firma ubírat. Co je ale nejdůležitější, při “rozpitvávání” našeho e-shopu jsme si uvědomovali čím dál tím více i jeho slabé stránky, takže jsme se pustili do intenzivní práce na jeho vylepšování. Nejprve hlavně technickém. A toto aktuálně probíhá. Věříme, že někdy uprostřed léta budeme moci našim zákazníkům prezentovat několik novinek. V online totiž jednoznačně vidíme budoucnost našeho businessu.

Nějaké doporučení pro aktuální finalisty, kteří jdou bojovat o vítězství?

Jděte určitě do toho! Poctivě vyplňte dotazníky. Dobře se připravte na prezentaci (já z toho měla lehký stres, ale dopadlo to super). Prezentujte svou jasnou vizi, kde jste dnes, kde chcete být za rok, nebo za 3 a co k tomu potřebujete. Neváhejte odhalit, kde vás tlačí bota (investor? pomoc s exportem na zahraniční trhy? CMSko? jiné?), nebojte se ukázat nedostatky, nebo nevědomosti. Sebereflexe v této soutěži je dobrá věc. Věřím, že jsem pochopila správně, že soutěž není o tom, aby pomáhala výhradně nejlepším. Ale hlavně těm perspektivním. Držím všem palce!

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.