I když se může zdát, že podíl návštěvnosti generované AI asistenty je zatím nízký, trend z posledních měsíců ukazuje dynamický růst, který se vyplatí sledovat.

Na základě průzkumu, který jsme v ui42 realizovali na reprezentativním vzorku tvořeném z 80 e-shopů – od malých lokálních prodejců až po velké eshopy s milionovými obraty – se jasně ukazuje, že AI asistenti začínají hrát významnější roli jako zdroj návštěv, a tedy při získávání zákazníků.
Srpen 2025: Červencový nárůst narazil na srpnový pokles
Extrémní růst podílu návštěvnosti z AI asistentů, který jsme viděli v červenci, v srpnu narazil na celkovou a plošnou stagnaci návštěvnosti v e-commerce segmentu. Většina segmentů v e-commerce v srpnu zaznamenala pokles nejen v návštěvnosti, ale i v obratu. Tento pokles se nevyhnul ani AI asistentům, který v srpnu tvořil jen 0,22%,
a podíl AI asistentů v obratu tvořil jen 0,18%.
Jen před pár dny však odstartovala sezóna roku, tak uvidíme, jak se vyvine AI návštěvnost za září.
Červenec 2025: 8-násobný nárůst v návštěvnosti eshopů z AI asistentů
Zatímco v lednu 2025 tvořil průměrný podíl návštěvnosti z AI jen 0,03%, v červenci 2025 to už bylo 0,26%, což znamená nárůst více než osminásobně. Zajímavé je, že tento trend se liší podle velikosti e-shopu. Zatímco velké e-shopy dosahují podíl návštěvnosti AI řádově 0,01–0,05%, menší a specializované obchody zaznamenávají čísla blížící se 1%.
Nový konkurenční nástroj pro menší?
Tento jev lze nejen vysvětlit obsahovou strategií, ale navíc, otevírá nové konkurenční dveře právě pro menší značky v boji s velkými: menší specializované e-shopy často nabízejí více odborného obsahu, podrobné recenze produktů a optimalizovaný zákaznický zážitek (CX), který AI asistenti dokáží lépe vyhodnotit a doporučit svým uživatelům.
O analýze:
- Analýzu sestavujeme každý měsíc na základě dat v GA4
- Do průzkumu jsme zapojili 80 eshopů z různých segmentů, různé velikosti i sezónnosti
- Vyhodnocujeme zdroj návštěvnosti chatGPT, jako globálně nejpoužívanějšího AI asistenta na trhu