
První stavební spořitelna Jak jsme zvýšili rychlost webu a zrychlili Feedo
Klíčové milníky spolupráce
Hlavním cílem projektu byl návrh, vytvoření a realizace nové webové stránky s důrazem na kompletní reshift značky. O první fázi tohoto projektu píšeme v předchozí case study.
Co přineslo další kolo výzkumu uskutečněné na redesignovaném webu a jaký byl další vývoj projektu se můžete dočíst právě v této případové studii.
Počáteční fáze
Už v iniciální fázi projektu byly známé požadavky na uživatelské testování redesignovaného webu. Cílem tohoto kroku bylo získat uživatelský názor na nový vizuální design, avšak hlavní prioritou byla verifikace použitelnosti webu. Opakované testování použitelnosti vždy doporučujeme, protože ho považujeme za nezbytné pro ověření navrhovaných a realizovaných změn.
Klíčové milníky spolupráce

Influencer strategie s měřitelnými výsledky
Spolupráci s influencery jsme povýšili na novou úroveň. Prvním krokem bylo rozdělení cílových skupin a relevantních influencerů. Se zvolenými influencery jsme si jasně definovali spolupráci a také reporting. Punc důvěryhodnosti a povědomí o značce zvýšil náš nový ambasador - Maroš Molnár. Kreativy s Marošem Molnárem dosáhly nejen nadprůměrného hodnocení v metrice Engagement Rate Ranking, ale také v průměru o 16 % výše CTR.
UX optimalizace
Díky úvodním zjištěním z Focus Group se nám otevřely dveře k pochopení zákaznických potřeb. Na základě těchto zjištění jsme rozšířili detail produktu, doplnili množství informací k němu, upravili nákupní košík, implementovali doporučené a doplňkové produkty pomocí umělé inteligence či dokonce zavedli předobjednávky na specifický druh sortimentu. To vše s cílem zvýšit komfort zákazníka v e-shopu, odstranit bariéry nákupu i bez odborného a vyškoleného asistenta prodeje z kamenné prodejny poskytnout zákazníkovi profesionální služby a servis.
červen 2022
Spouštění webu po kompletním redesignu
srpen 2022
Uživatelské testování redesignovaného webu
listopad 2022
Návrh iterací, workshop s PSS a představení navrhovaných změn
led./únor 2023
Vytvoření klikatelného prototypu na základě připomínek z workshopu
březen 2023
Uživatelské testování prototypu
srpen 2023
Implementace otestovaného řešení
Klíčové milníky spolupráce
1. Příprava 2. kola výzkumu
Po spuštění webu v červnu 2022 jsme začali pracovat na uskutečnění testování použitelnosti. Cílové skupiny uživatelů i testovací scénáře zůstaly téměř identické jako při prvním testování původní verze webu. Jedinou změnou byla větší soustředěnost na použitelnost a pochopení produktů MojaHYPOTÉKA, která mezitím přibyla do portfolia produktů a MôjDOMOV, který je považován za jeden z nosných produktů společnosti.
Influencer strategie s měřitelnými výsledky
Spolupráci s influencery jsme povýšili na novou úroveň. Prvním krokem bylo rozdělení cílových skupin a relevantních influencerů. Se zvolenými influencery jsme si jasně definovali spolupráci a také reporting. Punc důvěryhodnosti a povědomí o značce zvýšil náš nový ambasador - Maroš Molnár. Kreativy s Marošem Molnárem dosáhly nejen nadprůměrného hodnocení v metrice Engagement Rate Ranking, ale také v průměru o 16 % výše CTR.
UX optimalizace
Díky úvodním zjištěním z Focus Group se nám otevřely dveře k pochopení zákaznických potřeb. Na základě těchto zjištění jsme rozšířili detail produktu, doplnili množství informací k němu, upravili nákupní košík, implementovali doporučené a doplňkové produkty pomocí umělé inteligence či dokonce zavedli předobjednávky na specifický druh sortimentu. To vše s cílem zvýšit komfort zákazníka v e-shopu, odstranit bariéry nákupu i bez odborného a vyškoleného asistenta prodeje z kamenné prodejny poskytnout zákazníkovi profesionální služby a servis.

3. Brainstorming -> Návrh - > Workshop s klientem - > Prototyp
Na základě odhalených zjištění byly formulovány konkrétní návrhy na zlepšení. Iteracemi původního řešení vznikl nový propracovaný koncept produktové landing page. Následně byl zorganizován workshop s klientem, kde se zúčastnili zástupci produktového a marketingového oddělení. Toto setkání mělo za cíl důsledně doladit celou stránku, aby zabezpečila uživatelsky přívětivý zážitek a současně uspokojovala všechny potřeby marketingu a splňovala nároky produktového i právního oddělení. Výsledkem této fáze projektu byl vytvořený klikatelný prototyp, který představoval vizuální a interaktivní podobu produktové stránky MůjDOMOV.
Pro příklad uvádíme některé z navrhovaných změn:
- Vytvoření infografiky, která vysvětluje hlavní princip produktu stejně jako existující produktové video.
- Rozložení kalkulačky do více kroků, aby kopírovala princip fungování produktu.
- Přidání konkrétních modelových životních situací, které vysvětlují pro koho je produkt vhodný a jaké je jeho využití.
4. Výzkum 3.kolo - Testování prototypu
S úmyslem ověření předložených iterací a minimalizace extra nákladů na vývoj jsme tentokrát otestovali navržený klikatelný prototyp se šesti respondenty. Výsledky testování jednoznačně prokázaly, že předložený prototyp je vhodným řešením, protože obsahuje všechny potřebné informace a plně vyhovuje požadavkům uživatelů. Všech šest respondentů projevilo schopnost porozumět produktu, hodnotili produkt pozitivně a stránku jako jednoduchou a napsanou jasným a srozumitelným jazykem.

Jak jsme to dokázali?
Zrychlení webových stránek společnosti Feedo vyžadovalo správnou kombinaci vylepšení frontendů a backendů v čele s novým systémem pro správu obsahu - CMS BUXUS. Použitím designu s prvky, které přinášejí lepší uživatelský zážitek, se projevily i sekundární cíle našeho zadání - vyšší konverzní poměr i vyšší hodnota objednávek. Feedo je navíc díky flexibilnímu systému správy obsahu připraveno expandovat na nové trhy.
Kontaktujte nás
Potřebujete poradit s vaší webovou stránkou?
-
Michaela Recht
Sales Executive
-
Samuel Štassel
Sales Executive