I když se může zdát, že podíl návštěvnosti generované AI asistenty je zatím nízký, trend z posledních měsíců ukazuje dynamický růst, který se vyplatí sledovat.

Na základě průzkumu reprezentativního vzorku tvořeného z 80 e-shopů – od malých lokálních prodejců až po velké eshopy s milionovými obraty – se ukazuje, že AI asistenti začínají hrát významnější roli při získávání zákazníků.
8-násobný nárůst v návštěvnosti eshopů z AI asistentů
Zatímco v lednu 2025 tvořil průměrný podíl návštěvnosti z AI jen 0,03%, v červenci 2025 to už bylo 0,26%, což znamená nárůst více než osminásobně. Zajímavé je, že tento trend se liší podle velikosti e-shopu. Zatímco velké e-shopy dosahují podíl návštěvnosti AI řádově 0,01–0,05%, menší a specializované obchody zaznamenávají čísla blížící se 1%.
Nový konkurenční nástroj pro menší?
Tento jev lze nejen vysvětlit obsahovou strategií, ale navíc, otevírá nové konkurenční dveře právě pro menší značky v boji s velkými: menší specializované e-shopy často nabízejí více odborného obsahu, podrobné recenze produktů a optimalizovaný zákaznický zážitek (CX), který AI asistenti dokáží lépe vyhodnotit a doporučit svým uživatelům.
O analýze:
- Analýza byla sestavena na základě dat v GA4
- Do průzkumu jsme zapojili 80 eshopů z různých segmentů, různé velikosti i sezónnosti
- Vyhodnocovali jsme zdroj návštěvnosti chatGPT, jako globálně nejpoužívanějšího AI asistenta na trhu