TikTok Ads - je to hype nebo nutnost v marketingovém mixu?
Připravili jsme pro vás praktické tipy, jak z TikTok Ads a 1,3 mil. slovenského publika na TikToku vytěžit maximum.
TikTok reklama konečně dorazila i na Slovensko. Od srpna 2024 tak můžete oslovovat více než 1,3 milionové publikum slovenských uživatelů reklamou trochu jinak, než dosud. Na to, zda je opravdu efektivní a zda se TikTok Ads vyplatí, jsme se podívali trochu podrobněji. Mohl by být TikTok tím správným chybějícím dílkem puzzle do vašeho marketingového mixu?
Co je TikTok Ads?
TikTok Ads je zkratka pro TikTok Advertisement, v překladu reklamy na sociální síti TikTok. Reklamy se spravují pomocí nástroje, který podobně jako business manager tooly jiných sítí, nabízí možnosti nastavení reklamy, optimalizace i její vyhodnocení.
Ačkoli se o nich už chvíli šeptalo, TikTok reklamy na Slovensku spustil jen nedávno. Ti, kteří však měli možnost vyzkoušet si jejich sílu a jedinečnost, například v rámci sousedního Česka vědí, že rozhodně stojí za to, zamyslet se nad jejich přínosem. Pro značku, pro prodejce nebo pro produkt. Protože social media rozhodně patří do ověřených nástrojů performance marketingu, díky kterému můžete komunikovat se svými potenciálními zákazníky.
Jen donedávna byly možnosti propagace na TikToku možné jen například koupí účtu s potenciálně vhodným obsahem, výběrem influencera nebo kreativní hashtagovou výzvou. Dnes má TikTok komplexního správce reklamou. A díky němu můžete oslovit až 73 % uživatelů, kteří cítí hlubší propojení se značkami komunikujícími na TikToku.
Proč vyzkoušet reklamu přes TikTok Ads?
Chcete ověřený tip od ostřílené agentury s 27 letou praxí? Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci. Vaše cílovka. Pokud je to B2B, začněte s LinkedIn-em, pokud jsou to lidé ve středním a vyšším produktivním věku, ti ve volném čase scrollují Instagram nebo Facebook. Pokud ale cílíte na mileniály nebo Gen Z (aktuálně 12 – 27 let), TikTok rozhodně stojí za zkoušku. Aktuálně tam najdete téměř 19 % ze všech mužů ve věku 18 – 24 let a ve stejném poměrném zastoupení jsou i ženy. Avšak pozor, to neznamená, že je to platforma, kde nezakopnete o třicátníka a výše. Podle průzkumu si až 35 % lidí patřících do Generace X (44 let a více) koupilo nějaký produkt jen proto, že ho viděli v průběhu minulého roku na TikToku.
Kromě toho, mohou být lákavá i čísla, která TikTok Ads přinášejí z pohledu návratnosti výdajů na reklamu – ROAS. Podle údajů hovoříme o hodnotě 11, což znamená, že za každé jedno euro, které do reklamy investujete, se vám vrátí 11 eur zpět. A to je 3,2 x vyšší hodnota ve srovnání se všemi médii.
Velkou výhodou je, že momentálně máte celkem volné pole působnosti. Jelikož mnohé značky teprve zvažují strategii, konkurence na našem trhu v rámci TikTok reklamy teprve bude růst. A kdy jindy byste toho měli vytěžit maximum, pokud ne právě teď?
V čem je reklama na TikToku jiná, než v případě ostatních sítí?
TikTok je sociální síť zaměřená na videoobsah. To je důležitý bod, který si třeba uvědomit dříve, než vkročíte do těchto vod. Jinak řečeno, nemůžete do nástroje na social media, který používáte jednoduše přidat další kanál a pustit jeden a ten samý příspěvek na Facebook, Instagram i TikTok.
Jde to však naopak. Meta si velmi dobře uvědomuje sílu video příspěvků a proto i ve svých sítích vytváří stále lepší podmínky pro reelsy a videa, ve srovnání s klasickým statickým postem. Co to znamená? Že pokud vytvoříte video na TikToku, velmi snadno ho můžete zrecyklovat na Instagramu i Facebooku.
A když si porovnáme TikTok Ads a reklamy v síti Meta? TikTok má jednoznačně navrch, co se týče přímé interakce. Příkladem jsou Brand Effect se sdílitelnými nálepkami, filtry s rozšířenou realitou nebo čočkami. Velkou díru tu však nenarobíte s oblíbeným formátem carousel reklam, které generují pěkná čísla na Facebooku. Kromě toho si třeba uvědomit, že na TikTok Ads si musíte vyhradit určitý minimální měsíční rozpočet na to, abyste vůbec mohli reklamu spustit.
Jak by měla vypadat reklama na TikToku?
Vtipně. Zajímavě. Inspirativně. Ideálně virálně, v žádném případě ne suše a nevhodně. Důvod? Lidé se na TikTok chodí převážně bavit a například až 40 % mileniálů říká, že TikTok jim pomáhá objevovat nové věci. TikTok Ads umožňují zvolit hned několik umístění, kde to můžete se svou reklamou rozbalit naplno – přímo ve feedu, po zapnutí appky nebo klidně i na profilu influencera. To vše v závislosti na typu reklamy, kterou si zvolíte.
Co se týče technikálií, video příspěvek by měl mít formát 9:16 v rozlišení optimálně 1080 x 1920 pixelů a trvat v rozmezí od 5 – 35 sekund. Nezapomeňte však na jeden velmi důležitý prvek – správný výběr hudby a také titulky pro ty, kteří fungují věčně v tichém režimu. Samozřejmě, i reklama na TikToku má nějaká omezení. Zejména, co se týče obsahu. Pokud byste chtěli propagovat alkohol, nebezpečné produkty, finance, hazard, násilí, politiku či obsah pro dospělé, mnoho vody tu nenamútíte.
Zároveň platí, že byste měli jako značka nebo společnost nastavit svou komunikaci maximálně transparentně. Jak uvedlo až 60 % uživatelů na TikToku, klamavá a zavádějící reklama je pro ně “no go”.
UIČKOVSKÝ TIP: Pro TikTok reklamu je ideální takzvaný UGC (user generated content). Jde o obsah, který tvoří přímo lidé, například testeři, zákazníci a podobně v kontextu s vaším produktem nebo službou. Může jít o referenci, návod, tipy, recenzi a pod. Výhodu UGC je, že na něj nepotřebujete žádné studio, drahou techniku nebo specialisty na vytvoření profi videa (nižší náklady). Takto vytvořený obsah je snadno stravitelný, nativní a navíc uvěřitelný.
Jak nastavit první reklamní kampaň na TikToku?
Máte takový videoobsah? Pak můžete začít s reklamou na TikToku i okamžitě. Stačí si založit účet a přímo v rozhraní na správu TikTik reklamy si můžete velmi intuitivně nastavit první kampaň. Ideálně s třemi až pěti videi v setu, které můžete optimalizovat, vypínat nebo zapínat podle výsledků. Ty snadno vyčtete ze statistik a analýz, které nástroj nabízí. Díky TikTok pixelu, kousku kódu, který vložíte do rozhraní vašeho webu, získáte přehled o další interakci na vaší stránce a můžete měřit, optimalizovat a vyhodnocovat v komplexněji. Výsledky by měly být stále lepší a lepší, protože se TikTok pixel, podobně jako nástroje umělé inteligence, učí na přibývajících datech.
Možnosti a formáty TikTok Ads
Reklamu na TikToku můžete nastavit přímo v zmíněném nástroji nebo například, podobně jako na Facebooku, boostnout organický příspěvek pomocí tlačítka TikTok Promote. Každou kampaň můžete detailně cílit a zaměřit se na typ výsledku, který očekáváte. Konkrétní formát by měl záležet na tom, kdo je vaše cílovka, jaký máte rozpočet a co chcete dosáhnout (budování brandu, prokliky a pod.). Mezi nejpoužívanější formáty patří například:
- Reklama ve feedu (In-feed video), kde se video zobrazí přímo ve feedu (po rozkliknutí “For You page.
- Brand Takeover vám umožní převzít si prostor přímo v úvodu, protože vaši reklamu vybalí na člověka v několika sekundách hned po tom, jak TikTok spustí. Reklama později putuje opět do jeho feedu.
- Hashtagová výzva (Hashtag Challenge) ještě stále míchá karty na TikToku. Pokud se chce člověk pobavit a být součástí nějaké z nejnovějších výzev, které ovládly tuto sociální síť, stačí kliknout na “Discover Page”. Právě tam může být vaše originální výzva, kde šikovně zakomponujete svou reklamu. Mimochodem, zaregistrovali jste, že se do nejoblíbenější #tumbleweedchallenge zapojili i čtyřnozí chlupáči?
- Nálepky s rozšířenou realitou – Branded AR Content, jsou kampaní, kterou můžete využít například na hlasování nebo podnětnou diskusi, v rámci které se lidé vyjádří pomocí nálepky nebo filtru.
- Custom Influencer Package je ověřená možnost, jak do kampaně zapojit influencera a využít na propagaci své reklamy i jeho profil.
Kolik stojí reklama na TikToku?
TikTok reklama má nastavený minimální rozpočet. To znamená, že musíte počítat s 20 € na den pro ad set (set reklam). Na úrovni reklamní kampaně hovoříme o téměř dvojnásobku. Je tedy TikTok levný reklamní nástroj? Ne, to rozhodně ne. Je to však velmi relativní pojem, když si vezmeme do úvahy ten volný, doslova prémiový prostor bez konkurence. Aktuální čísla pro rok 2024 zpoza mláky hovoří o průměrných nákladech 10 dolarů za 1000 zhlédnutí (CPM) a 1 dolar za proklik (CPC).
Tipy, jak na úspěšnou TikTok reklamu
Zvažujete, i na základě informací výše, zda si založit účet na TikTok Ads a oslovit více než milion Slováků? V tom případě na závěr připojujeme několik tipů, jak vytěžit z TikTok reklamy maximum.
- Používejte hooky – háčky, na které ulovíte ty správné rybičky už v prvních sekundách, protože TikTok video je i o správném načasování.
- Pokud jste zvyklí z Meta Ads cílit na co nejužší publikum, v TikToku to platí naopak – čím větší publikum, tím větší výkon.
- Každé video, pozor, i to reklamní, musí mít přidanou hodnotu, jinak vám rozpočet protéká mezi prsty.
- Spojte se některým z influencerů. Rozhodování, koho oslovit, může být těžké, ale podstatné je najít mezi influencery perlu.
- Recyklujte obsah z TikToku i na ostatních sociálních sítích.
- Používejte hashtagy. Zvyšují viditelnost reklamy pro cílovou skupinu a jsou důležité při kategorizaci (vyhledatelnosti) jednotlivých příspěvků. Až 40 % uživatelů z Gen Z totiž používá TikTok jako vyhledávač, protože jim najde relevantnější obsah než Google.
Nechcete se vyhnout začátečnickým chybám? Pak je tu možnost, jak přetavit každé jedno euro z investované reklamy na TikToku na maximální výnos. Jak? Ozvěte se nám a my v uičku vystřelíme vaše reklamy na TikToku raketovou rychlostí k výšinám.
Zdroje:
- TikTok Marketing Science Global Community and Self-Expression Study (US Results) 2021 conducted by Flamingo
- TikTok Marketing Science Global Entertainment Study (Australia Results) conducted by Material, December 2021 (n=500)
- TikTok Marketing Science CPG Marketing Mix Modeling Analysis (METAP Results) conducted by Nielsen February 2022
- https://www.tiktok.com/business/library/Global_Retail_Path_to_Purchase.pdf
- https://influencermarketinghub.com/how-much-do-tiktok-ads-cost/
- https://www.tiktok.com/business/en-US/insights?ab_version=experiment_1