Website Story je společný projekt agentury ui42 a Slovenské spořitelny, jehož cílem je vyprávět úspěšné příběhy webů, inspirovat a motivovat slovenské podnikatele. Jen pár dní zpátky jste měli možnost být součástí live online konference druhého eventu pod hlavičkou Website Story. Odpoledním programem nás provázela již sehraná dvojice Vera Wisterová a Martin Krupa z ui42.
Kamery sice už zhasly, ale věříme, že unikátní rady i osobní zkušenosti, ať už začínajících nebo rozjetých podnikatelů, které na druhém pokračování online konference Website Story zazněly, si budete ještě dlouho pamatovat. No a pokud jste Website Story II. náhodou propásli, tady máte – krátký přehled těch nejvýznamnějších headlinerů a jejich prezentací.
Martin Horňák: Ekonomika bude v příštím roce růst na úrovni 4,8 %
Martin Horňák ze Slovenské spořitelny nás jako první přednášející provedl světem čísel. Ale pokud někdo čekal jen nudné grafy, pravděpodobně zůstal zklamán. Martin nastavil laťku opravdu vysoko a svými slovy zaujal a rozpohyboval naši mysl tím správným směrem. Zajímavými informacemi nabitá a poutavá prezentace zahájila konferenci jak se patří.
Martina Zrníková: Až 39 % lidí se těší na budoucnost kvůli digitalizaci
Věděli jste, že digitalizace neznamená jen “trávit více času na sociálních sítích”? Digitalizace má i své světlé stránky a právě díky nim umožňuje zjednodušit podnikání, šetřit čas i finance, nebo dokonce usnadňuje nakupování spotřebitelům. To, jaké konkrétní možnosti nabízí podnikatelům v digitalizaci právě Slovenská spořitelna, nám představila ve druhé prezentaci Martina Zrníková, expertka pro firemní produkty.
Peter Velits, Isadore: Podnikat nebo závodit na kole? To byla otázka...
Pokud se ptáte, co je těžší, vězte, že přesně tuto diváckou otázku ze Slido musel zodpovědět i náš ve svém pořadí třetí speaker Peter Velits, bývalý úspěšný cyklista a dnes již úspěšný manažer a spoluzakladatel značky produktů pro cyklisty Isadore. Společně s Jurajem Pobjeckým, který má pod taktovkou marketing značky, nám přiblížili nejen jejich vznik, ale i spoustu skvělých rad a marketingových tipů z pohledu začínající značky s velkými plány přesahujícími lokální trh. Skvělý dojem podtrhli pánové z Isadore nakonec i populárním reklamním spotem, který velmi realisticky ukazuje život cyklisty se vším, co k tomu patří.
Peter Velits, Isadore:
Událost byla velmi příjemná, věcná a pevně věřím, že přínosná pro diváky. Navíc formát této události není ovlivněn současnou pandemickou dobou.
Slavomíra Vígová, ze Solitea Slovensko a Marián Németh z Pískacie v panelové diskusi dešifrovali pojem ERP
Proč je důležitý správný výběr ERP systému, na co slouží a co všechno si s dobrým ERP systémem může podnikatel zjednodušit? O tom, jaký ERP systém si vybrala úspěšná slovenská značka Pískacie, a které procesy se jim podařilo pomocí ekonomického softwaru zefektivnit, jsme se dozvěděli během panelové diskuse se Slavomírou Vígovou ze společnosti Solitea Slovensko, která vyvíjí a provozuje ekonomický software Money, a Mariánem Némethem z Pískacie. Nakonec nejen celý backstage, ale dokonce i Veru před kamerami rozpískali unikátní trička od Pískacie, které manželé Némethovi s sebou přinesli. Děkujeme. :)
Marián Timoracký, Mark BBDO: 66 % slovenských spotřebitelů v souvislosti s koronavirem změnilo své nákupní chování
Marián Timoracký z Mark BBDO nás zasvětil do změn v nákupním chování zákazníků a přímých souvislostí, které způsobila právě situace kolem pandemie Covid-19. Co je dnes pro spotřebitele důležité? Jakou roli hraje v rozhodovacím procesu CX – Customer Experience?
Michal Meško, Martinus: E-shopy se neustále posouvají dopředu
Druhou část konference po krátké pauze odstartoval Michal Meško, spoluzakladatel a CEO knihkupectví Martinus. Hned po tom, co moderátoři představili dlouhý seznam jeho ocenění, nám přiblížil a ukázal, že ani lovebrand jako Martinus, nemá na růžích ustláno a každoročně investuje do marketingu více financí. V rozhovoru jsme se dozvěděli, proč je tomu tak a proč Michal nefandí nákupnímu svátku Black Friday.
Martin Meško, Martinus:
Vánoce jsou naše Oscary.
Katarína Špačková: Rozhodla jsem se pomoci značce prosadit se na trhu
„Své pacienty chci vyléčit, ne léčit“, říká úspěšná lékařka a spoluzakladatelka značky Benedictus, MUDr. Renáta Téglássy, která spolu s MUDr. Gustávem Kalauzem stojí za zrodem slovenské značky výživových doplňků na přírodní bázi. Na Website Story II. jste mohli slyšet Katarínu Špačkovou, která sama vyzkoušela účinky produktů Benedictus a později se rozhodla vstoupit do projektu a aktivně pomoci značce prosadit se na trhu. O tom, jaká byla jejich cesta od krabice po vlastní eshop šitý na míru, z dílny ui42, co je k tomu vedlo a na co všechno se museli připravit, vyprávěla v poutavé diskusi s Verou a Martinem.
Jozef Droppa, Demänová rezort: U nás to není jen o ubytování, ale o zážitcích, které mohou získat
Asi nejvíce pandemií postiženým odvětvím je HORECA – segment sdružující hoteliéry a místa s přímou konzumací zboží a služeb. Jozef Droppa přicestoval na konferenci až z Liptova, aby se přišel podělit o své zkušenosti s provozováním mladého rezortu, který kromě běžného marketingu začínající značky, musel bojovat doslova o přežití. Jakou roli sehrály v tomto boji online možnosti, jaký podíl rezervací jim zprostředkovala webová stránka a kdo zhasl světlo za rezervačním portálem booking.com?
Jozef Droppa, Demänová Rezort:
Účast ve Website Story byla velmi zajímavá a nová zkušenost. Je zajímavé poslouchat inspirativní příběhy, ale i aktuální pohledy odborníků a přitom se soustředit na čas vlastní prezentace. Zároveň bylo velmi příjemné osobně poznat osoby, které stojí za projekty, které mě v mnohém inspirovaly.
No, máme za sebou opravdu zajímavé odpoledne, které se neslo v duchu úspěšných příběhů e-shopů a podnikatelů, z nichž každý se podělil o svůj vlastní website story. Pokud jste ho propásli, nezoufejte. Stále si dobře míněné rady a unikátní tipy můžete poslechnout ze záznamu.
Za tým ui42 děkujeme speakerům za podnětné a informacemi nabitě odpoledne a také ochotu, podělit se o své příběhy. A nakonec i všem těm, kteří s námi prožili Website Story II. v přímém přenosu a oživili online konferenci svými otázkami.