Co je to online a digitální marketing? Poznejte jeho výhody a nástroje

Online marketing zahrnuje aktivity, které vyvinete na propagaci společnosti, osoby, značky, zboží nebo služeb prostřednictvím internetu. Může to být zmínka na sociální síti, reklamní banner v placené kampani, ale i vizitka v Google Moje firma. Jaký je rozdíl mezi online marketingem a digitálním marketingem? Zatímco v případě online marketingu distribuujete své sdělení přes internet, digitální marketing zahrnuje všechna digitální média (televize, rádio atd.).

Přečtěte si o výhodách online marketingu, které mohou i váš projekt posunout o krok dál. Co všechno pod něj spadá?

Co je to online a digitální marketing? Poznejte jeho výhody a nástroje

Co je to online a digitální marketing? Poznejte jeho výhody a nástroje

Online marketing zahrnuje aktivity, které vyvinete na propagaci společnosti, osoby, značky, zboží nebo služeb prostřednictvím internetu. Může to být zmínka na sociální síti, reklamní banner v placené kampani, ale i vizitka v Google Moje firma. Jaký je rozdíl mezi online marketingem a digitálním marketingem? Zatímco v případě online marketingu distribuujete své sdělení přes internet, digitální marketing zahrnuje všechna digitální média (televize, rádio atd.).

Přečtěte si o výhodách online marketingu, které mohou i váš projekt posunout o krok dál. Co všechno pod něj spadá?

Co je to online a digitální marketing? Poznejte jeho výhody a nástroje

Jaké jsou nástroje online marketingu?

Výraz online marketing zahrnuje velké množství aktivit, díky kterým jsou značky a produkty viditelné na internetu. V případě, že hledáte odborníky na online marketing dnes už platí, že se na váš projekt lépe podívá PPC-čkar, SEO specialista, social media manager, UX-ák, copywriter nebo ideálně one-stop shop agentura, která má tyto všechny pod jednou střechou. Každý z nich ovládá daný nástroj online marketingu do hloubky a dokáže naplno využít jeho potenciál ve váš prospěch. Které jsou to?

Placená reklama – PPC reklama (Pay-per-click)

Placená reklama je jednou z prvních možností, jak dělat online marketing. Kromě nejpoužívanější PPC reklamy, kde platíte, až když uživatel na vaši reklamu klikne (platba za kliknutí – pay per click), existuje ještě několik druhů placené reklamy. Příkladem je CPT/CPM, kde je účtován počet zobrazení (například reklamního banneru). 

I v případě PPC reklamy máte několik možností, jak zaujmout své publikum: 

  • reklamu ve vyhledávání (Search Ads)
  • bannerové reklamy (Display Ads) 
  • reklamy na sociálních sítích (Social Ads)
  • Google nákupy (Google Shopping)
  • video reklamy (Youtube)

Největší výhodou tohoto online marketingového nástroje je, že PPC reklamu můžete kdykoliv vypnout a znovu zapnout, případně měnit její nastavení a optimalizovat. A, samozřejmě, to, že platíte za reklamu až tehdy, když se uživatel prostřednictvím ní proklikne.

SEO (Search Engine Optimization) – optimalizace pro vyhledávače 

Optimalizace webové stránky pro vyhledávače sice není placený online marketingový nástroj, ale vyžaduje si znalosti odborníka. Kromě technického SEO (rychlost načítání stránek, struktura webu – mapa stránek, struktura dat, SSL certifikáty, atd.) je tu ještě onpage a offpage SEO s množstvím parametrů, které dělají web pro vyhledávač čitelnější. 

Proč je to důležité? Čím lépe váš web obstojí z obsahové stránky pro vyhledávací dotazy a z technické na neustále se zvyšující nároky na rychlost, přehlednost a dostupnost pro všechny typy zařízení (responzivita), tím lépe se umístí ve výsledcích vyhledávání. Cílem je dostat se minimálně na první stránku SERP-u (stránka s výsledky vyhledávání), ideálně na první tři pozice po placené reklamě. Protože právě na tyto výsledky lidé klikají nejvíce.

Content marketing – obsahový marketing

Obsah je artikl, na který se aktuálně klade velký důraz. Není se čemu divit, content marketing nabízí jeden z nejlepších nástrojů, jak proměnit návštěvníka na platícího zákazníka. A vytvořit pro svůj e-commerce projekt konkurenční výhodu bez extra výrazných nákladů. Unikátní obsah je to, co prodává a odlišuje vás od konkurenta se stejným zbožím. 

Dobře napsané produktové popisy zastoupí ve vašem e-shopu prodavače. Blog s tipy, radami a bonusovým obsahem přiláká nové zákazníky, i napříč neplacenými kanály (SEO). A user friendly texty v rámci nákupního procesu provedou zákazníka nákupem bez toho, abyste mu házeli klacky pod nohy. Pokud navíc prémiový obsah dokážete zpracovat formou, kterou aktuálně lidé preferují (kromě článků jsou to audio nahrávky, podcasty, infografiky či videa), výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Sociální sítě a influencer marketing

Social media marketing úzce souvisí s tvorbou obsahu a také PPC reklamou, pokud se rozhodnete pro placené kampaně. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn či aktuální boom jménem Tik-Tok mají skvělé možnosti cílení na publikum, geografické i demografické skupiny. Velmi přesně tak můžete definovat, komu chcete svou reklamu zobrazit. Kromě toho platí, že je to způsob, jak budovat se svými zákazníky užší kontakt a vytvářet komunitu. 

Při výběru sociální sítě, kterou si definujete jako hlavní komunikační kanál, zvažujte především to, kde se nachází největší skupina vašich potenciálních zákazníků. Z obsahového hlediska nezapomínejte nastavit konzistentní tón komunikace, vytvářet příspěvky, které vám zajistí organický dosah (bez placené reklamy) a reagovat na komentáře pod příspěvky. Pravidelná tvorba příspěvků a mediální plán by měly být samozřejmostí, pokud si chcete pozornost v moři konkurence získat a udržet. Atraktivní možností propagace je dnes vyhledávaný influencer marketing. Spočívá v tom, že vybraná osoba s určitým vlivem – influencer, propaguje vaše výrobky nebo služby na základě předem dohodnutých pravidel.

E-mail marketing 

Newsletter, jako nosný nástroj e-mail marketingu, patří k prvním způsobům, jak začaly značky a společnosti komunikovat se svými zákazníky. Základem je databáze kontaktů, na které můžete newsletter zasílat. Nemusí to být však výhradně prodejní e-maily. Svým sledujícím můžete informovat o novinkách ve firmě nebo například i prémiovém obsahu v článku, který jste právě publikovali na blogu. 

E-mail marketing je ověřený způsob, jak budovat se zákazníky vztah a vrátit je zpět na váš web. Zajímavý newsletter s poutavým předmětem zvyšuje míru zájmu a tím i požadovanou konverzi. Navíc, tento online marketingový nástroj lze velmi přesně vyhodnocovat a také testovat různé verze či rozdělit databázi kontaktů na různé skupiny a tím zasílat odlišné nabídky. 

Affiliate marketing 

Pomocí affiliate marketingu vzniká vztah mezi publisherem (tvůrcem obsahu, majitelem webu) a inzerentem (prodávajícím produkt nebo službu). Jeho výsledkem je zprostředkování prodeje nebo jiné konverze v online prostoru. V jednoduchosti to funguje například tak, že tvůrce blogu napíše článek, ve kterém umístí odkaz na vybraný produkt (vloží vygenerovaný affiliate link nebo banner s linkem). Když na něj čtenář článku klikne a vykoná požadovanou akci (nákup zboží, objednávka služby, vyplnění formuláře), publisher dostává od inzerenta provizi. Takovou spolupráci je možné řešit pomocí affiliate sítě nebo v případě větších společností často i individuálně.

Proč dělat online marketing? To jsou jeho výhody

Zásadním důvodem je, že se v online prostoru pohybují vaši potenciální zákazníci. Nakonec, ani v rámci offline marketingu nemá smysl umístit banner uprostřed lesa, kde ho nikdo nevidí. Pokud tyto dva typy propagace porovnáme, je zřejmé, že online marketing má nesporné výhody.

Online marketing je měřitelný 

Jen těžko můžete odhadnout, kolik lidí na zastávce autobusu osloví váš plakát. Nebo kolik z nich si přečte vaši reklamu v novinách a zareaguje na ni. Pokud se však rozhodnete pro PPC reklamu v známém online médiu, na Facebooku nebo přímo ve vyhledávání, vždy přesně víte, kolik z nich zareagovalo a dokonce i uskutečnili konverzi. Online marketingové nástroje jsou totiž snadno měřitelné. Můžete je vyhodnocovat, testovat, porovnávat a přehodnotit svou strategii podle výsledků. 

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.