Dedoles případová studie

Jak křečci z Dedoles-u Black Friday na pevných základech přetančili

Poslední čtvrtletí roku je pro odvětví e-commerce TOP sezónou. Aby vše proběhlo v pořádku a prodej dosáhl nebo dokonce překonal očekávání, je klíčová příprava. V případě Dedoles, obchodu s veselým oblečením, jsme termín Vánoce začali používat již na jaře 2020. 

Na konci roku jsme tak mohli zhodnotit 230% meziroční nárůst návštěvníků webu a více než 300% nárůst počtu objednávek během Black Friday ve srovnání s předchozím rokem.

E-shop Dedoles, který obsloužil již miliontého zákazníka a má online zastoupení ve více než 20 evropských zemích, se prosadil i v hlavní sezóně roku. Bez pevného základu v podobě spolehlivého CMS BUXUS a důkladné přípravy ze strany Dedoles-guys a programátorů z ui42 by však křečci tak roztomile netančili. 

Vánoce jsou v e-shopu v plném proudu už na jaře.

Bez ohledu na to, jak skvělá je reklamní kampaň, je zbytečná, pokud prodejní nástroj nefunguje. V případě společnosti Dedoles je e-shop právě takový. Stačí pár negativních recenzí nebo naštvaní zákazníci, kteří chtějí pivní ponožky nebo jezevčíkovy šortky, ale z nějakého důvodu nemohou nakoupit, a veškerá snaha je marná. 

Proto stejně jako příprava na hlavní sezónu je i vybudování úspěšného a fungujícího e-shopu vždy výsledkem dlouhodobé práce. Naše ve spolupráci s týmem Dedoles vypadala takto:

Příprava na Black Friday a 4Q krok za krokem

Jaro 2020

Jako první jsme spustili podrobné monitorování serverové infrastruktury prostřednictvím webové aplikace Grafana.

Kromě základních údajů jsme sledovali queues, cache a pomocí služby Google Analytics také rychlost. Výchozím bodem bylo mimo jiné lepší upozorňování.

červenec 2020

Důležitým krokem na začátku léta byl přechod kešování z Memcache na Redis.

srpen 2020

Zatímco nám slunce pražilo do klávesnic, my jsme neotáleli a zjednodušili jsme vývoj pomocí náhledové instalace každé nové funkce platformy Kubernetes. To nám umožnilo skokově pokročit ve vývoji a navíc to usnadnilo testování. Přidali jsme také další testy Selenium, které se spouštěly po každém nasazení, ale také pravidelně.

září 2020

Kromě rozšíření hardwaru o rychlejší servery AMD EPYC jsme optimalizovali také software. Snížili jsme počet úloh ve frontách a kromě toho, že jsme se snažili mezipaměť spíše přepisovat než mazat, jsme inteligentně zneplatňovali pouze určité části stránek (varnish cache). Abychom potlačili závislost na databázi, přesunuli jsme data do rychlé mezipaměti, nikoli do databáze.

říjen 2020

Podzim je ve znamení testů rychlosti. V první fázi se jednalo o jednoduchý zátěžový test, který nám pomohl ověřit propustnost varnish (test byl realizován prostřednictvím služby VSHosting). Ve druhé fázi jsme provedli testy v uichek pomocí nástroje Apache jMeter. Souběžně jsme provedli scénáře plného nákupu, abychom odhalili úzká místa infrastruktury (bottlenecks) a zjistili, jaký strop propustnosti (kolik objednávek za hodinu) ještě zvládneme.

listopad 2020

Přímý přenos - Černý pátek v plném proudu pro nás znamenal pečlivé sledování před, během i po nákupním šílenství. Vývojáři byli na místě, aby mohli okamžitě řešit všechny vzniklé problémy. Kromě toho jsme měli oči na stopkách díky upozorněním z Grafany (míra zatížení, přetížení fronty atd.), testům Selenium a sledování online vývoje pomocí Nagiosu.a

Dedoles vzorky

Dedoles Black Friday v číslech

A jak to vypadalo během největšího náporu v e-shopu Dedoles? Díky dostatečně včasnému zahájení přineslo testování, monitorování, zvyšování hardwaru nebo optimalizace softwaru očekávané výsledky. Neustálá práce a pohotová spolupráce týmů (na přípravě se podíleli lidé z Dedoles X a v ui42 Y se jim možná i zdálo o tančících křečcích) přinesla své ovoce. Během Černého pátku jsme zaznamenali až 500 000 návštěvníků e-shopu www.dedoles.sk.

60 tis.

Zvýšení počtu návštěv za 1 h

+230 %

Y2Y

52 tis.

Objednávky na Black Friday

320 %

Y2Y

Dedoles vzorky

Srovnání Q3 a Q4 pro rok 2020

Čísla za třetí a čtvrté čtvrtletí nám jasně ukázala, že největší sezónou roku v tomto segmentu e-commerce zůstává jednoznačně zimní období (počínaje Black Fridayem, přes vánoční svátky až po novoroční výprodeje). E-shop Dedoles zaznamenal v průběhu roku 24 milionů návštěvníků. Z toho však 50 % připadá na poslední čtvrtletí.

+300 %

Zvýšení počtu page views

+300 %

Nárůst transakcí

+325 %

Nárůst revenue

Spolupráce ui42 a Dedoles = 50-násobný růst za 5 let

Za skvělými výsledky stojí stabilní spolupráce mezi společnostmi ui42 a Dedoles, která se datuje od roku 2015. Právě letos se Dedoles-ers stali vítězi MastersGate, unikátního akcelerátoru e-commerce, který nejen vzdělává e-shopaře, ale také vybírá nejlepší z projektů, které mají potenciál. A kontinuální růst až k aktuálně prezentovaným výsledkům by mohl začít... 

Flexibilní redakční systém poskytl e-shopu Dedoles ten správný základ pro dosažení až 50-násobného růstu tržeb v letech 2015 až 2020. Další (neméně zásadní) doladění provedli profesionálové z obou týmů. To vše proto, aby e-shop snadno zvládl nejen dlouhodobý růst, ale i zátěžová období, jako je Black Friday (v případě velkých projektů i o něco náročnější).

Porovnání rychlosti webu v číslech

Při meziročním porovnání Black Friday můžeme pozorovat stejnou stabilní průměrnou rychlost načítání stránek za poslední rok a až 50% zlepšení průměrné doby odezvy. Při vzájemném porovnání výsledků za třetí a čtvrté čtvrtletí čísla jasně hovoří o pokroku. Zejména v případě průměrné doby načtení stránky a průměrné doby odezvy serveru.

3. čtvrtletí

Avg. Page Load Time

2,39 %

Avg. Redirection Time

-68,27 %

Avg. Domain Lookup Time

-1,24 %

Avg. Server Connection Time

-19,19 %

Avg. Server Response Time

-46,88 %

4. čtvrtletí

Avg. Page Load Time

-15,79 %

Avg. Redirection Time

-35,06 %

Avg. Domain Lookup Time

-26,30 %

Avg. Server Connection Time

-26,84 %

Avg. Server Response Time

-50,49 %

Na denním grafu v průběhu listopadu je jasně vidět, že i přes rostoucí nápor během Black Friday vykazoval e-shop stabilní reakce a počty.

Grafy Dedoles

Výnosy

Zajímají vás čisté výnosy společnosti Dedoles během Black Friday? Tento graf s křivkou ve tvaru "Kriváne" mluví za vše.

Recept na úspěch? Nejen reklama, ale také včasná příprava a stabilní CMS, který vydrží nápor.

V ui42 jsme opět dokázali, že dokážeme našim klientům poskytnout silnou podporu i v dobách největšího zatížení. Stabilní a spolehlivý redakční systém BUXUS je zárukou neomezeného růstu a rozvoje, ať už se projekt rozhodne jít kamkoli (růst na domácím trhu nebo expanze do zahraničí). 

Díky skvělé spolupráci obou týmů a včasné přípravě si mohlo udělat radost pod vánočním stromečkem neuvěřitelné množství zákazníků. A my jsme se o něj samozřejmě také podělili. Na úspěchy našich klientů se díváme s nadšením a jsme plni energie, abychom se v dalším období vydali dobývat ještě vzestupnější křivku. 

Protože když rosteme, všechno roste s námi.

Jak jste byli spokojeni se spoluprací?

Jen málo externích partnerů je schopno držet krok s rychlým růstem, kterému společnost Dedoles čelí od začátku loňského roku. ui42 naštěstí patří k těm, kteří dokáží držet krok s tímto tempem a přizpůsobit se často rychle se měnícím potřebám. Díky této spolupráci jsou webové stránky, které jsou klíčovým zdrojem obratu, také nejstabilnějším prvkem v naší oblasti IT.

Potřebujete také stabilní a spolehlivý systém pro správu obsahu?

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.
Děkujeme za odběr!
Brzy dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.