Řešíte s grafikem zvlášť letáky pro kamennou prodejnu a záležitosti, které je potřeba vyřešit pro marketing online, svěřujete do rukou agentury? V tom případě zbystřete pozornost. Možná se připravujete o prodeje. Trendem, který přináší výsledky, je omnichannel. Co to vlastně je a jak může omnichannel marketing pomoci i vašemu byznysu?
Nebojujte na více frontách. Internetové obchody mění strategii a z multichannel marketingu přecházejí na omnichannel
Jen nedávno platilo, že čím více prodejních kanálů máte, tím více jste na očích (multichannel marketing). A vaše šance, získat zákazníka, se zvyšují. Každý z těchto prodejních kanálů (kamenná prodejna, internetový obchod, prodej přes Amazon aj.) má, obvykle, svou vlastní strategii a marketingová komunikace směrem k zákazníkovi svá odlišná specifika. A tady vzniká problém. Ptáte se, co je špatného na multichannel marketingu? V podstatě nic, pokud se chcete i nadále dívat, jak vám potenciální zákazníci plynou mezi prsty.
Ačkoliv aktuální situace umožňuje lidem využívat téměř výhradně internetové obchody, nebude tomu tak navždy. Zákazník chce stále produkty vidět na vlastní oči, vyzkoušet je či ochutnat. Obchod online i samotné prodejny tak přirozeně stojí před potřebným průnikem. Pomocnou ruku podává omnichannel.
Jak uspět v boji s konkurencí? Omnichannel a jednotná marketingová komunikace je ta správná cesta, kterou se vydat
Zákaznické chování a konkurenční prostředí, například i ve vašem segmentu, se mění. Reagovat byste měli i vy. Jak? Přiměřenou změnou v marketingové komunikaci.
Vytvořte si pomocí omnichannel marketingu vztah se zákazníkem
Dnes platí, že je trh přesycený nabídkou. Vaše reklama na elektroobchod, jakkoliv dobrá, zapadne v průběhu minut do zapomnění, protože ji střídá další. Zákazník je zmatený a kromě reklamní slepoty nabude dojem, že si elektroniku může koupit kdekoliv… Pokud však chcete, aby si zvolil právě vaši značku, musíte proniknout do jeho podvědomí. Jak?
Sjednoťte svou marketingovou strategii. Komunikujete svůj příběh, slevy, akce či novinky ve stejném duchu nejen v e-shopu, ale i v prodejně, na sociálních sítích nebo v rámci slevových portálů. Všude, kde je to možné, by měl vnímat váš zákazník stejnou emoci. A právě ta se stává základem pro vytvoření si vztahu s vaší značkou.
Stačí propojit to nejlepší z online a offline strategie, a ačkoliv se každá nadále ubírá svou cestou, výsledným efektem je pozitivní zákaznická zkušenost, která vede k opakovanému nákupu. A to je přece sen každého prodejce.
Jak aplikovat omnichannel marketing v praxi? Propojte obchod online s offline výhodami a nabídněte možnosti
V oblasti elektroniky ještě chvíli zůstaneme. Skvělým příkladem, jak využít omnichannel, je společnost NAY. I v případě, když si zákazník vybere produkt v e-shopu, má možnost si ho za stejnou cenu koupit i přímo v prodejně. Objednávku však může dokončit pohodlně online a ke svému novému televizoru se dostane do hodiny, bez netrpělivého čekání na kurýra.
Podobně využívá strategii omnichannel marketingu Ikea, která nabízí svým zákazníkům možnost online asistovaného nákupu. Spojením osobního přístupu (i když formou online) a pohodlí nakupování z vlastního obýváku tak vzniká komplexní pozitivní zákaznická zkušenost.
Aplikace omnichannel marketingové strategie si však vyžaduje i technická řešení. Zajistí například to, že se vám budou aktualizovat skladové zásoby v reálném čase. Tedy se nestane, že si ve stejném okamžiku vloží do košíku poslední kávovar zákazník v prodejně i v internetovém obchodě, a vy budete muset vysvětlovat jednomu z nich, že si ho vlastně koupit už nemůže.
Omnichannel je pro internetové obchody budoucnost, která přináší výsledky
Je obecně známo, že zákazník při koupi využívá různé prodejní kanály. Dejte mu o sobě vědět v každém z nich stejnou rétorikou. Protože ve chvíli, kdy si vytvoří s vaší značkou vztah, stává se věrným a nakoupí opět.
Chování svých zákazníků tak navíc v budoucnosti nemusíte předvídat jen vy. Pokud se k výhodám omnichannel marketingu připojí neustále se vyvíjející machine learning vznikne nástroj, který zisky z vašeho byznysu znásobí.
TIP Z PRAXE:
Omnichannel marketing úspěšně využívá i náš klient www.holokolo.sk, který si k e-shopu otevřel i kamennou prodejnu, kde si zákazník může zboží vyzkoušet nebo přímo vyzvednout. Zajímá vás více? Přečtěte si case study Holokolo na našem webu.
Zdá se vám, že oslovujete zákazníky více kanály, ale efekt v podobě žádaných konverzí (nákup, odběr novinek, objednávka služeb apod.) nepřichází v takovém objemu, jak byste očekávali? Vyzkoušejte omnichannel. V ui42 vám rádi pomocí něj pomůžeme dosáhnout lepších výsledků.