Valentýn: Jak vydělat na lásce marketingovou strategií

Speciální dny jako Valentýn, Halloween, Den matek nebo Black Friday mají ve světě e-commerce zásadní význam, protože představují skvělé příležitosti na zvýšení tržeb a posílení brand image značky. Tyto svátky a tematické dny přitahují zvýšenou pozornost spotřebitelů, kteří jsou motivováni nakupovat dárky pro své blízké nebo využívat sezónní slevy. 

Zatímco se mnozí z nás horlivě snaží dodržovat novoroční předsevzetí, šikovní marketéři a e-commerce specialisté vědí, že když jsou fitness centra v lednu plná, je čas plánovat valentýnské kampaně. V roce 2023 jen v USA dosáhly tržby na Valentýna ohromující hodnotu 26 miliard dolarů, což představuje 8 % nárůst oproti předchozímu roku. Navzdory inflaci a napjatým rozpočtům v mnoha domácnostech, předpoklad, že výdaje v roce 2024 opět porostou, je opravdu vysoký. 

Tajemství efektivních - nejen valentýnských - kampaní spočívá ve strategickém marketingu, který rezonuje s touhou zákazníků vyjádřit svou lásku. Jak budovat silný brand, maximalizovat svůj úspěch skrze moderní nástroje a získat si (nejen) srdce svých zákazníků?

Valentýn: Jak vydělat na lásce marketingovou strategií

Valentýn: Jak vydělat na lásce marketingovou strategií

Speciální dny jako Valentýn, Halloween, Den matek nebo Black Friday mají ve světě e-commerce zásadní význam, protože představují skvělé příležitosti na zvýšení tržeb a posílení brand image značky. Tyto svátky a tematické dny přitahují zvýšenou pozornost spotřebitelů, kteří jsou motivováni nakupovat dárky pro své blízké nebo využívat sezónní slevy. 

Zatímco se mnozí z nás horlivě snaží dodržovat novoroční předsevzetí, šikovní marketéři a e-commerce specialisté vědí, že když jsou fitness centra v lednu plná, je čas plánovat valentýnské kampaně. V roce 2023 jen v USA dosáhly tržby na Valentýna ohromující hodnotu 26 miliard dolarů, což představuje 8 % nárůst oproti předchozímu roku. Navzdory inflaci a napjatým rozpočtům v mnoha domácnostech, předpoklad, že výdaje v roce 2024 opět porostou, je opravdu vysoký. 

Tajemství efektivních - nejen valentýnských - kampaní spočívá ve strategickém marketingu, který rezonuje s touhou zákazníků vyjádřit svou lásku. Jak budovat silný brand, maximalizovat svůj úspěch skrze moderní nástroje a získat si (nejen) srdce svých zákazníků?

Valentýn: Jak vydělat na lásce marketingovou strategií

Buďte připraveni

Včasná příprava je klíčem k získání “vzorných“ zamilovaných, ale i těch, kteří nakupují na poslední chvíli. Svátky a mimořádné dny jako je Valentýn, si vyžadují do detailu načasovanou marketingovou strategii. Připravený a promyšlený plán poskytuje strategickou výhodu, která se přizpůsobí organizovaným plánovačům i zpožděncům. Zajistí, že vaše značka bude v popředí celého přípravného před-valentýnského období. Z analytických údajů vyplývá, že první výrazný nárůst konverzí souvisejících s Valentýnem se začíná přibližně tři týdny před ním. Pokud chcete vědět více o tom, jak efektivně zvýšit konverzi a průměrnou hodnotu objednávky na vašem webu, přečtěte si blogový příspěvek od CEO ui42, Andreje Kajana.

Spustěním valentýnské kampaně ve druhé polovině ledna se vyhnete novoročnímu reklamnímu zmatku a zacílíte na své zákazníky včas. 

Neposílejte milostné dopisy, ale úspěšné e-mailové kampaně

Pokud jde o podporu prodeje, e-mail marketing byl vždy jedním z nejúčinnějších kanálů, zejména vzhledem k jeho schopnosti hyper-personalizace obsahu a nabídek, kterou spotřebitelé vyžadují. Jak se ujistit, že vaše e-mailové úsilí přináší spotřebitelům hodnoty a konverze?

Už jen 22 dní, prosím nezapomeňte, čas se blíží

Seznamte své zákazníky s vaší valentýnskou nabídkou včas. Konkrétní produkty, nabídky a hlavně důvody, proč by měli nakupovat právě u vás. Také je vhodné poskytnout možnost příjemcům odmítnout valentýnský marketing. Může to být skvělý způsob, jak podpořit lepší vztahy mezi značkou a spotřebiteli a nebombovat je nerelevantním obsahem. O tom, jak vytvořit vhodný obsah šitý na míru vašim zákazníkům se s námi můžete poradit.

Pomozte svému zákazníkovi s těžkým rozhodnutím

Jednoduchý dárkový průvodce = jednoduchá výhra. Zvýrazní vaše specifické kolekce a valentýnské produkty. S kategorizací se můžete vyhrát podle druhu sortimentu, který nabízíte. Standardní a přehledné rozdělení “Pro ni“ a “Pro něj“ však platí univerzálně. Kreativitě se meze nekladou.

Připomeňte se – Upsell, Cross-sell, výprodeje

Potvrzovací e-mail budete (respektive - měli byste) posílat tak jako tak, otázkou je tedy proč nevyužít příležitost na podporu dalšího prodeje? Jednoduchý příklad: Čokoláda je skvělým doplňkem k květinám, a pokud si Martin zakoupil náhrdelník, jednoznačně by k němu měl koupit své přítelkyni i náušnice. Možná je jen zapomněl přidat do košíku.

Povzbuzujte zákazníky na nákupní cestě oznámením jakýchkoliv bleskových výprodejů nebo časově omezených nabídek. Zdůrazněte naléhavost a rychlé rozhodování, efektivním a jednoduchým způsobem je použití časového odpočítávání.

Netřeba zapomenout na svobodné

Podle údajů z více než 230 zemí žije na světě přibližně 2,12 miliardy svobodných lidí. To je celkem hodně spotřebitelů, kteří nemají zájem o čokoládu ve tvaru srdíčka, ale i tak je můžete správným poselstvím přesvědčit, aby si něco koupili. Je jen na vás, jak přesvědčíte svého single zákazníka, aby si i on dopřál a oslavil svátek lásky.

Vyjádřete lásku i vy

Valentýn je ideální čas na to, abyste svým zákazníkům nenásilně prokázali náklonnost. Děkovný e-mail spojený se slevovým kódem, poukázkou, nebo nabídkou na míru je něco, co vaši zákazníci rozhodně ocení.                 

Začněte včas, přizpůsobte se trendům a jednotlivým svátkům, buďte kreativní a poskytněte záchranné lano pro zpozdilce. Oslovte co nejvíce lidí a poskytněte dárky nebo zážitky, které jsou promyšlené, tematické, a dají se koupit pohodlně a jednoduše – kliknutím na váš web. A nezapomeňte, že to, co funguje, respektive nefunguje, se dá aplikovat i na Den matek, Black Friday, Halloween či Cyber Monday.


Potřebujete poradit? Nenechte si ujít příležitost a začněte transformovat váš marketing už dnes. Kontaktujte nás a získejte profesionální pomoc s vaší marketingovou strategií. Společně dosáhneme vašich cílů rychleji a efektivněji.

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.