Online konference Website Story ukázala, že na "východě stále něco je"

Online konference Website Story ukázala, že na "východě stále něco je"

Ačkoli krásné prostory Slovenské spořitelny nemohly přivítat návštěvníky osobně, úspěšné příběhy webů, které prodávají, si online vyslechly stovky z vás.

Program Website story, jehož cílem bylo přiblížit inspirativní příběhy úspěšných slovenských e-shopů a webů, byl nabitý od rána až do svého konce a soudě podle otázek v Slido, vás témata skutečně zaujala a inspirovala.

Online konferenci moderovala dvojice: Vera Wisterová a Martin Krupa, spoluzakladatel ui42, kterým to spolu skvěle ladilo. 

Vera Wisterová:

Jsem velmi ráda, že jsem měla možnost moderovat Website Story, konferenci, která mnohým (včetně mě) otevřela oči a změnila pohled na fungování v rámci e-commerce. Skvělý den nabitý informacemi, které bych na googlu nenašla. Pokud to mám shrnout v několika větách - Rišo z Dedolesu mě přesvědčil, že love brandy jsou mýtus. Bratři z Ahooy zase potvrdili, že tvrdá práce a nadšení přináší úspěch v každém segmentu, i tom e-commercovém. A debata s Katkou z Oblečsadoroboty.sk mi místy přinesla husí kůži, protože jejich e-shop byl jediný, který na začátku pandemie prodával respirátory a roušky, a tak právě oni byli jako první ve "válečném stavu". Takovou kombinaci příběhů ze života, inspirace a nadšení (i ze strany organizátorů z ui42) na jednom místě člověk zažije jen párkrát. Jsem ráda, a děkuji, že jsem mohla být při tom.

Postupně se před kamerami a ve světle reflektorů vystřídali ostřílení speakři, marketingový trenér křečků, sportovní psycholog i majitelé e-shopu, kteří ve volném čase bourají stěny a stěhují tiskařské stroje. 

Jako první nám, Matej Horňák, analytik Slovenské spořitelny, představil ekonomický pohled na pandemií postižený rok, aktuální trendy i dlouhodobý vývoj ekonomiky na Slovensku. Grafy, které jsme mohli vidět, připomínaly dobrou předpověď počasí, takže se můžete těšit, že na e-commerce obloze bude svítit sluníčko i po skončení pandemie!

Ján Žovin z programu pro začínající podnikatele v SLSP a Vladimír Vlasatý, CEO Kavavitazov.sk, v panelovce přiblížili finanční doporučení pro začínajícího podnikatele. Otázky diváků rozšířily diskusi i o praktické rady jak postupovat a jaké jsou potřebné kroky, které začínající podnikatel musí splnit v případě, že si plánuje na start půjčit. 

Co by měl splňovat dobrý finanční plán? Potřebujete k úvěru ručitele? Poskytují banky úvěry i během Korona krize a které segmenty banky považují dnes za rizikové? 

Není coffeebreak jako coffeebreak

Díky Kávoholik.sk Vera ukázala, jaká šikovná je v přeskakování 7 kilometrů kabelů na 12cm podpatcích a to vše s kávičkou v ruce pro lidi v režii, kteří si díky připravenému programu i během coffee breaku, nemohli pro ni odskočit sami. (Za co Veře, samozřejmě, děkujeme!)

Ve druhém bloku jsme postupně slyšeli příběhy dvou úspěšných žen v e-commerce. Andrea Podstrelencová, CEO Holokolo.sk a po ní Lucia Komorechová, marketing manager Kompava.sk vyprávěly nejen čím vším si jako ženy a matky v byznysu prošly, ale přiblížily i více kroků, které musely udělat na cestě za úspěchem. 

Podobné a přesto tak rozdílné příběhy nám ukázaly, jak může vést úspěšný obchod s cyklistickým oblečením dlouholetá korporátní manažerka, která navíc nebicykluje, a na druhé straně jak si vede vystudovaná farmaceutka v čele marketingového oddělení v rodinné firmě. 

Lucia Komorechová, kompava.sk:

Online konference Website Story byla perfektní. Na sekundu zorganizovaná, perfektní program plný zajímavých informací a témat. Organizátoři i moderátoři byli připraveni a velmi uvolnění, což navozovalo domácí atmosféru a informace přímo z “kuchyně” dané společnosti. Jsem velmi vděčná za příležitost být součástí tohoto výjimečného projektu. Pro zakládající e-shopy i nově vzniklé si myslím, že byly zodpovězeny zajímavé otázky pro rozvoj a uplatnění se na trhu.

"Museli jsme vypnout marketing"

Jak byznys zasáhla pandemie, jak se stříhaly gumičky k rouškám či naháněly dodávky respirátorů nám vyprávěli majitelé dalších dvou úspěšných slovenských e-shopů, které si fanoušci MastersGate mohou pamatovat jako vítěze v roce 2017: Katarína Bobáková z Oblecsadoroboty.sk a Michal Kozmér z Bubulákovo.sk. Už v roce 2017 v nich porota, v čele s Martinem Krupou, viděla velký potenciál a ten se během pandemie jen potvrdil. Dnes jsou jejich projekty úspěšné, a Katka a Michal stále stejně spontánní a lidští.

Fascinující start odpolední části

Start odpoledního bloku si vzal na starost sportovní psycholog a kouč Adam Truhlář, který měl ambici virtuálně probudit obědem omámené publikum a my věříme, že se mu to s jeho přednáškou “Čím může vrcholový sportovec inspirovat podnikatele v e-commerce?” podařilo.

Umíte se skutečně soustředit? Dokážete psát email a přitom se nenechat vyrušit pípnutím notifikace na mobilu? Dokážete se naopak úplně dekoncentrovat na to, aby přišla idea a ten správný nápad?

Inspirace, které můžete uplatnit i v případě, že se bojíte křečků, nám rozdal marketingový expert Richard Mareček z momentálně pravděpodobně nejvýraznějšího slovenského e-shopu, Dedoles. Dedoles je další příklad úspěšného e-shopu, který byl oceněn ve své kategorii na MastersGate. V roce 2015 startup s obratem 1 mil € a velkými sny, dnes gigant s 50 mil € obratem a se sny o nic menšími.

Proč si myslí, že něco jako “lovebrand” neexistuje? Co si může z tak masivní marketingové kampaně odnést malý e-shop? Proč reklamu potřebuje každý a jak měřit, zda váš maskot už není otravný? Jako bonus doporučil povinné čtení pro každého, kdo chce marketing chápat strategičtěji než spuštění vyhledávacích kampaní.

Ján Gonda, ahooy.sk:

Pamatuji si, když jsem volal poprvé do uička a Aďo (Andrej Kajan, CEO ui42) řekl: "kluci, my vám nepostavíme jen e-shop, ale stáváme se vašimi partnery v byznysu", a už tehdy jsme si řekli, že tohoto partnera chceme.

Na závěr se před kamerami setkaly 2 odlišné světy. Adrián Dvorský, z Najšport.sk diskutoval s bratry Jánem a Majem Gondovými, zakladateli Ahooy.sk, o různých přístupech k startu, růstu a jednotlivých strategických krocích v životě e-commerce byznysu. 

Zatímco se mnozí z vás určitě našli v příběhu mladých a ambiciózních bratrů z Oravy, kteří nejdříve stříhají a potom měří (resp. nejdříve koupí tiskařský stroj a potom pro něj bourají vchod do budovy) a za jeden rok dokázali vyrůst z desítky objednávek měsíčně na několik tisíc, Najšport.sk ukázal, že svůj byznys postupně staví od servisu a půjčovny lyží, až po dnes už velkého prodejce kol s obrovskou prodejnou v Bratislavě.

Ptáte se, kde se dozvíte odpovědi na položené otázky? Všechny si můžete poslechnout ze záznamu dostupného na YOUTUBE.

10 speakerů. Více než tisícovka přehrání a více než 70 zodpovězených otázek.  Průřez spektrem témat od finančního poradenství, přes budování, růst, výběr strategických partnerů či expanzi, až po mentální koučink. To bylo letošní online pokračování úspěšné e-commerce konference v minulosti známé jako MastersGate, ve spolupráci ui42 a Slovenská spořitelna, Website Story.

Přestože jsme se shodli, že i online event má své kouzlo, už teď doufáme, že se příště uvidíme osobně. 

Sníte o tom, že jednou budete na jejich místě stát i vy a prezentovat svou úspěšnou byznysovou cestu? Na velké sny potřebujete velkého partnera. 

Ozvěte se nám na sales@ui42.sk a my vám pomůžeme zorientovat v online prostoru. 

Zúčastnili jste se, nebo jste si záznam prohlédli dodatečně? Dejte nám vědět váš názor vyplněním krátkého dotazníkujeho vyplněním budete zařazeni do losování o:

  • 3 e-booky "E-shop od nápadu po úspěch" od zakladatele ui42, Martina Krupy
  • 2x2 vstupy na event podzimu 2021, konferenci #akonato od Slovenské spořitelny
  • 1 vstup na SKDP webinář na téma "Obchodování na internetu z pohledu zákona o DPH" 

 

Přečtěte si také

 

Děkujeme za odběr!
Čeká vás ještě jeden krok. Klikněte na potvrzovací odkaz, který máte v e-mailu.
Ups! Tento email už je registrován
Email už máme v databázi, zkontrolujte si schránku nebo použijte jiný mail
Ups! Tento email je nesprávný
Email nemá správný formát
Ups! Neznámá chyba
Prosím, zkuste to později