GEO je tady: podíl návštěvnosti e-shopů z AI asistentů vzrostl od začátku roku 8násobně

I když se může zdát, že podíl návštěvnosti generované AI asistenty je zatím nízký, trend z posledních měsíců ukazuje dynamický růst, který se vyplatí sledovat.

GEO je tady: podíl návštěvnosti e-shopů z AI asistentů vzrostl od začátku roku 8násobně
GEO je tady: podíl návštěvnosti e-shopů z AI asistentů vzrostl od začátku roku 8násobně

I když se může zdát, že podíl návštěvnosti generované AI asistenty je zatím nízký, trend z posledních měsíců ukazuje dynamický růst, který se vyplatí sledovat.

GEO je tady: podíl návštěvnosti e-shopů z AI asistentů vzrostl od začátku roku 8násobně

Na základě průzkumu, který jsme v ui42 realizovali na reprezentativním vzorku tvořeném z 80 e-shopů – od malých lokálních prodejců až po velké eshopy s milionovými obraty – se jasně ukazuje, že AI asistenti začínají hrát významnější roli jako zdroj návštěv, a tedy při získávání zákazníků.

Říjen 2025: Stabilizace návštěvnosti a růst obratu v sezóně

Vstupem do plné předvánoční sezóny (říjen/listopad) se návštěvnost z AI asistentů stabilizovala na vysoké úrovni, kterou naznačil zářijový růst. Zajímavé je, že se výrazně zvýšila i její konverzní hodnota, což signalizuje, že uživatelé přicházející přes AI jsou v hlavní sezóně relevantnější.

Průměrná návštěvnost z AI asistentů v říjnu 2025 dosáhla 0.40%. Ještě důležitější je však průměrný podíl obratu z AI asistentů, který se zvýšil na 0.13%, což představuje mírný nárůst oproti září a signalizuje lepší konverzi AI návštěvnosti v klíčovém období roku.

Podíl návštěvnosti a obratu z AI asistentů za měsíc říjen

Září 2025: Návrat k růstu díky sezóně

Po srpnovém poklesu, kdy celková stagnace v e-commerce segmentu stáhla s sebou i návštěvnost z AI asistentů, přinesl září očekávané oživení. Zahájení sezóny se projevilo v růstu návštěvnosti i obratu z AI nástrojů.

Průměrná návštěvnost z AI asistentů v září 2025 dosáhla 0,40%, což je výrazný nárůst oproti srpnovým 0,22%. I když průměrný podíl obratu z AI asistentů byl 0,09%, což je mírně méně než 0,18% v srpnu, vyšší podíl návštěvnosti signalizuje, že AI asistenti se opět stávají relevantnějším kanálem pro přivádění potenciálních zákazníků na e-shopy. Uvidíme, jak se tento trend projeví v konverzích v následujících měsících hlavní e-commerce sezóny.

podíl obratu a návštěvnosti z ai asistentů

Srpen 2025: Červencový nárůst narazil na srpnový pokles

Extrémní růst podílu návštěvnosti z AI asistentů, který jsme viděli v červenci, v srpnu narazil na celkovou a plošnou stagnaci návštěvnosti v e-commerce segmentu. Většina segmentů v e-commerce v srpnu zaznamenala pokles nejen v návštěvnosti, ale i v obratu. Tento pokles se nevyhnul ani AI asistentům, který v srpnu tvořil jen 0,22%, 

a podíl AI asistentů v obratu tvořil jen 0,18%.

Červenec 2025: 8-násobný nárůst v návštěvnosti eshopů z AI asistentů

Zatímco v lednu 2025 tvořil průměrný podíl návštěvnosti z AI jen 0,03%, v červenci 2025 to už bylo 0,26%, což znamená nárůst více než osminásobně. Zajímavé je, že tento trend se liší podle velikosti e-shopu. Zatímco velké e-shopy dosahují podíl návštěvnosti AI řádově 0,01–0,05%, menší a specializované obchody zaznamenávají čísla blížící se 1%.

graf návštěvnosti eshopů z chatgpt od ledna do července 2025

Nový konkurenční nástroj pro menší?

Tento jev lze nejen vysvětlit obsahovou strategií, ale navíc, otevírá nové konkurenční dveře právě pro menší značky v boji s velkými: menší specializované e-shopy často nabízejí více odborného obsahu, podrobné recenze produktů a optimalizovaný zákaznický zážitek (CX), který AI asistenti dokáží lépe vyhodnotit a doporučit svým uživatelům. 

O analýze:

  • Analýzu sestavujeme každý měsíc na základě dat v GA4 
  • Do průzkumu jsme zapojili 80 eshopů z různých segmentů, různé velikosti i sezónnosti
  • Vyhodnocujeme zdroj návštěvnosti chatGPT, jako globálně nejpoužívanějšího AI asistenta na trhu 
Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Přečtěte si také

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později