LinkedIn reklama: Využijte její potenciál pro B2B
Reklama na LinkedIn je nástroj, který v rámci performance marketingu využívá stále málo firem. Její efektivita je však při správném nastavení kampaně více než zajímavá. Patří vaše společnost k těm, které hledají nové obchodní partnery nebo jsou vaší cílovou skupinou jiné firmy? LinkedIn je pro B2B ten správný kanál, jak získat nové leady nebo dokonce i vhodné uchazeče o zaměstnání. V následujícím článku jsme pro vás shrnuli:
- Co to je LinkedIn a v čem je tato sociální síť jiná?
- Jaké výhody má LinkedIn marketing?
- Pro koho je vhodná LinkedIn reklama?
- Jak začít a co je LinkedIn Campaign Manager?
- Jaké typy kampaní v LinkedIn reklamě existují?
LinkedIn: Co to je “profesní” sociální síť?
LinkedIn je sociální síť, jejíž primárním cílem je spojovat lidi a společnosti na základě obchodních a pracovních vztahů. Zatímco od sociálních sítí, jako je Facebook, Instagram nebo TikTok, očekávají lidé spíše zábavu a dávku emocí, LinkedIn je tak trochu jiná káva. Profily si na této síti vytvářejí lidé a firmy, které přidávají a sledují obsah z pohledu profesního nebo odborného zaměření. Jinak řečeno – ideální dávka inspirace a informací například k kávě během pracovní pauzy.
Na LinkedInu se můžete spojit s odborníky ve svém oboru a diskutovat na různá témata či podněty. Můžete se přidat ke svým kolegům pod hlavičkou společnosti, pro kterou pracujete. Nebo sdílet své know-how jako freelancer a získat nové pracovní spolupráce. Stejně tak si můžete vytvořit propracovaný profesní profil, na základě kterého vás vyhledají potenciální zaměstnavatelé.
LinkedIn je však i pro firmy. Sdílení pracovních nabídek pro nové uchazeče a jejich aktivní vyhledávání, zveřejňování novinek, událostí, webinářů nebo nových atraktivních spoluprací. To vše pomáhá budovat povědomí o vaší značce na další komunikační platformě. To však není vše. Platná LinkedIn reklama přináší jedinečný způsob, jak dosáhnout různé cíle (konverze, angažovanost). Jak na to?
Jak funguje LinkedIn reklama a marketing?
Sociální sítě využívají potenciál velkého množství uživatelů a jejich angažovanost s obsahem, který tvoří jiní uživatelé. Téměř ve všech je možnost placené reklamy, která má své výhody. Podobně je to i v případě sociální sítě LinkedIn. Pokud ji chcete využít jako jeden ze svých marketingových kanálů, tady je několik důvodů, proč to stojí za vyzkoušení.
Výhody LinkedIn reklamy
LinkedIn marketing přináší efektivní cílení
Pokud jste zvyklí na reklamu v rámci sociálních sítí, pravděpodobně víte, že se dá poměrně přesně nastavit komu, kdy a jak budou vaše reklamní kampaně zobrazovány. V případě LinkedInu je tu ještě o jeden bonus navíc. Můžete celkem přesně zaměřit na konkrétní pracovní pozice, oblasti nebo segmenty. Je to velká výhoda, pokud inzerujete pracovní nabídku, ale také, pokud chcete propagovat své produkty pro B2B klienty.
Budování značky na LinkedInu
I v rámci strategie budování brandu nabízí LinkedIn způsob, jak vytvořit o své společnosti pozitivní obraz a komunikovat všechny její novinky mezi cílovou skupinou. Zvláště, pokud jsou jimi odborníci z různých odvětví nebo potenciální obchodní partneři v rámci vašeho segmentu.
Také platí, že i přesto, že je LinkedIn skvělým nástrojem pro získání B2B leadů, stále je tu i určitý potenciál B2C zásahu. Za každým obchodním ředitelem, konzultantkou, CEO i HR manažerkou přece stojí někdo, koho mohou zaujmout vaše produkty a služby z pohledu koncového zákazníka.
Zvýšení dosahu podle rozpočtu na LinkedIn reklamu
Pomocí placené reklamy můžete oslovit i ty, které pravděpodobně nezasáhne organika vašich příspěvků či jiného obsahu na LinkedInu. Vybrat si můžete z různého typu formátů (sponzorovaný příspěvek, reklama v bočním panelu…) a také nastavit rozpočet pro své kampaně, díky kterému dosah zvyšujete.
Propracovaná analytika s LinkedIn Campaign manager
LinkedIn nabízí, podobně jako Meta, vlastní nástroj na správu a dokonce i analýzu kampaní. To znamená, že své reklamy nepustíte jen tak do prázdna. Můžete sledovat jejich výkonnost a počet interakcí, vyhodnotit efektivitu a následně se rozhodnout, jak pokračovat s placenou reklamou dál.
Zaujetí potenciálních uchazečů o zaměstnání
Společnosti, které si dají záležet na výběru nových zaměstnanců, si na klíčové pozice vybírají lidi velmi důsledně. LinkedIn působí v tomto směru jako otevřený trh práce (dokonce si můžete vybrat ty, kteří jsou otevření novým pracovním možnostem nebo označit sebe, že hledáte posily). V rámci organických příspěvků můžete budovat svou značku z pozice atraktivního zaměstnavatele a pomocí placené reklamy s konkrétní pozicí oslovit vybrané uchazeče.
Proč je LinkedIn pro B2B ideální volbou?
Pokud je vaší cílovou skupinou B2B segment (business-to-business), neměli byste nad LinkedIn potenciálem váhat už ani minutu. Důvod je jasný – vaše cílovka je přesně tam. Tam hledá odborné informace, komunikuje ve vláknech pod příspěvky, informuje o svých obchodních aktivitách nebo sleduje svou konkurenci.
Ačkoliv platí, že i jiné sociální sítě (Facebook, Instagram…) přinášejí možnost, jak propagovat svou firmu a produkty, je to místo, kam se chodí uživatelé většinou odreagovat. LinkedIn je prostor, kde v drtivé míře nemusíte odpovídat na klasické hejterské komentáře a pomluvy. Očekávat, naopak, můžete konstruktivní dialog na úrovni. A ten vás a vaši společnost dokáže s těmi správnými argumenty posunout do pozice odborníka dokonce i bez placené reklamy.
Přínos této sociální sítě určitě využijí nejen společnosti a firmy, ale také různí freelanceři nebo odborníci, kteří pomocí LinkedIn marketingu dokážou posílit povědomí o svých zkušenostech. Představit své dovednosti, označit úspěšné spolupráce, komunikovat v diskusích nebo budovat síť kontaktů je pro rozvoj osobní značky jednoduše must-have.
Začínáme s LinkedIn reklamou. Jak na to?
Základní nastavení a rozdíly v reklamách LinkedIn
Pokud jste už nastavovali reklamní kampaň v rámci Meta (Facebook a Instagram), pravděpodobně víte, že se budete muset proklikat určitým výběrem. Ostatní už udělá chytrý algoritmus sociální sítě za vás. V případě LinkedIn Advertising platí, že si můžete kampaně nastavit ještě detailněji, než jste zvyklí v rámci jiných sociálních sítí nebo analytických nástrojů na PPC reklamy. Díky přesnějšímu určení zájmů, oboru nebo zaměření si můžete vyklikat úzkou cílovou skupinu, které se bude vaše reklama zobrazovat.
Kromě toho platí, že si svou cílovou skupinu můžete vytvořit i sami. Stačí nahrát seznam kontaktů a kampaně spouštět adresně, například na nákupce firem nebo obchodní ředitele.
Důležité je také vědět, jaký máte cíl. V rámci kampaní se přesně definuje, zda chcete budovat povědomí o své společnosti, chytit lidi ve fázi zvažování nebo byste raději získávali nové leady, či přesměrovávali lidi na svůj web pomocí konverze. Rozdílné, ve srovnání s jinými reklamami na sítích, je konkrétní zobrazení. To určujete výhradně vy a ne algoritmus.
Jaká je cena za LinkedIn reklamy?
Na rovinu – vyšší. Pro LinkedIn marketing placenou formou si musíte vyhradit o něco vyšší rozpočet, než je to v případě Facebooku či Instagramu. Někdy dokonce násobně vyšší (v stovkách eur). Pokud je však na druhé straně suma za jeden proklik vyvážená perspektivnější konverzí, není nad čím váhat. V případě této sociální sítě je investice do placené reklamy se správným nastavením kampaní efektivnější.
Využívejte LinkedIn Campaign Manager
<span style="font-weight: 400