Ondřej Kořínek z ui42: Lovebrand je vztah bez slev

V nejnovější epizodě podcastu Biznislab se moderátorka Daniela Marušková ponořila do světa kreativity a marketingu s legendou slovenské reklamy, Ondřejem Kořínkem - kreativním a strategickým konzultantem ui42. Jako kreativec, stratég a lídr s 25letými zkušenostmi, Ondřej otevřeně hovořil o překonávání osobního tlaku, kritice extravagantní kreativity a důležitosti TV v digitální době.

Ondřej Kořínek z ui42: Lovebrand je vztah bez slev

V nejnovější epizodě podcastu Biznislab se moderátorka Daniela Marušková ponořila do světa kreativity a marketingu s legendou slovenské reklamy, Ondřejem Kořínkem - kreativním a strategickým konzultantem ui42. Jako kreativec, stratég a lídr s 25letými zkušenostmi, Ondřej otevřeně hovořil o překonávání osobního tlaku, kritice extravagantní kreativity a důležitosti TV v digitální době.

25 let v reklamě

Ondřej Kořínek, dlouholetý marketér, stratég a idea-maker s více než 50 kreativními oceněními na kontě, přiznal, že neustálý tlak v kreativním průmyslu vzniká z pocitu neustálého hledání sebejistoty„honění toho pocitu, že zda jsem dost“. Poukázal na to, že ačkoliv má v branži více než 25 let praxe a na kontě nespočetné množství kampaní, úspěchů, ocenění, školení a mentorování, samotná ocenění mu v překonávání tohoto pocitu vůbec nepomohla. Každé jedno vítězství bylo jen dočasné.

Pocit uspokojení nakonec přineslo uvědomění si vlastních hranic a vzdělávání. Pro Ondřeje je mentoring a učení klíčovým nástrojem vlastního růstu: „nikdy jsem se nenaučil já sám více, než od té doby, co učím."

Bez hranic se v kreativitě nedá tvořit

Ondřej vysvětluje častou představu, že kreativní kampaň je automaticky „šílená“. Zdůrazňuje, že kreativita musí mít jasný rámec: „Hranice jsou absolutní, to znamená, že bez hranic se nedá udělat kreativní věc. Potřebuješ hranice, potřebuješ vědět, kde se můžeš pohybovat.“

Pro něj je kreativita primárně o řešení konkrétních problémů klienta. Přirovnává to k hledání řešení složitého hlavolamu, který musí agentura rozlousknout. Úkolem agentury tak není tvořit jen pro účely ocenění, které Ondřej nazývá extravagantními "módními přehlídkami", ale dosáhnout měřitelný a reálný pozitivní dopad na obrat klienta.

Marketingová strategie jako zrcadlo pro klienta

Strategie je extrémně praktická věc, ačkoliv je psaná na papíře, která vnáší systém do chaosu v klientském byznysu. Klienti často odpověď na svůj problém znají, ale pro množství práce a poptávek ji nevidí. Zde přichází klíčová úloha agentury. Ondřej to přirovnává k roli zrcadla: velmi pozorně klienty poslouchá a pak, jinými slovy, pojmenovává podstatu problému. Tímto způsobem jim pomáhá najít řešení, které už měli v hlavě. Úkolem agentury je přeložit komplexní informaci do něčeho, co je pochopitelné, stravitelné a především praktické.

Lovebrand je, když odpouštíte chyby a nečekáte na slevu

Rozsáhlá diskuse se věnovala lovebrandu, který Ondřej považuje za ideál a za legitimní cíl. Definoval dvě klíčové podmínky:

  1. Bezpodmínečná láska: Nečekám na slevy, kupuji si to, kdykoliv chci, protože po tom toužím.

  2. Odpouštění chyb: Odpustím značce chybu, protože vztah je silnější.

Upozornil, že pokud zákazník čeká na slevu, nejde už o lovebrand. V takovém případě jde jen o lásku k samotnému produktu, ne ke značce. 

Mýtus o konci TV

Navzdory trendu digitalizace a obecnému přesvědčení o konci televize, Ondřej absolutně doporučuje televizní kampaně klientům, kteří na ně mají vyhrazený rozpočet. Argumentuje, že v budování značky je TV stále nejefektivnější než jakákoliv digitální kampaň. TV je zatím nejefektivnější kanál, jak se s poselstvím dostat přímo do obýváku lidí.

Budoucí výzvy a klíč k úspěchu

Ondřej, který považuje kampaň s Júliusem Satinským za svůj nejlepší kreativní počin, si stanovil další ambiciózní cíl: zažít práci na globální kampani, která by měla celosvětový dopad.

Pro klienty, kteří hledají dlouhodobý úspěch, formuloval tři klíčové zásady:

Je nezbytné znát podstatu – vědět, co prodávám a proč si to lidé koupí právě od nás (a nejen proto, že je produkt nejlevnější).

Stejně důležité je mít rozpočet a považovat ho za investici, ne za náklad.

A nakonec, je třeba dopřát procesu tvorby značky a strategie dostatek času, který přesahuje rámec několika týdnů.

Poslechněte si celý podcast Biznislab, kde se dozvíte, jak se Ondřej Kořínek dostal do ui42, jak mu pomohl v kampani WorkControl „nesexy“ produkt a proč je „Kraď jako umělec“ klíčovou knihou pro kreativce.

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později