Google Ads – 7 tipů, díky kterým bude vaše reklama efektivnější

PPC reklama prostřednictvím Google Ads patří k jednomu z nejčastěji využívaných online kanálů, kde můžete propagovat své produkty nebo služby. Při jejím nastavení, spuštění a také vyhodnocení vás však může potrápit několik kritických momentů. Přečtěte si sedm cenných rad, jak se jim vyhnout a spouštět reklamy v Google Ads co nejefektivněji, bez ohledu na sezónnost.

Google Ads – 7 tipů, díky kterým bude vaše reklama efektivnější

Google Ads – 7 tipů, díky kterým bude vaše reklama efektivnější

PPC reklama prostřednictvím Google Ads patří k jednomu z nejčastěji využívaných online kanálů, kde můžete propagovat své produkty nebo služby. Při jejím nastavení, spuštění a také vyhodnocení vás však může potrápit několik kritických momentů. Přečtěte si sedm cenných rad, jak se jim vyhnout a spouštět reklamy v Google Ads co nejefektivněji, bez ohledu na sezónnost.

Google Ads – 7 tipů, díky kterým bude vaše reklama efektivnější

Základem úspěchu placené reklamy je dostatek kvalitních dat 

Mít správná data a jejich dostatečné množství, je dnes při řešení placené reklamy klíčové. Aby jste s daty mohli dále pracovat, nezapomeňte v analytice nastavit elektronický obchod. Propojení Google Ads s účtem Google Analytics, zajistí, že relevantní data budete moci co nejlépe vyhodnotit. Pokud se vám náhodou nezobrazují data a kampaně v účtu Google Analytics, zkontrolujte auto-tagging – přepisování dat z kampaní v Google Ads. 

Sledujte KPI – klíčové ukazatele v Google Ads

Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) jsou metriky, které se využívají v performance marketingu na měření výkonnosti a úspěšnosti jednotlivých kampaní. Snad nejčastěji používanou je PNO – podíl nákladů na obratu. Tuto metriku doporučujeme sledovat nejen mezi měsíčně, ale i na úrovni kampaní, celého účtu a také ji porovnávat. Pokud je podíl nákladů na obratu vyšší, než očekáváte, je potřeba popřemýšlet o tom, jak kampaně zlepšit.

Dříve, než spustíte reklamu, nastavení kampaně důsledně zkontrolujte 

Při tvorbě nové kampaně dbáte o její správná nastavení. Je sice pravdou, že se k nastavením můžete vrátit, avšak jejich kontrolou před spuštěním si ušetříte hodně času. Nakonec, je snazší prověřit si nastavení kampaně raději hned, než ji nechat běžet, a později řešit, proč nemá dostatečný výkon nebo míňá příliš mnoho kreditu a nepřináší žádné tržby.

Zvažte rozpočet u kampaní v Google Ads 

Placená reklama má ve většině případů svůj budget, který jste ochotni utratit. Jsou však kampaně, kde se šetřit opravdu nedoporučuje. Příliš nízký rozpočet je totiž omezuje. Řešením je porovnat si výkonnost kampaní z dlouhodobého hlediska a podle toho se rozhodnout, kolik do reklamy investovat.

Aby byla reklama účinná, pravidelně kontrolujte vyhledávací dotazy 

Vyhledávací dotazy jsou přesně ty výrazy, které hledali vaši zákazníci a díky kterým provedli konverzi v e-shopu nebo na webu. Díky jejich pravidelné kontrole budete přesně vědět, kterými výrazy můžete doplnit vaše stávající kampaně. Jejich kontrola je důležitá i proto, abyste předešli zbytečnému zobrazování vaší reklamy na nerelevantní vyhledávací dotazy, které nesouvisejí s vaším podnikáním a nakonec vám i zbytečně odebírají kredit.

Nezaměřujte se jen na Google Ads 

I přesto, že jste se rozhodli pro placenou reklamu v Google Ads, nezapomínejte na ostatní kanály, které vám mohou přinést potenciální zákazníky. Průběžně analyzujte a sledujte i přímé návštěvy, organické vyhledávání nebo placené reklamy na sociálních sítích. Dobře nastavená reklamní kampaň v rámci Google Ads sice přináší výsledky, ale ignorováním ostatních kanálů se můžete zbytečně připravit o konverze. Pokud jste v nich zaznamenali nějaký propad, zjistěte, kde mohl nastat problém a věnujte mu pozornost.

Pravidelně kontrolujte, zda je vaše reklama aktuální 

Není nic horšího než běžící reklama na vánoční výprodej během léta. Zdá se vám to nereálné? Bohužel, i toto je chyba, se kterou se často setkáváme. Dalším zásadním problémem jsou překlepy v reklamách, špatná gramatika nebo nerelevantní informace – například o výši objednávky pro dosažení dopravy zdarma nebo výši slevy. Třešničkou na dortu jsou nefunkční 404-ky v rozšířeních o odkaz na podstránky. Všem těmto failům se dá vyhnout, pokud reklamu před spuštěním důsledně zkontrolujete.

Je pro vás někdy nastavení reklamy přes Google Ads jako španělská vesnice? Svěřte je do našich rukou. Naši specialisté, vám rádi s nastavením efektivní reklamy pomohou.

Jsou vám některé výrazy nejasné? Podívejte se na uičkovskou abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.