Ubian | Case Study Jak AI chatbot rozvázal ruce zákaznické podpoře
Nonstop zvonící telefon, plná schránka e-mailů a stále dokola ty samé otázky? Pokud hádáte, že je to podpora oddělení, tipujete správně. Ale přesně takto zákaznická podpora dnes už vypadat nemusí. Jak je to možné? Jedno slovo. AUTOMATIZACE. Vyladěný chatbot si sám vyfiltruje otázky, na které potřebuje pomoc reálného člověka a výrazně sníží nápor na oddělení zákaznické podpory. V unikátní dopravní aplikaci Ubian dokonce o 80 % chat konverzací se zákazníky denně!
Zadání a cíle spolupráce
Důvodem, proč nás společnost TransData oslovila, bylo snížení množství neustále se opakujících dotazů v rámci zákaznické podpory. Jelikož jde o inovativní a jedinečný digitální produkt, na oddělení zákaznické péče ve výrazné míře zaznamenávali opakující se dotazy. Jako řešení jsme navrhli chatbot poháněný umělou inteligencí.
Hlavní oblasti spolupráce
- chatbot
- AI na míru
- programování
Klíčové milníky spolupráce
Našli sme najvhodnejšie riešenie
Na základe požiadavky klienta – ušetriť ľudskú prácu v rámci zákazníckeho oddelenia, sme navrhli riešenie v podobe chatbota, ktorý v priemere znižuje nápor na administrátora customer care až o 90 %. Jeho výhodou je navyše dostupnosť 24 hodín denne, 7 dní v týždni s možnosťou univerzálneho prepojenia na akýkoľvek už používaný chatovací systém alebo ERP.
Nastavili sme hranice umelej inteligencii
Chatbota sme prepojili s rozhraním OpenAI, vďaka čomu dokáže odpovedať na najčastejšie otázky v súlade s dodanou dokumentáciou k službe Ubian. V rámci rozsahu za používanie umelej inteligencie od OpenAI sme klientovi objasnili spôsob, ako si vypočítať sumu v súvislosti s množstvom dopytov. Aby sme neprepálili mesačný budget za používanie AI, zadefinovali sme denné maximum, ktoré chatbot nemôže prekročiť.
Nastavili jsme fungování chatbota i bez OpenAI
Aby se zákazník dostal k odpovědi na nejčastější otázky i bez využití umělé inteligence, připravili jsme přehlednou stromovou strukturu s nejčastěji dotazovanými tématy. Ta se, na rozdíl od klasického okna na chatování, zobrazuje uživateli i v momentě, kdy byla dosažena hranice v rámci používání OpenAI.
Vyladili jsme rozhraní a rozšířené možnosti chatbota
Kromě funkční stránky jsme si pohráli i s vizuálem chatbota tak, aby korespondoval s designem Ubian. Kromě toho má uživatel možnost propojit se s reálným operátorem prostřednictvím LiveAgent chatu a pro případy mimo otevírací hodiny zanechat operátorovi zprávu.
Využíváme data z chatbota pro zpětnou vazbu a lepší UX
Aby klient věděl operovat s konkrétními daty, integrovali jsme chatbota s Google Analytics. Díky tomu získává Ubian zpětnou vazbu a přehled o denním využívání chatbota či dalším chování zákazníků po interakci s ním. Kromě toho jsme vyexportovali data v podobě reálných dotazů, díky kterým dokáže klient doplnit informace na webu nebo v aplikaci a zlepšit tak uživatelskou zkušenost či ještě více eliminovat potřebu používat chatbota a spojení s reálným operátorem.
Výsledky spolupráce
120
používateľov denne využíva chatbot na komunikáciu
– 80 %
pokles live chat konverzací se skutečným operátorem
– 17 %
pokles e-mailových a telefonických dopytov na zákaznícky servis
Co je Ubian?
Dopravní aplikace Ubian, od společnosti TransData, umožňuje jednodušší cestování veřejnou dopravou v rámci celého Slovenska. Díky dopravní kartě si uživatel může pohodlně dobít kredit nebo koupit časový lístek na zvolenou dopravu. Případně využít virtuální dopravní kartu pro platbu mobilem. Součástí aplikace je jízdní řád, plánovač trasy nebo možnost zakoupit si parkovací lístek. Ubian je skvělý způsob, jak vyřešit dopravu a platbu za ni v jedné jediné aplikaci.
Shrnutí očima ui42
Chatbot je skvělým řešením, jak podchytit opakující se dotazy na customer care oddělení a vytvořit tak “trychtýř” pro ty specifické, kterým se opravdu musí věnovat živý operátor. Díky optimálnímu nastavení si klienti mohou uhlídat rozpočet a pomocí přehledné struktury stále používat automatizaci i bez propojení na OpenAI software a jemu podobné. Skvělou zprávou je, že umělá inteligence postupuje raketovým tempem a my tak dokážeme navrhovat a přinášet našim klientům stále dokonalejší chatboty na míru s ještě rychlejšími a přesnějšími odpověďmi.
Jak hodnotí naši spolupráci Ubian?
Celkově vnímáme implementaci chatbota pozitivně. Objektivně i subjektivně cítíme pokles telefonátů a e-mailů na naše zákaznické oddělení. Chatbot nám pomáhá během víkendů a svátků. Před zavedením chatbota jsme vždy po víkendu v pondělí řešili „hromadu“ mailů a to opravdu velmi mnoho, to se zlepšilo. Objem dotazů je nyní zvládnutelný. Mohli jsme přesunout volnou kapacitu ze zákaznického centra na jiné úkoly a projekty, což považuji za přínos.
Kontaktujte nás
Chcete mít i vy všechno pod jednou střechou?
-
Andrej Kajan
CEO
-
Samuel Štassel
Sales & Marketing Specialist