Marketing Rulezz: Roman Helt odhaluje, zda Performance stále RULEZZ(?)
Na největší marketingové konferenci na Slovensku, Marketing Rulezz, se v rámci workshopu podělil o své tipy pro eshopy i marketingový expert Roman Helt. Podle něj už totiž performance marketing není jediným klíčem k úspěchu v online. Co všechno byste měli udělat, abyste předstihli konkurenci? Podívejte se na přednášku nebo si přečtěte pár tipů, které zazněly v panelové diskusi.
Marketing Rulezz se letos konal 22. listopadu 2023 ve Staré tržnici v Bratislavě a hlavním tématem konference byly trendy a efektivita v reklamě, marketingu a digitálním světě. Mezi hvězdami byli světoznámý marketingový guru Les Binet, profesorka Magda Nenycz-Thiel z Austrálie nebo Michal Pastier. Samozřejmě nesmělo tam chybět ani ui42 v podání Romana Helta, ředitele Performance Marketingu, kterého přišli podpořit i ostatní uičkáři.
Performance stále RULEZZ(?)
Po rekordních dvou letech se e-commerce dostal do předkoronavirových čísel. Mnohým e-shopům a online značkám to ale udělalo škrt přes rozpočet, protože si na "nový standard" celkem rádi zvykli. Jaké jsou dnešní výzvy e-commerce trhu a dokáže ještě performance marketing přesvědčit výsledky?
Roman Helt společně s Danielem Tvrzem a Markem Šulikem podrobně probrali výzvy performance marketingu, který je podle nich i nadále důležitým nástrojem pro marketingové kampaně. Dokáže totiž efektivně dosáhnout stanovených cílů, jako je zvýšení prodeje, brand awareness nebo návštěvnost webu.
1. Buďte připraveni na změnu
Berete každou krizi jako příležitost, poučení a zlepšení.
2. Učte se z vlastních chyb
Extrémní růst neznamená vždy ziskovost. Lepší plánujte, sledujte trh i konkurenty, optimalizujte výdaje a automatizujte procesy.
3. Krize se opakují
Krize se opakují, ale nedají předpovědět. Umí nás ale naučit reagovat a připravit se na ně. Proto analyzujte, plánujte a nebojte se přizpůsobovat.
4. Nesázejte jen na výkonnostní marketing
Nezaměřujte se jen na performance marketing, ale rozšiřte své marketingové aktivity.
5. Sledujte trh
To je třeba opět zmínit, protože díky chování trhu budete vědět lépe plánovat. Pokud nějaký segment klesá, tak se můžete lépe připravit a případně přesunout své aktivity na něco jiného.
Pokud klesá nám, klesá i konkurentům.
6. Online tržiště
Slovenský trh představuje pro market places (Mall, Allegro, online tržiště Kaufland, Alza, Amazon) velkou výzvu, protože jim slovenské e-shopy ještě nepřikládají takovou váhu. Prodej přes ně se totiž některým e-shopům nevyplatí. V budoucnosti se ale prodeji přes online tržiště nebude dát vyhnout.
7. Customer Experience a User Experience
Klíčovým faktorem pro úspěch marketingových kampaní je i uživatelská zkušenost s e-shopem. Pokud je zákazník spokojený s produktem nebo službou, je pravděpodobnější, že ji doporučí svým známým a koupí si ji znovu. Je proto nutné být pozorný k jejich potřebám a požadavkům.
8. Doručení zboží
Důležitá je cena, rychlost a dostupnost. Snažte se svým zákazníkům usnadnit a zpříjemnit nakupování. Potvrzenou objednávkou v e-shopu to ještě nekončí.
9. Cena produktů
Aktivně sledujte trh, konkurenty a trendy. Nestačí nastavit přirážku jednou při naskladnění. Pracujte s marží. Automaticky upravujte cenu produktů i několikrát denně, když je to potřebné.
10. Content (je king :))
Obsah na e-shopu je velmi důležitý, a to hlavně z toho důvodu, že musí zastoupit obchodního zástupce z kamenné prodejny. Zaměřte se proto na fotky, videa, popisy, doporučení a zobrazujte hlavně to, o co má zákazník nejpravděpodobnější zájem. Například i takový storytelling dokáže vytvořit silné spojení mezi značkou a zákazníky.