Google Consent Mode V2: Klíčová aktualizace pro svět digitálu

V souvislosti s přijetím nové regulace Digital Market Acts (DMA) a neustálým vývojem legislativy týkající se ochrany osobních údajů, jako je GDPR a ePrivacy, čelí digitální platformy složitým výzvám při správě souhlasů uživatelů. DMA, s cílem posílit konkurenceschopnost menších podniků a zajistit férové vyhledávání a ochranu údajů, zavádí nové požadavky na získávání a zpracování souhlasů. V tomto dynamickém prostředí Google představuje Consent Mode V2, aktualizaci své platformy pro správu souhlasů, která nabízí webovým stránkám komplexní řešení pro splnění nových regulačních požadavků. Jak vám Consent Mode V2 může pomoci dodržovat nové regulační požadavky?

Google Consent Mode V2: Klíčová aktualizace pro svět digitálu

Google Consent Mode V2: Klíčová aktualizace pro svět digitálu

V souvislosti s přijetím nové regulace Digital Market Acts (DMA) a neustálým vývojem legislativy týkající se ochrany osobních údajů, jako je GDPR a ePrivacy, čelí digitální platformy složitým výzvám při správě souhlasů uživatelů. DMA, s cílem posílit konkurenceschopnost menších podniků a zajistit férové vyhledávání a ochranu údajů, zavádí nové požadavky na získávání a zpracování souhlasů. V tomto dynamickém prostředí Google představuje Consent Mode V2, aktualizaci své platformy pro správu souhlasů, která nabízí webovým stránkám komplexní řešení pro splnění nových regulačních požadavků. Jak vám Consent Mode V2 může pomoci dodržovat nové regulační požadavky?

Google Consent Mode V2: Klíčová aktualizace pro svět digitálu

Cookie consent mode je nástroj, který pomáhá webovým stránkám získávat souhlasy od uživatelů na používání souborů cookieSoubory cookie jsou malé textové soubory, které webové stránky ukládají do počítačů uživatelů. Mohou být používány pro různé účely, například na zapamatování si preferencí uživatele, sledování jeho aktivity na webové stránce nebo zobrazování personalizovaných reklam.

Cookie consent mode je důležitý pro webové stránky, které chtějí dodržovat regulační požadavky, jako je Evropská směrnice o soukromí elektronických komunikací (ePrivacy) nebo General Data Protection Regulation (GDPR). Tyto regulační požadavky stanovují, že webové stránky musí získat souhlas uživatelů na používání souborů cookie.

Chcete-li se dozvědět více o tom, co je to cookie consent mode a jaké jsou jeho výhody, tak se více dočtete v naší uičkovské abecedě.

Nová aktualizovaná verze rozšiřuje původní Consent Mode a umožňuje efektivnější zpracování souhlasů s cookies od uživatelů. S novými parametry 'ad_user_data' a 'ad_personalisation' k existujícím 'analytics_storage' a 'ad_storage', Consent Mode V2 dává uživatelům větší kontrolu nad jejich údaji, čímž zvyšuje ochranu soukromí a umožňuje lepší personalizaci. 

Dvě možnosti implementace

Webové stránky nyní mají na výběr mezi základní a rozšířenou implementací. Zatímco základní verze omezuje sběr údajů bez souhlasu uživatele, rozšířená verze umožňuje sběr údajů i bez souhlasu prostřednictvím anonymních, cookieless pingů. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Základní implementace 

Je jednoduchá a přímočará, ale omezuje sběr údajů, když uživatel nesouhlasí s používáním souborů cookie. Jak funguje?

  1. Nastavení Consent Management Platform (CMP): Webová stránka musí mít nainstalovanou Consent Management Platform (CMP), která umožňuje spravovat souhlas uživatelů týkající se souborů cookie.
  2. Konfigurace webu: Pokud uživatel souhlasí s používáním souborů cookie, webová stránka funguje normálně a sbírá všechny údaje. Pokud však uživatel nesouhlasí s používáním souborů cookie, Google Analytics 4 (GA4) tagy nebo podobné tagy se neaktivují a sbírá se minimální nebo žádný údaj. To znamená, že bez souhlasu uživatelů je omezený sběr dat.
  3. Integrace souhlasu: Webová stránka musí být nakonfigurovaná tak, aby přijala souhlas uživatelů a tuto volbu komunikovala Google.

Rozšířená implementace 

Je sofistikovanější a umožňuje sběr údajů i bez souhlasu uživatele v anonymizované formě. 

  1. Nastavení Consent Management Platform (CMP): I zde je potřebná CMP na správu souhlasu uživatelů.
  2. Konfigurace webu: Pokud uživatel souhlasí s používáním souborů cookie, webová stránka funguje normálně. Pokud však uživatel nesouhlasí s používáním souborů cookie, GA4 soubory cookie se nevytvářejí, ale informace o souhlasu se přenese do Google. Kromě toho se zasílají anonymní, "cookieless" pingy do Google pro účely modelování dat.

Tato rozšířená implementace umožňuje webovým stránkám získat určitou úroveň dat pro Google Ads a GA4 i bez souhlasu uživatelů. Je to sofistikovanější přístup, ale umožňuje lepší flexibilitu ve sběru dat. Obě verze implementace Consent Mode V2 jsou povinné do 6. března 2024 pro webové stránky, které používají služby Google, a mají uživatele v Evropském hospodářském prostoru (EHP).

Důležitost dodržování předpisů

DMA a Google Consent Mode V2 jsou úzce propojeny, zejména v kontextu digitální reklamy a ochrany osobních údajů. Gate keepers jako Google jsou podle DMA povinní získat explicitní souhlas na sběr a použití osobních údajů. Nesplnění této požadavky může mít výrazný dopad na reklamní strategie.

Pro implementaci Consent Mode V2 je nezbytný funkční cookie banner, který komunikuje rozhodnutí uživatele Google. Jak by měla a neměla vypadat cookie lišta si můžete přečíst na našem blogu.

Máte pocit, že byste měli zlepšit svá nastavení souhlasu pro cookies na své webové stránce? Hledáte optimální řešení pro správu souhlasů? Neváhejte nás kontaktovat, a my vám s radostí pomůžeme. 

Také je důležité připomenout, že serverové sledování vyžaduje souhlas uživatele, a to i přes rozšířené omyly. Zajištění, že souhlas je respektován na obou stranách, je klíčové pro právní shodu a důvěru uživatelů.

Google Consent Mode V2 není jen technickou aktualizací, ale představuje krok k etičtějšímu a shodnému online reklamování a správě údajů. Pro majitele webů a reklamních agentur je nezbytné ověřit návštěvnost z EHP (Evropský hospodářský prostor), efektivně sbírat a spravovat souhlas uživatelů a správně integrovat Consent Mode V2 s jejich nástroji Google. Tato aktualizace nejenže chrání soukromí uživatelů, ale zároveň umožňuje sběr údajů založený na datech, posilující tak strategické možnosti v digitálním reklamním prostoru.

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.