Jak se vyhnout tomu, aby váš email skončil ve spamu

Máte strach, aby váš e-mail neskončil u zákazníka ve spamové složce?

Je možné vůbec na straně internetových provozovatelů služeb a stránek předcházet tomu, aby nekončila vaše elektronická pošta ve spamech vašich zákazníků? Problémy nastávají zejména u legitimních a automaticky generovaných e-mailů, jejichž obsahem je například potvrzení registrace a podobně.

Jak se vyhnout tomu, aby váš email skončil ve spamu

Jak se vyhnout tomu, aby váš email skončil ve spamu

Máte strach, aby váš e-mail neskončil u zákazníka ve spamové složce?

Je možné vůbec na straně internetových provozovatelů služeb a stránek předcházet tomu, aby nekončila vaše elektronická pošta ve spamech vašich zákazníků? Problémy nastávají zejména u legitimních a automaticky generovaných e-mailů, jejichž obsahem je například potvrzení registrace a podobně.

Jak se vyhnout tomu, aby váš email skončil ve spamu

10 nezbytných principů, jak mít vysokou doručitelnost a nízké SPAM skóre

V následujícím textu najdete několik zajímavých triků, jak předejít tomu, aby vaše e-maily neskončily v elektronických koších vašich zákazníků.

Mimochodem, tady se podívejte přesně jaká je definice SPAM - u podle wikipedie (s pár užitečnými příklady)

1. Budujte si vysokou důvěryhodnost

Pokud nechcete, aby se vaše e-maily toulaly kde tady a padaly zákazníkům do spamu, je potřeba vykročit do boje a zajistit několik důležitých věcí.  

Důvěryhodnost e-mailového serveru a samotného e-mailu

Základním poznatkem je skutečnost, že důvěryhodnost vašeho e-mailového serveru ovlivňuje vše, co z něho odesíláte. Pokud chcete, aby byl server hodnocen jako důvěryhodný, ideální je mít vlastní IP adresu, přes kterou odesíláte jen vaše e-maily a ne i poštu jiných klientů.

Pokud budete přes tuto IP adresu odesílat i newslettry, zbystrite pozornost. Pro účely zasílání letáků je totiž někdy lepší vytvořit samostatný e-mailový server. Proč je to tak, se dozvíte i v následujících řádcích.

2. Používejte vlastní e-mailový server

Při problematice newsletterů tak ještě chvíli zůstaneme. Pokud ani vy nejste začátečníkem v tomto sektoru, určitě jste už měli tu čest s některým z e-mailových serverů. My jsme se seznámili se službou www.elasticemail.com, která se hned stala naším dobrým přítelem.

Oslovily nás zejména její příjemné vlastnosti. Stačí v ní vytvořit účet a nastavit SMTP v CMSovém System Options. Je to přítel, jak se patří. Jako bonus vám poskytne možnost posílat až 25 tisíc e-mailů za měsíc. Pokud se už řadíte mezi bojovníky s větším publikem, nezaplatíte více než 0,19 USD za tisíc e-mailů.

My využíváme i self-hosted aplikaci sendy.co. Hostujeme ji přímo u nás, integrovanou do našeho redakčního systému BUXUS. Vlastní server pro zasílání e-mailů si můžete zřídit i prostřednictvím služby Amazon SES. Tisíc e-mailů vás tu vyjde na 0,10 USD. Využít však můžete i vlastní virtuální server.

Výhodou obou zmíněných služeb je to, že umožňují posílat tzv. transakční e-maily a zároveň vyklikávat kampaňové. Nezáleží přitom na tom, zda posíláte newslettry, nebo e-maily s jiným obsahem. Důležité je, aby byl e-mailový server schopen prokázat, že je oprávněný odesílat e-maily pod jménem vaší domény.

3. Funkční odesílatel (adresa "from") s dobrou reputací

Jedním z důvodů, proč jsou vaše e-maily někdy zařazovány do spamového koše, je skutečnost, že jsou odesílány z jednoho e-mailového serveru, kdy váš klient, za kterého rozesíláte e-mailing, neměl zřízený vlastní server. V takovýchto případech „from“ adresa typu noreply@klient.sk často vůbec neexistuje, a to je červená vlajka pro spam filtry.

Pokud posíláte větší množství e-mailů najednou z téhož serveru a děláte tak v krátkém časovém horizontu, může nastat situace, že vás Google dočasně zablokuje. Je přitom úplně jedno, kdo je odesílatelem – „from“ adresa, protože cílové e-maily budou chodit i do Google a stále z téhož serveru. Je proto dobré pamatovat si, že zejména Google je citlivý na frekvenci přicházejících e-mailů.

Zdroj: iStock

4. Nastavení vlastního ověřování domény: DKIM a SPF

Jak jsme už naznačili, při používání vlastního serveru mohou nastat problémy s jeho důvěryhodností. Poskytovatelé internetových služeb (ISP), jako Google, Yahoo či Microsoft, kontrolují přicházející e-maily prostřednictvím ověření DKIM a SPF. Následně rozhodují o jejich dalším osudu a vyhodnocují, zda je zařadí do spamu nebo jako zloděje adres. Ani jedna z uvedených možností přitom není pro vás vytouženým cílem.

SPF je jednoduché nastavení speciálního DNS záznamu na konkrétní doméně. Jinými slovy, určuje IP adresy, odkud vlastník domény povoluje odeslání pošty s hlavičkou této domény. Při DKIM se zase jedná o digitální podpis každého e-mailu privátním klíčem, který si poštovní servery umí ověřit prostřednictvím DNS, když je ve speciálním záznamu zveřejněn k privátnímu klíči i odpovídající veřejný klíč.

U e-mailů, které mají smůlu a neprojdou přes SPF a DIKM ověření, se následně zvyšuje pravděpodobnost, že skončí v nevyžádané poště. Pokud se tomu chcete vyhnout, zkuste rozjet funkci na podepisování e-mailů – DKIM a ověřování SPF pro vaši doménu. Jak na to? Funkci najdete přímo v doporučeních vrácených, respektive nepřijatých e-mailů.

5. Databáze e-mailových adres a aktivní příjemci

Při posílání newsletterů je důležitá ještě jedna věc. E-mailová databáze by měla být vytvořena postupně a přirozeným způsobem. Mohou v ní být zařazeni vaši zákazníci, účastníci soutěží (kteří souhlasili s odběrem) či návštěvníci webu, kteří se dobrovolně přihlásili k odběru e-mailových zpráv.

Pozor na blacklist

Vyhněte se nákupu e-mailové databáze od třetích stran. Může se vám přitom stát, že budete odesílat e-maily na adresy, které už nejsou aktuální, nebo budete mít vysoký bounce rate - míru vrácených e-mailů z důvodu staré nebo nefunkční adresy, resp. plné schránky příjemce. Lehce se vám tak může stát, že se náhle ocitnete na blacklistu poskytovatelů e-mailových schránek.

Provideri za tímto účelem využívají tzv. „spam traps“. Jsou to e-mailové schránky bez konkrétního majitele. Pokud adresu dlouho nikdo nevyužívá, chodí na ni e-maily a schránka je přeplněná, odesílatel e-mailů může být označen za nedůvěryhodného. Proto je velmi důležité neustále kontrolovat seznamy adresátů. Zdroj

E-mailové adresy, z kterých se vám zprávy vrací zpět, je potřeba ihned mazat. Dejte si přitom pozor na hlášení těchto e-mailů a sledujte, zda se vám vrátily zpět proto, že neexistují, nebo je schránka plná. Ujistěte se, že jste je odstranili z mailing listu dříve, než se z nich stane spam trap.

6. Používejte „double-opt in“

Pokud si chcete být jisti, že vám nehrozí zmíněné situace, můžete použít i tzv. double-opt funkci.

Přes ni si ověříte, zda patří e-mailová adresa skutečné osobě. Je to velmi účinný způsob, pomocí kterého zachytíte překlepy přihlašovatelů do newslettteru a falešné e-mailové adresy, které by mohly být považovány za „spam traps“.

V praxi to vypadá tak, že po zadání emailu bude muset Váš budoucí odběratel ještě kliknout na email, který mu přišel a tak potvrdit svou identitu.

K problematice newsletterů je třeba přistupovat s náležitou pečlivostí a citlivě.

V žádném letáku by neměl chybět odkaz  na odhlášení se z odběru. Dodatečnou pozornost byste proto měli věnovat předmětu rozesílaného e-mailu, z kterého musí být na první pohled zřejmé, čeho se týká.

<span style="font-weight

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.