Trend č. 26 - Bez čeho nevznikne dobrý e-shop 2. část

Trend č. 26 - Bez čeho nevznikne dobrý e-shop 2. část

Dobrá architektura a poctivá stavba

Obchodování mezi lidmi funguje od nepaměti. V průběhu tisíciletí přibývaly nové formy a prodejní kanály – tržiště, kamenný obchod, obchod od domu, zásilkový prodej, e-shop. Každý ze způsobů obchodování má svá specifika, proto vyžaduje jiný přístup. Dobrý návrh e-shopu a fungující hosting jsou pro úspěch internetového obchodu stejně důležité jako jsou pro kamennou prodejnu dobrý architektonický návrh, její stavebně-řemeslné provedení a patřičný facility management.

Pro e-shop i pro kamenný obchod platí, že pokud jsou nevkusné a návštěvníkům se v nich nelíbí, nebo se v prodejnách neumějí zorientovat, pravděpodobně v nich nenakoupí a ani je v budoucnosti nenavštíví. Pokud má obchod úžasnou architekturu, ale stavební firma postavila kamennou prodejnu tak, že stěny a police padají, respektive pokud IT firma vytvoří web tak, že místo stránek se zobrazují chyby, také nikdo nemůže očekávat převratné tržby. Pokud architekt, i stavitel či softwarový dům odvedou perfektní práci, avšak v kamenném obchodě vypadává elektřina a webový je nedostupný, oba také přicházejí o zákazníky.

Kamenný obchod i e-shop prostě potřebují být náležitě vytvořené a technicky provozované. To je však jen základní předpoklad pro úspěch. Pěkný a přehledný obchod je fajn, ale sám o sobě neprodává. Stejně jako nestačí jen postavit kamenný obchod a více se o něj nestarat, nestačí ani naprogramovat úžasný e-shop a čekat, že bude prodávat dlouhodobě sám. Potřebuje správný eCommerce přístup:

Sedm věcí pro úspěšný internetový obchod

1. Kvalitní produkty s dobrou cenou.
2. Přehledný katalog zboží s perfektními fotografiemi.
3. Spolehlivé vyhledávání.
4. Fundovaná online podpora při výběru produktu.
5. Jednoduchý a pohodlný nákupní košík.
6. Rychlá dodávka zboží ve vhodný čas na vhodném místě.
7. Otevřená a rychlá komunikace při vyřizování objednávky, i v případě problémů.

Sedm aktuálních tipů pro on-line marketéra

1. Vícekanálové zužování v Google Analytics odhalí, kdo do vašeho e-shopu skutečně zákazníka přivedl.
2. Mobilní reklamní PPC kampaně fungují. Lidé čím dál více surfují na smartphonech.
3. Sponzorované příběhy na Facebooku znásobují efekt každého vašeho příspěvku.
4. Optimalizujte reklamu od ceny za kliknutí až po cenu za jednu konverzi.
5. Pokud jste ve vyhledávání na top pozicích, jste v očích zákazníků lídrem.
6. Kreativní reklama je bez uživatelsky přívětivé stránky k ničemu, proto testujte.
7. I s online marketingem umíte propagovat brand a oslovit lidi v každé fázi nákupního procesu.

(Texty byly použity ve vydání týdeníku Trend Číslo 26/2012, 5. července 2012)

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.