E-shop od nápadu po úspěch: Optimalizace konverzí

E-shop od nápadu po úspěch: Optimalizace konverzí

Cesta k nákupu nebo k jiné konverzi v e-shopu vede obvykle přes několik stránek, přes které návštěvník postupuje kliknutím na pár odkazů nebo tlačítek. Říká se jim také CTA (Call To Action) prvky, čímž se zdůrazňuje jejich výjimečnost vůči ostatním prvkům na stránce. Optimalizace konverzí v e-shopu je úprava stránek, které vedou ke konverzi, a zvláště CTA prvků. Optimalizaci konverzí se odborně říká optimalizace konverzního poměru (CRO – Conversion Rate Optimisation).

Optimalizace konverzí je pěkný příklad UX postupu, ve kterém je důležitý soulad úvodního výzkumu, prototypování, testování a výsledného vyhodnocování pomocí webové analytiky.

Možná jste slyšeli o tlačítku DAROVAT (DONATE) na webu prezidentské kampaně Baracka Obamy v roce 2007, který po optimalizaci vydělal navíc 57 milionů dolarů. Je to asi nejznámější příklad optimalizace konverze na webu pomocí A/B testování.

Po mnoha analýzách, testech a jejich vyhodnocení autoři webu prezidentské kampaně upravili web s CTA tlačítky do optimální podoby:

  • Pro návštěvníky, kteří přišli na web poprvé, mělo nejlepší konverzi tlačítko DONATE AND GET A GIFT (DARUJTE A DOSTANETE DÁREK).
  • Pro dlouhodobé odběratele e-mailového newsletteru nejlépe fungovalo tlačítko PLEASE DONATE (PROSÍM DARUJTE).
  • Pro získání dalších příspěvků od stálých příznivců bylo ideální tlačítko CONTRIBUTE (PŘISPĚJTE).

A pro všechny byla nejlepší jednoduchá černobílá fotografie Obamovy rodiny v porovnání s jinými fotografiemi a videi, což překvapilo celý tým kampaně. Celkový výsledek těchto navzájem nezávislých zlepšení byl úžasný.

Posledních deset let je internet plný podobných testů a nevědomky jsme jejich součástí. Velké technologické firmy, jako například Amazon a Google, začaly A/B testování v roce 2000 a od té doby je internet jedním velkým experimentem, ve kterém se firmy snaží optimalizovat, aby vydělaly co nejvíce.


Jak dosáhnout podobného výsledku ve vašem e-shopu? Můžete zkusit cestu zlepšování podle doporučení z různých webů a postupným tréninkem bude váš e-shop dosahovat vyšší konverze. Trochu náročnější cestou s jistějším výsledkem je A/B testování.

Rádi Vám s optimalizací konverzí pomůžeme - napište nám

Přečtěte si také

Děkujeme za odběr!
Brzy dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.