E-commerce
Čo to znamená
E-commerce nebo také elektronický obchod, je typ obchodu, který se uskutečňuje přes internet. Tyto obchody umožňují zákazníkům nakupovat a objednávat produkty nebo služby online bez nutnosti fyzického kontaktu s prodejcem.
Viac info
E-commerce nazýváme všechny procesy, v rámci kterých se obchodní transakce provádějí online formou. Zautomatizované procesy klasického prodeje zboží a služeb prostřednictvím internetu zahrnují i marketingové aktivity, komunikaci se zákazníky, poskytování zákaznického servisu, distribuci, platby a různé jiné aspekty řízení podniku probíhající bez osobního kontaktu.
E-commerce - elektronický obchod
Elektronický obchod (E-commerce) zahrnuje nejen samotný obchod a prodej, ale je také součástí e-businessu, tvoříc jeho podmnožinu. V rámci e-commerce se věnujeme nejen samotnému nakupování a prodávání, ale také marketingovým aktivitám, komunikaci se zákazníky, poskytování servisu pro výrobky a řízení distribučních cest. Důležitými aspekty e-commerce jsou také optimalizace pro vyhledávače (SEO) a reklamní systémy, jako jsou například PPC nebo PPA. I když je e-commerce často spojeno s internetovými obchody, zahrnuje také témata a nástroje online marketingu, jako jsou newsletters, PR články nebo virální marketing.
E-shop na míru jako e-commerce řešení
E-shop na míru představuje speciálně přizpůsobené řešení v oblasti elektronického obchodování. Je to jedinečný internetový obchod, který je navržen a vyvinut tak, aby vyhovoval konkrétním požadavkům a potřebám klienta. Takto vystavěný e-shop dokáže poskytovat přesně ty funkce a možnosti, které jsou pro daný obchod a jeho zákazníky relevantní a účinné. E-shop na míru může zahrnovat specifické designové prvky, unikátní funkce, optimalizaci pro konkrétní druh zboží nebo služeb a další funkční či vizuální přizpůsobení podle individuálních požadavků klienta.
Internetový obchod a e-commerce
Internetový obchod je obecný termín, který se týká jakéhokoliv obchodního prostředí na internetu, kde mohou zákazníci nakupovat přes webové stránky nebo mobilní aplikace.
E-commerce (elektronický obchod) je širší termín, který zahrnuje všechny formy obchodování prostřednictvím elektronických médií. To může zahrnovat nejen online nákupy, ale také elektronickou výměnu informací a služeb mezi firmami a jejich zákazníky, B2B (business-to-business) transakce a další formy elektronického podnikání.
Celkově platí, že internetový obchod je konkrétní případ e-commerce, který se zaměřuje na online prodej zboží a služeb. E-commerce však může zahrnovat širší spektrum aktivit, které jsou spojeny s elektronickým obchodováním.
Jak vybudovat funkční e-commerce projekt?
Jaké modely elektronického obchodování rozlišujeme?
E-commerce (elektronický obchod) je širší termín, který zahrnuje všechny formy obchodování prostřednictvím elektronických médií. To znamená nejen internetový obchod (online nákupy přes e-shop, web nebo mobilní aplikaci), ale také elektronickou výměnu informací a služeb a další formy elektronického podnikání. V rámci e-commerce proto rozlišujeme tyto modely:
B2C (business-to-customer)
Prodej zboží nebo služeb přímo koncovým zákazníkům.
B2B (business-to-business)
Obchod mezi společnostmi, kde jedna firma prodává produkty nebo služby jiné firmě nebo jednotlivci na jejich další prodej.
C2C (customer-to-customer)
Online platformy, kde spotřebitelé mohou prodávat zboží a služby jiným spotřebitelům, například online bazar a podobně.
Které faktory ovlivňují úspěch e-commerce podnikání?
Stejně jako v klasickém kontaktním obchodním styku, i v e-commerce je konkurence na trhu vysoká. Aby byl online byznys úspěšný, je třeba zaměřit se na tyto základní pilíře:
- Technologie - Efektivní e-commerce platforma, a tedy rychlý a uživatelsky vyladěný prodejní nástroj, funkční infrastruktura a bezpečné platební systémy jsou nejlepším pilířem úspěšného e-commerce byznysu.
- Data - Údaje o zákaznících, jejich nákupním chování a další důležitá čísla jsou cenným artiklem, pomocí kterého můžete své online aktivity vyhodnocovat a plánovat další.
- Péče o zákazníka - Pohotová zákaznická podpora a jasně definovaná komunikační strategie pomáhají budovat důvěru a zákaznickou loajalitu.
- Budování značky a online marketing - Dobře cílený performance marketing, optimalizace pro vyhledávače a brand building jsou nástrojem na oslovení nových a udržení si věrných zákazníků.
- Důvěryhodnost a zabezpečení - Zabezpečení transakcí a ochrana osobních údajů jsou nezbytné pro dodržování legislativy a také pro získání důvěry zákazníků.
#E-shop
#Expanze
#Umělá inteligence
Nejnovější blogové články
Kontaktujte nás
Nenechte si ujít novinky ze světa UX, programování, analytiky a marketingu.
Konzultace zdarma
S čím byste potřebovali pomoci?
Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají
Potřebujete ještě s něčím pomoci?
Vyberte si další oblast