Adwords
Čo to znamená
Google AdWords (dnes známý jako Google Ads) je platforma od Google, která umožňuje inzerentům vytvářet a zobrazovat reklamu v internetovém vyhledávači Google a jeho dalším ekosystému.Platforma je bezplatná a inzerenti platí jen za rozpočet, který minou v reklamě.
Viac info
Jak funguje Google Ads (Google Adwords)?
Google zobrazuje reklamu lidem, kteří něco hledají nebo se nacházejí v obsahové síti (Google Display Network), která je propojená s reklamním systémem Google Ads.
Postup:
- Nahrajte do systému podklady k reklamě (texty, obrázky, videa a další).
- Určete cílení na konkrétní publikum.
- Nastavte bidovací strategii a klíčová slova, na která se bude reklama zobrazovat.
Platforma funguje jako aukční systém a zároveň na principu platby za proklik (PPC, resp. pay-per-click). To znamená, že platíte jen v případě kliknutí na reklamu. O tom, která reklama se zobrazí, rozhoduje aukční systém.
V případě bidování musíte určit, kolik jste ochotni zaplatit za proklik na webovou stránku (bid). Objem utracených peněz kontrolujete přes denní rozpočet na reklamu.
Cena za proklik (CPC, Cost per Click) závisí na několika faktorech, jako je konkurenceschopnost klíčového slova nebo kvalita a kreativita Google reklamy.
Sponzorované (reklamní) výsledky se ve vyhledávání zobrazují jako první.
Výhody Google Ads (Google Adwords) pro e-commerce
- Zvýšená viditelnost firmy a značky ve výsledcích vyhledávání, co vede k vyššímu počtu prokliků od potenciálních zákazníků.
- Možnost cílení reklamy jen na vaši cílovou skupinu na základě klíčových slov, demografických parametrů nebo lokality.
- Rozsáhlý systém na sledování a vyhodnocování úspěšnosti kampaní v Google Ads (Google Adwords). Můžete sledovat prokliky, konverze a optimalizovat reklamu s cílem zvýšit návratnost investice (Return of Investment, ROI).
- Možnost remarketingu návštěvníků, kteří už navštívili web.
Nejnovější blogové články
Co je web development a kdo je web developer?
-
03.05.2024
-
7 min čtení
Co je B2B a B2C a jaký je mezi nimi rozdíl?
-
24.04.2024
-
8 min čtení
13 Tajných nástrojů pro optimalizaci kampaní Google Ads: Jak na online dominanci?
-
17.04.2024
-
6 min čtení
Kolik z marketingového rozpočtu dávat na značku?
-
16.04.2024
-
6 min čtení
Co je PPC reklama a jaké typy kampaní v Google Ads známe?
-
15.04.2024
-
7 min čtení
SEO audit odhaluje slabá místa: Jak na kvalitní SEO analýzu?
-
15.04.2024
-
8 min čtení
Testování použitelnosti a jeho význam
-
15.04.2024
-
5 min čtení
13 zjištění, jak vylepšit formuláře na webových stránkách
-
08.04.2024
-
7 min čtení
5 Základů pro správné škálování vašeho e-commerce podnikání
-
02.04.2024
-
8 min čtení
Tento rok slavíme kromě jiného 27. výročí AI.
-
17.03.2024
-
6 min čtení
Nenechte si ujít novinky ze světa UX, programování, analytiky a marketingu.