Be Lenka případová studie Z interního týmu do agentury? Jak jsme přeplnili plán a snížili PNO už v první měsíc
Výsledky spolupráce a čísla
+ 43 %
Obrat (YoY)
- 40 %
PNO
116 %
splnění plánu na
Zadání a cíle spolupráce
V CK DAKA hledali silného partnera pro komplexní správu performance marketingu, který by jim bok po boku pomohl v naplnění cílů a kontinuálním růstu. Kromě finančních vizí vyjádřili touhu zapracovat na zviditelnění CK DAKA jako jednoho z nejvýznamnějších slovenských hráčů v oblasti služeb spojených s cestováním a poznáváním. Důvodem, proč se klient rozhlížel po nové agentuře nebo partnerovi, byly i neustále se zvyšující náklady na interní marketingový tým a tím zhoršující se celkový podíl nákladů na obratu.
Hlavní oblasti spolupráce
- Google Ads
- Microsoft Ads
- SEO a organika
- Meta Ads
- affiliate
- e-mail marketing
- obsah na sociálních sítích
- optimalizace externích nástrojů (Inres, Dateio, Criteo a pod.)
Klíčové milníky spolupráce
Uklidili jsme stůl
Na začátku, přesně v polovině května 2024, jsme se podívali na konkrétní čísla, s kterými klient v rámci performance marketingu operoval. Právě neustále stoupající personální a režijní náklady na interní marketingový tým byly jedním z důvodů, proč CK DAKA začali zvažovat spolupráci s jiným partnerem. Už za první polovinu měsíce spolupráce jsme v ui42 klientovi ušetřili více než 2000 € v rámci HR nákladů na interní marketingový tým a snížili plánované PNO (náklady na tým + performance kredity + nástroje) z 10,57 % na 7,55 %.
Převzali jsme správu performance
Prvním kompletním měsícem, kdy jsme reklamy na Google, Bing-u, Meta, spolu s komunikací na sociálních sítích a nastavením externích nástrojů plnohodnotně spravovali v našich rukou, byl červen 2024. Tomu, samozřejmě, předcházelo předání informací a přístupů, které obvykle u mnoha společností vzbuzují obavy. Dokonce takové, že i přes špatné výsledky nebo tušení, že něco není v pořádku, se stále drží svého aktuálního partnera nebo agentury zuby-nehty.
V ui42 jsme celý proces (i přes rozsáhlé guideline-y od končícího marketingového týmu) zvládli bez toho, aby klient pocítil jakékoli omezení, výpadek nebo dokonce pokles oproti stanovenému plánu či meziročnímu porovnání. Převzali jsme přece správu celého online marketingu v již rozjeté hlavní letní sezóně, která je pro segment cestovního ruchu klíčová. Všechna potřebná nastavení a přístupy jsme zároveň optimalizovali tak, aby byla transparentní a pod plnou kontrolou klienta.
Překročili jsme optimisticky nastavený plán
Cílem naší spolupráce s CK DAKA bylo zvýšit meziroční obrat a také snížit podíl nákladů na něm. V tomto konkrétním případě to byla optimalizace nákladů na marketingový tým spolu s optimalizací a efektivnějším využíváním mediálního rozpočtu. Ty v rukou předchozího týmu dosahovaly místy astronomických čísel, avšak bez adekvátního přínosu.
Na základě těchto konkrétních kroků se nám už po prvním celém měsíci spolupráce podařilo překročit stanovený plán na obratu až na 116% a snížit plánované PNO (podíl nákladů na obratu) o 40%, resp. 4,17 procentního bodu.
Souhrn očima ui42
Měnit agenturu nemusí být složité. Díky celé armádě specialistů pod střechou one – stop shop agentury dokážeme rychle a odborně reagovat na všechny zádrhele a případné komplikace, které při změně agentury mohou vzniknout. Žádná zdlouhavá nastavení, nekonečné předávání a újmy na obratu a tržbách. Všechno je možné i v extrémně rychlém časovém horizontu, dokonce i před sezónou. Důkazem jsou skvělé výsledky CK DAKA a dalších našich spokojených klientů, kteří se nebáli vykročit vstříc raketovým výsledkům.
Jak hodnotí naši spolupráci CK Daka?
Se spoluprací s ui42 jsme nadmíru spokojeni. Plní námi stanovené plány a dokonce je překračují za celkově nižší náklady do marketingu, než jsme plánovali. Jsou to profesionálové, kteří vědí, co dělají a svou práci vykonávají kvalitně.
Kontaktujte nás
Chcete i vy marketingovou strategii na míru?
-
Andrej Kajan
CEO
-
Samuel Štassel
Sales & Marketing Specialist