Amazon
Čo to znamená
Amazon je jednou z největších a nejznámějších technologických společností na světě. Původně vznikl jako online knihkupectví, ale dnes je obrovským ekosystémem služeb, který nabízí široké spektrum produktů a technologií.
Viac info
Amazon není jen největším online prodejcem na světě, ale také významným hráčem v oblastech cloudových služeb (Amazon Web Services – AWS), streamování videí (Amazon Prime Video), inteligentních domácích zařízení (Amazon Echo s asistentem Alexa) a mnoha dalších.
Kromě e-commerce a technologií se Amazon angažuje i v logistice, což mu umožňuje dodávat produkty v rekordním čase. Služba Amazon Prime, která nabízí rychlé doručení, streamování filmů a hudby, patří mezi jeho nejoblíbenější programy. Amazon se neustále rozšiřuje a inovuje, přičemž vyvíjí nové produkty a služby, jako jsou například bezobslužné obchody Amazon Go.
Krátká historie
Amazon založil Jeff Bezos v roce 1994 v USA. Začal jako online knihkupectví a oficiálně spustil své služby 16. července 1995. I když knihy byly jeho prvotním produktem, Bezos měl vždy větší ambice. Už od začátku plánoval rozšířit sortiment na vše od elektroniky až po oblečení, čímž by Amazon změnil způsob, jakým lidé nakupují.
Do roku 1997 se Amazon dostal na burzu a jeho popularita rostla exponenciálně. V následujících letech se společnost začala diverzifikovat a přinášela inovace v oblasti technologií, distribuce a služeb, což jí umožnilo rychle expandovat na nové trhy.
Amazon na Slovensku
Ačkoli Amazon zatím nemá přímý e-shop pro slovenské zákazníky jako například v některých západoevropských zemích (jako je Německo či Francie), slovenští spotřebitelé mají přístup k Amazonu přes jiné evropské verze, zejména prostřednictvím německého Amazon.de, který poskytuje služby ve slovenštině.
Amazon na Slovensku funguje výhradně prostřednictvím svého logistického centra v Seredi, které bylo otevřeno v roce 2017. Toto centrum se specializuje na reverzní logistiku, což znamená, že zpracovává vrácené produkty z celé Evropy. Ačkoli Amazon nemá na Slovensku e-shop, právě toto centrum hraje klíčovou roli v jeho logistické síti.
Toto fulfillmentové centrum přijímá, kontroluje a zpracovává vrácené objednávky. Zpracovává tisíce vratek denně, přičemž zvládá i ty nejsložitější případy. Má speciální vybavení na kontrolu kvality vrácených produktů, jejich opravu nebo opětovné balení, pokud jsou vhodné k dalšímu prodeji. Kromě toho spolupracuje s dalšími evropskými centry, která mají podobné kapacity na zpracování vratek.
Nejnovější blogové články
Kontaktujte nás
Nenechte si ujít novinky ze světa UX, programování, analytiky a marketingu.
Potřebujete poradit?
S čím byste potřebovali pomoci?
Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají
Potřebujete ještě s něčím pomoci?
Vyberte si další oblast