Nejčastější chyby produktových stránek. Jsou i na vašem webu?

Nejčastější chyby produktových stránek. Jsou i na vašem webu?

Produktová stránka, známá také jako detail produktu, je s velkou pravděpodobností poslední stránka, kterou si zákazník prohlíží před tím, než se rozhodne produkt koupit a přidá ho do košíku. Právě z tohoto důvodu je nutné, aby zde uživatel našel všechny informace, které hledá

Víte, v jaké formě jsou produktové stránky na vašem webu? Pokud už nechcete posílat návštěvníky vašeho webu nakupovat ke konkurenci, podrobte produktové stránky malému testu prostřednictvím našich UX tipů, které vyplývají z nejednoho testování

Vylepšete produktové stránky do detailu. 11 chyb, které vás stojí zákazníky

Majitelé e-shopů, marketéři nebo copywriteři, kteří připravují obsah produktové stránky, často zapomínají, že zákazníci neznají nabízené produkty a segment tak dobře, jako oni sami. Ať už se jedná o uživatele, který vůbec nezná prodávaný sortiment, nebo je to stálý zákazník, který by jen chtěl zkusit něco nového, narážíme na ten samý problém: pokud zákazník nemá dostatek informací, a nemůže se jednoduše rozhodnout, odchází hledat informace někam jinam. Například rovnou do konkurenčního e-shopu, kde pravděpodobně nakonec i nakoupí. 

Které jsou tedy často opakující se problémy nebo chyby produktových stránek? 

1. Produktové fotografie ve špatné kvalitě odrazují od nákupu

Ne nadarmo se říká, že fotografie prodávají. Neprofesionálně nafocené obrázky vašich produktů mohou zákazníka přímo odradit od nákupu. Špatné světlo, pozadí a kompozice mohou produktu více ublížit, než mu pomoci. Mějte na paměti, že ve většině případů jsou právě fotografie první a jedinou cestou, jak váš zákazník uvidí produkt, který se mu snažíte prodat. Dejte si proto na fotografiích záležet. 

2. Přidávejte relevantní množství produktových fotografií

To, kolik produktových fotografií potřebujete, záleží na vašem segmentu. V případě, že prodáváte notoricky známé produkty, se kterými se vaši zákazníci setkávají na denní bázi, není nutné nadměrné množství fotografií. Nezapomínejte však na specifika, která by zákazníky mohla zajímat (příklad: v případě alkoholu se může jednat o balení produktu). 

Naopak, pokud prodáváte designové kousky, které jsou pro mnohé zákazníky novinkou, neváhejte fotit kvalitní produktové fotografie z více úhlů či z detailu. Při oblečení, obuvi a doplňcích bývají pro zákazníky také důležité fotografie produktů na modelech/kách. 

V případě, že nejste výrobcem produktů, které prodáváte a váš dodavatel vám neposkytuje dostatečné množství fotografií, zvažte vlastní focení produktů. Fotografie produktů, které zákazníci nikde jinde nenajdou, jim mohou pomoci při rozhodování se a vy tím získáte konkurenční výhodu.

NÁŠ TIP: 

Pro některé segmenty je optimální zvážit video prezentaci. Ať už se jedná o oblečení, kde zákazníkovi pomůže vidět, jak se produkt chová při pohybu, nebo například o kolo, kde se zákazník ve videu dozví více o technických parametrech a vybavení. 

3. Technické řešení galerie má být intuitivní

Navigace v galerii je velmi důležitá a měla by být intuitivní. Dobrá galerie musí umožňovat jednoduchý přechod mezi fotografiemi. Ať už šipkami na klávesnici, posouváním prstu na mobilu, nebo klikáním na šipky na fotografiích. Vždy navrhujte řešení tak, aby bylo uživateli jasné, jaká akce se od něj očekává. Umožněte mu prohlížení fotografie ve full screen módu, ale nezapomínejte, že se z tohoto módu potřebuje jednoduše dostat zpět na produkt (např. klávesou Escape). Vždy optimalizujte galerie i pro mobilní zobrazení.

4. Popis produktu nahrazuje prodavače v kamenné prodejně

Text v sekci popis produktu musí obsahovat nejen informace, které byste běžně hledali na obalu produktu, ale zároveň musí nahradit nákupního asistenta v kamenné prodejně, který zodpoví všechny zákaznické otázky. Popis by měl být napsán tak, aby uspokojil ať už nového zákazníka, který se v daném segmentu běžně nepohybuje, ale zároveň by měl mít dostatek informací i pro toho nejnáročnějšího zákazníka. Vyhněte se zbytečně dlouhým textům bez jakékoliv přidané hodnoty. Důležitým není jen obsah textu, ale také i jeho skladba a členění, tonalita (způsob či výraz, jakým je psán) a použití těch správných výrazů z hlediska SEO.

5. Zvažte, které informace jsou na produktové stránce potřebné

Vždy poskytujte i strukturovaný přehled vlastností produktu. Udělejte si průzkum a zjistěte, co všechno vaše zákazníky o produktu zajímá. Často se v e-shopech setkáváme s parametry, které jsou pro zákazníka irelevantní, jako například kód, pod kterým je produkt veden v skladovém hospodářství Tyto informace vynechejte. 

Většinou platí, že čím je prodávaný produkt hodnotnější, tím více informací zákazník potřebuje, aby mohl učinit nákupní rozhodnutí. Vyhněte se nepřesným a neúplným informacím. Představte si, například, popis batohu, kde v parametrech objemu najdete: “malé <25l”.  Okamžitě si kladete otázku, zda má batoh 12l, nebo 25l. Tato informace vám v nákupním rozhodnutí vůbec nepomohla a pokud se vám batoh líbí, pravděpodobně odcházíte hledat tuto informaci někam jinam. 

6. Doplňte na produktovou stránku informace o době dodání/dopravě

Doba dodání je pro zákazníky klíčovou informací. Informujte návštěvníky stránky o tom, zda máte produkt na skladě a budete ho expedovat ihned po objednání, nebo ho musíte objednat od dodavatele, případně vyrobit a bude to trvat déle. Čím přesnější odhad odeslání a doručení víte zákazníkovi poskytnout, tím lépe

7. Hodnocení produktu hrají velkou roli, nepodceňujte je

Hodnocení produktu od zákazníků, kteří již produkt nakoupili, a jejich doporučení ohledně daného produktu, mohou být velkou pomocí při rozhodování se. Pozitivní komentáře od reálných zákazníků přidávají na důvěryhodnosti a slouží jako záruka kvality produktu. Hodnocení také mohou snížit počet vratek, protože se potenciální zákazník dozví dodatečné informace, které by bez nich nevěděl. 

Například, zda číslování oblečení reálně vyhovuje popisované velikosti. 

Naopak, negativní hodnocení jsou dobrým nástrojem pro majitele e-shopu a mohou být impulzem k vyřazení produktu z prodeje, případně slouží k získání vědomosti o potřebě zvýšení kvality některého z prodávaných výrobků. Fungující sekce hodnocení na produktové stránce si však vyžaduje úsilí nejen ze strany zákazníků, ale také ze strany e-shopu. Zákazníky je třeba motivovat k zanechání hodnocení a nespoléhat se, že hodnocení napíší z vlastního rozhodnutí. 

8. Výhody e-shopu a možnosti vrácení zboží

Vždy informujte uživatele o možnosti vrácení zboží. Pokud nabízíte extra dlouhou dobu na vrácení zboží, případně prodlouženou záruku, určitě to napište i na produktovou stránku. Právě tyto informace mohou přesvědčit uživatele k nákupu. 

V případě, že prodávané zboží spadá do kategorie těch produktů, které není možné vrátit, ať už z hygienických důvodů, nebo je produkt vyroben na objednávku, nezapomeňte o tom uživatele informovat předem. Ne všichni zákazníci jsou si této skutečnosti vědomi a můžete tím předejít zbytečné nespokojenosti.

9. Doporučené produkty na produktových stránkách zvyšují prodej

Využijte stránku detailu produktu na možnost cross-sellu a up-sellu. Můžete tím pomoci zákazníkovi najít přesně to, co hledá. Nabídněte mu například jiné produkty, které by se mu mohly líbit – ať už vyberete jiné produkty z téže kategorie, nebo použijete jiný pokročilý nástroj pro doporučené produkty, dejte si záležet na jejich relevanci.  

V případě, že prodáváte jiné produkty, které jsou komplementární k tomu prohlíženému, nebojte se je nabídnout. Pokud nabízíte například běžecké tenisky, navrhněte k nim kompresní podkolenky nebo jiný produkt, který může běžce s novými teniskami zaujmout. Bez vašeho doporučení by uživateli nemuselo napadnout, že daný produkt potřebuje nebo by si nemusel uvědomit, že tento sortiment vůbec prodáváte.

10. Struktura stránky musí být jednotná, uživatel by se neměl ztratit

Pozice jednotlivých elementů na stránce by měla být zachována napříč celým e-shopem a všemi produkty. Dejte si pozor na responzivitu stránek pro mobilní zařízení, často se setkáváme s problémem, kdy je díky špatnému uspořádání elementů CTA (call-to-action) tlačítko k výzvě tak nízko, že k němu musí uživatelé scrollovat více, než by bylo nutné.  

Pokud jsou popisy vašich produktů dlouhé, rozdělte je a nad zlom stránky a uveďte jen krátký popis s odkazem na delší text umístěný níže. Dbejte o to, aby uživatel po kliknutí na odkaz věděl, kam ho tento krok přesunul a nevznikl u něj pocit, že se na stránce ztratil. 

11. Odkazy na blogy nebo jiné produkty patří na produktovou stránku také

Pokud je součástí vašeho e-shopu blog s články, které vzdělávají o daném segmentu nebo mohou jakkoliv usnadnit rozhodovací proces zákazníka, určitě umístěte odkazy na tyto články na produktovou stránku

Návštěvník tak nebude mít potřebu opustit váš web, pokud potřebuje získat další informace, případně si produkty porovnat. Kromě toho si tak budujete v jeho očích skvělou reputaci odborného prodejce, u kterého najde vždy všechny potřebné informace. Opět jednou, konkurenční výhoda pro vás. Je pravděpodobné, že se zákazník vrátí v případě dalšího nákupu zpět a vaši stránku bude dále doporučovat.

Prošli jste i vy právě očima svou produktovou stránku a našli na ní místa, která by potřebovala vylepšení? V tom případě směle do toho. Apropo, nevynechejte i formuláře. 13 zaručených tipů, jak je vylepšit k dokonalosti, najdete v článku na našem blogu. Pokud si však nevíte rady, klidně nás kontaktujte, rádi vám pomůžeme s vylepšením vašeho e-commerce projektu od samého základu až po poslední detail.

POTŘEBUJI VYLEPŠIT WEB

Přečtěte si také

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později