ROZBEH E-SHOPU - PPC reklama

ROZBEH E-SHOPU - PPC reklama

PPC (Pay Per Click – platba za kliknutí) reklama je v současnosti asi nejrozšířenější forma online marketingu. Je pojmenovaná podle způsobu zpoplatnění, kdy zadavatel reklamy platí za kliknutí na reklamu na rozdíl od bannerové reklamy, u které se tradičně platí za zobrazení. PPC reklamu poskytují vyhledávače (Google, YouTube, Seznam, Yandex), porovnávače (Heureka, Favi) a sociální sítě (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn).

Z hlediska e-shopu je důležité vědět, kde se vyplatí investovat do PPC reklamy. Pokud máte produkt, který lidé znají (např. knihu, tenisky, sekačku), začněte s PPC reklamou v porovnávačích a ve vyhledávačích Google a YouTube. Pokud máte nový produkt, který lidé ještě neznají (např. chcete prodávat na trhu ještě neznámou značku tenisek nebo inovativní nábytek vlastní výroby), začněte s PPC reklamou na sociálních sítích (zejména Facebook), ve vyhledávači Google a zvažte i bannerovou reklamu. Na propagaci nových produktů je vhodný i YouTube, jeho vliv velmi roste. Při propagaci novinek mohou výrazně pomoci i online magazíny a blogery.

PPC reklama na porovnávačích, Google a YouTube je vhodná, pokud už znáte klíčová slova, přes která potenciální zákazníci hledají produkty. PPC reklama na Facebooku a YouTube je vhodná na vytvoření povědomí a poptávky u potenciálních zákazníků, kteří ještě o vašem produktu nevědí.

YouTube jako jediný umí pokrýt jak přímou poptávku po produktech, tak pomoci při vytváření poptávky. Je to momentálně druhý největší vyhledávač na světě a rostoucí trend v jeho vyhledáváních mají právě videa typu „how to“, tj. jak něco udělat, vyrobit, opravit, použít atd.

Na Slovensku je několik samostatných poskytovatelů online reklamy (Azet, Etarget, Modrý koník), kteří nabízejí i PPC reklamu. Podle našich zkušeností je však těžší přes ně získat podobné výsledky jako přes Google, YouTube a Facebook. Při rozjezdu e-shopu má smysl se jimi zabývat, pokud víte najít velký průnik vašich potenciálních zákazníků s jejich cílovým publikem.

Pozn.: článek je z knihy Martina Krupy - E-shop: Od nápadu po úspěch

POTŘEBUJI POMOC S PPC REKLAMOU

Přečtěte si také

Děkujeme za odběr!
Brzy dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.