Online konference Website Story ukázala, že na "východě stále něco je"

Online konference Website Story ukázala, že na "východě stále něco je"

Ač krásné prostory Slovenské spořitelny nemohly přivítat návštěvníky osobně, úspěšné příběhy webů, které prodávají, si online vyslechly stovky z vás.

Program Website story, jehož cílem bylo přiblížit inspirativní příběhy úspěšných slovenských eshopů a webů, byl nabitý od rána až do svého konce a soudě podle otázek ve Slido, vás témata skutečně zaujala a inspirovala.

Online konferenci moderovala dvojice: Vera Wisterová a Martin Krupa, spoluzakladatel ui42, kterým to spolu skvěle ladilo. 

Vera Wisterová:

Jsem velmi ráda, že jsem měla možnost moderovat Website Story, konferenci, která mnohým (včetně mě) otevřela oči a změnila pohled na fungování v rámci e-commerce. Skvělý den nabitý informacemi, které bych na googlu nenašla. Když to mám shrnout v několika větách - Rišo z Dedolesu mě přesvědčil, že love brandy jsou mýtus. Bratři z Ahooy zase potvrdili, že tvrdá práce a nadšení přináší úspěch v každém segmentu, i tom e-commerce. A debata s Katkou z Oblecsadoroboty.sk mi místy přinesla zimomrazení, protože jejich e-shop byl jediný, který na začátku pandemie prodával respirátory a roušky, a tak právě oni byli jako první ve "válečném stavu". Takovou kombinaci příběhů ze života, inspirace a nadšení (i ze strany organizátorů z ui42) na jednom místě člověk zažije jen párkrát. Jsem ráda, a děkuji, že jsem mohla být u toho.

Postupně se před kamerami a ve světle reflektorů vystřídali ostřílení speakři, marketingový trenér křečků, sportovní psycholog i majitelé eshopu, kteří ve volném čase bourají stěny a stěhují tiskařské stroje. 

Jako první nám, Matej Horňák, analytik Slovenské spořitelny, představil ekonomický pohled na pandemií postižený rok, aktuální trendy i dlouhodobý vývoj ekonomiky na Slovensku. Grafy, které jsme mohli vidět, připomínaly dobrou předpověď počasí, takže se můžete těšit, že na e-commerce obloze bude svítit sluníčko i po skončení pandemie!

Ján Žovin z programu pro začínající podnikatele ve SLSP a Vladimír Vlasatý, CEO Kavavitazov.sk, v panelovce přiblížili finanční doporučení pro začínajícího podnikatele. Otázky diváků rozšířily diskusi i o praktické rady jak postupovat a jaké jsou potřebné kroky, které začínající podnikatel musí splnit v případě, že si plánuje na start půjčit. 

Co by měl splňovat dobrý finanční plán? Potřebujete k úvěru ručitele? Poskytují banky úvěry i během Korona krize a které segmenty banky považují dnes za rizikové? 

Není coffeebreak jako coffeebreak

Díky Kávoholik.sk Vera ukázala, jaká šikovná je v přeskakování 7 kilometrů kabelů na 12cm podpatcích a to všechno s kávičkou v ruce pro lidi v režii, kteří si díky připravenému programu i během coffee breaku, nemohli pro ni odskočit sami. (Za co Vere, samozřejmě, děkujeme!)

Ve druhém bloku jsme postupně slyšeli příběhy dvou úspěšných žen v e-commerce. Andrea Podstrelencová, CEO Holokolo.sk a po ní Lucia Komorechová, marketing manager Kompava.sk vyprávěly nejen čím vším si jako ženy a matky v byznysu přeskákaly, ale přiblížily i několik kroků, které musely udělat na cestě za úspěchem. 

Podobné a přesto tak rozdílné příběhy nám ukázaly, jak může vést úspěšný obchod s cyklistickým oblečením dlouholetá korporátní manažerka, která navíc nejezdí na kole, a na druhé straně jak si vede vystudovaná farmaceutka na čele marketingového oddělení v rodinné firmě. 

Lucia Komorechová, kompava.sk:

Online konference Website Story byla perfektní. Na sekundu zorganizovaná, perfektní program plný zajímavých informací a témat. Organizátoři i moderátoři byli připravení a velmi uvolnění, což navozovalo domácí atmosféru a informace přímo z “kuchyně” dané společnosti. Jsem velmi vděčná za příležitost být součástí tohoto výjimečného projektu. Pro zakládající e-shopy i nově vzniklé si myslím, že byly zodpovězené zajímavé otázky pro rozvoj a uplatnění se na trhu.

"Museli jsme vypnout marketing"

Jak byznys zasáhla pandemie, jak se stříhaly gumičky k rouškám či naháněly dodávky respirátorů nám vyprávěli majitelé dalších dvou úspěšných slovenských eshopů, jejichž si fanoušci MastersGate mohou pamatovat jako vítěze v roce 2017: Katarína Bobáková z Oblecsadoroboty.sk a Michal Kozmér z Bubulákovo.sk. Už v roce 2017 v nich porota, na čele s Martinem Krupou, viděla velký potenciál a ten se během pandemie jen potvrdil. Dnes jsou jejich projekty úspěšné, a Katka a Michal stále stejně spontánní a lidskí.

Fascinující start odpolední části

Start odpoledního bloku si vzal na starost sportovní psycholog a kouč Adam Truhlář, který měl ambici virtuálně probudit obědem opantané publikum a my věříme, že se mu to s jeho přednáškou “Čím může vrcholový sportovec inspirovat podnikatele v e-commerce?” podařilo.

Umíte se skutečně soustředit? Dokážete psát email a přitom se nenechat vyrušit pípnutím notifikace na mobilu? Dokážete se naopak úplně dekoncentrovat na to, aby přišla idea a ten správný nápad?

Inspirace, které můžete uplatnit i v případě, když se bojíte křečků, nám rozdal marketingový expert Richard Mareček z momentálně pravděpodobně nejvýraznějšího slovenského eshopu, Dedoles. Dedoles je další příklad úspěšného eshopu, který byl oceněn ve své kategorii na MastersGate. V roce 2015 startup s obratem 1 mil € a velkými sny, dnes gigant s 50 mil € obratem a se sny o nic menšími.

Proč si myslí, že něco jako “lovebrand” neexistuje? Co si může z tak masivní marketingové kampaně odnést malý eshop? Proč reklamu potřebuje každý a jak měřit, zda váš maskot už není otravný? Jako bonus doporučil povinné čtení pro každého, kdo chce marketing chápat strategičtěji než spuštění vyhledávacích kampaní.

Ján Gonda, ahooy.sk:

Pamatuji si, když jsem volal poprvé do uička a Aďo (Andrej Kajan, CEO ui42) řekl: "kluci, my vám nepostavíme jen eshop, ale stáváme se vašimi partnery v byznysu", a už tehdy jsme si řekli, že tohoto partnera chceme.

Na závěr se před kamerami setkali 2 odlišné světy. Adrián Dvorský, z Najšport.sk diskutoval s bratry Jánem a Majem Gondovcami, zakladateli Ahooy.sk, o různých přístupech ke startu, růstu a jednotlivých strategických krocích v životě e-commerce byznysu. 

Zatímco se mnozí z vás určitě našli v příběhu mladých a ambiciózních bratrů z Oravy, kteří nejdříve stříhají a potom měří (resp. nejdříve koupí tiskařský stroj a potom pro něj bourají vchod do budovy) a za jeden rok dokázali vyrůst z desítky objednávek měsíčně na několik tisíc, Najšport.sk ukázal, že svůj byznys postupně staví od servisu a půjčovny lyží, až po dnes už velkého prodejce kol s ob

Přečtěte si také

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.