I malý asistent dokáže udělat velké divadlo: návštěvnost z AI je kvalitnější, než si myslíte

Podíl AI asistentů na obratu je vyšší než jejich podíl na návštěvnosti e-shopů.

I malý asistent dokáže udělat velké divadlo: návštěvnost z AI je kvalitnější, než si myslíte
I malý asistent dokáže udělat velké divadlo: návštěvnost z AI je kvalitnější, než si myslíte

Podíl AI asistentů na obratu je vyšší než jejich podíl na návštěvnosti e-shopů.

I malý asistent dokáže udělat velké divadlo: návštěvnost z AI je kvalitnější, než si myslíte

14.8.2025 jsme přinesli výsledky unikátního průzkumu, ve kterém jsme analyzovali podíl návštěvnosti z AI asistentů v e-commerce, který jsme v ui42 sestavili na vzorku 80 e-shopů. 

Ačkoli v tomto průzkumu podíl návštěvnosti e-shopů z AI asistentů za měsíc červenec 2025 - konkrétně nejmasověji používaného ChatGPT, představuje jen 0,26%, v podílu na obratech těchto e-shopů je to už zajímavější číslo, a to 0,55%.

AI asistenti přinášejí kvalitnější návštěvnost

To znamená, že zákazníci přicházející prostřednictvím AI nástrojů jsou kvalitnější, informovanější, mají za sebou určitý research a vědí, co chtějí. Nákup tedy dokončí nadprůměrně často. 

„Tato čísla dokazují, že AI asistenti nejsou jen technologickou kuriozitou. I když se zdá, že jde o zanedbatelný segment návštěvnosti, jejich dopad na výsledky obchodu jsou reálné a nezanedbatelné, takže opravdu i malý asistent, dokáže zahrát velké divadlo.“ říká Martin Krupa, co-founder ui42.

Objem návštěvnosti není jediný důležitý ukazatel výkonu kanálu

Trend jasně ukazuje, že e-commerce firmy by měly sledovat i menší zdroje návštěvnosti – a vyhodnocovat je nejen podle počtu kliků, ale především podle kvality zákazníků a hodnoty objednávek. Nezanedbávat SEO a optimalizaci pro AI asistenty, protože budoucnost e-commerce jasně vede k umělé inteligenci.

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Přečtěte si také

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později