V úterý 7.2.2017 odstartoval Google svůj další 7-týdenní vzdělávací program s názvem Audience Product Experts, zakončený získáním digitálního certifikátu. Program vede Alessia Scarpellini, která si tentokrát přizvala AdWords Ninju Auroru Vintilescu, aby představili důvody proč je publikum tak důležité a představili Audience solutions dostupné pro Search a Display. My jsme samozřejmě byli u toho a každý týden Vás budeme informovat o zajímavých postřezích z jednotlivých sezení.
Proč je publikum tak důležité?
Publikum a jeho správné definování, je přítomností i budoucností digitálního marketingu. Zákazníci se už nepřipojují online, protože oni už online jednoduše žijí. Podle statistik používáme mobil průměrně 150x za den, a to už jen na kontrolu svého kalendáře, napsání zprávy nebo hledání nového páru bot, či dobré restaurace. Takto děláme mnoho online akcí, které ukazují naše zájmy, záměry či potřeby. To vše může pomoci při zaměření se na správné zákazníky, na ty kteří hledají přesně to, co konkrétní marketér nabízí.
Zdroj: iStock
Jak do toho zapadají mikromomenty?
Mikromoment je okamžik, ve kterém vezmeme do ruky mobil, nebo si sedneme k počítači a nahlédneme do nimi nabízeného digitálního světa. Dané okamžiky můžeme rozdělit na:
- Momenty, ve kterých se chceme něco dozvědět 65%
- Momenty, ve kterých hledáme místo kam jít 85%
- Momenty, ve kterých chceme zjistit jak něco udělat 91%
- Momenty, ve kterých chceme něco koupit 82%
Důležité je, zasáhnout správné zákazníky ve správný micro moment. Výhrou je najít ideální publikum a zasáhnout ho co nejefektivněji v poměru k ceně a výkonu.
Jak na to?
Aby se nám podařilo vytvořit takovéto “dokonalé” publikum je vhodné použít Adwords Machine learning, který najde ty správné uživatele díky tomu, že využije jejich potřeby, zájmy či vyhledávání a vybere za nás publikum, které chceme - funkce: auto targeting.
Co zařazujeme mezi Google Audience solutions?
- Affinity Audiences, kam patří specifické zájmy zákazníka založené na jeho životním stylu. Jde tedy o seskupení uživatelů na základě podobných zájmů, podle kterých si je Google kategorizuje. Zde se ale prezentuje vášeň a nadšení člověka. Pro lepší pochopení příklad: někdo si s oblibou searchuje Ferrari, to ale neznamená, že si ho i chce koupit.
- Demographics které souvisí se zaměřováním se na věk a pohlaví.
- Similar Audiences, kde jde o údaje již existujících remarketingových zákazníků, díky kterým se hledají noví klienti na základě jejich společných sdílených zájmů. Máte-li dobrý remarketing list, máte dobrý i similar list.
- In market Audiences jsou uživatelé, kteří porovnávají ceny na více stránkách a aktivně zvažují koupi produktu nebo služby.
- Custom Affinity Audiences se týká snahy Google identifikovat společné vlastnosti návštěvníků dané webové stránky (vek, poloha, zájmy), a na základě těchto parametrů z nich vytvořit nové publikum.
- Re-marketing je zaměření se na již existující zákazníky a jejich opětovné získání.
- Customer match umožňuje zobrazování reklam na základě těch informací, které uživatelé sdíleli s Google. Je to v podstatě nová cesta jak vytvořit remarketing list, který sestává už z poskytnutých emailových adres zákazníků. Využívá se tu zejména propojení s Youtubem a s Gmailom.
Zdroj: iStock
Lidé neustále střídají desktop s mobilním zařízením, a to během celého dne. Právě proto je výzva, najít správnou osobu ve správný moment. Právě výše zmíněné Google Audience solutions pomáhají marketérům zasáhnout uživatele na základě věcí, na kterých jim záleží, a to použitím náhledů z milionů webových stránek a aplikací přes GDN (Google Display Network) a Youtube. GDN je schopná zasáhnout až 90% z celkových uživatelských zájmů a reklamy se zobrazují na více než dvou milionech webových stránek v různých formátech - obrázky, texty nebo reklamy v mobilech.