Ač krásné prostory Slovenské spořitelny nemohly přivítat návštěvníky osobně, úspěšné příběhy webů, které prodávají, si online vyslechly stovky z vás.
Program Website story, jehož cílem bylo přiblížit inspirativní příběhy úspěšných slovenských eshopů a webů, byl nabitý od rána až do svého konce a soudě podle otázek ve Slido, vás témata skutečně zaujala a inspirovala.
Online konferenci moderovala dvojice: Vera Wisterová a Martin Krupa, spoluzakladatel ui42, kterým to spolu skvěle ladilo.
Vera Wisterová:
Jsem velmi ráda, že jsem měla možnost moderovat Website Story, konferenci, která mnohým (včetně mě) otevřela oči a změnila pohled na fungování v rámci e-commerce. Skvělý den nabitý informacemi, které bych na googlu nenašla. Když to mám shrnout v několika větách - Rišo z Dedolesu mě přesvědčil, že love brandy jsou mýtus. Bratři z Ahooy zase potvrdili, že tvrdá práce a nadšení přináší úspěch v každém segmentu, i tom e-commerce. A debata s Katkou z Oblecsadoroboty.sk mi místy přinesla zimomrazení, protože jejich e-shop byl jediný, který na začátku pandemie prodával respirátory a roušky, a tak právě oni byli jako první ve "válečném stavu". Takovou kombinaci příběhů ze života, inspirace a nadšení (i ze strany organizátorů z ui42) na jednom místě člověk zažije jen párkrát. Jsem ráda, a děkuji, že jsem mohla být u toho.
Postupně se před kamerami a ve světle reflektorů vystřídali ostřílení speakři, marketingový trenér křečků, sportovní psycholog i majitelé eshopu, kteří ve volném čase bourají stěny a stěhují tiskařské stroje.
Jako první nám, Matej Horňák, analytik Slovenské spořitelny, představil ekonomický pohled na pandemií postižený rok, aktuální trendy i dlouhodobý vývoj ekonomiky na Slovensku. Grafy, které jsme mohli vidět, připomínaly dobrou předpověď počasí, takže se můžete těšit, že na e-commerce obloze bude svítit sluníčko i po skončení pandemie!
Ján Žovin z programu pro začínající podnikatele ve SLSP a Vladimír Vlasatý, CEO Kavavitazov.sk, v panelovce přiblížili finanční doporučení pro začínajícího podnikatele. Otázky diváků rozšířily diskusi i o praktické rady jak postupovat a jaké jsou potřebné kroky, které začínající podnikatel musí splnit v případě, že si plánuje na start půjčit.
Co by měl splňovat dobrý finanční plán? Potřebujete k úvěru ručitele? Poskytují banky úvěry i během Korona krize a které segmenty banky považují dnes za rizikové?
Není coffeebreak jako coffeebreak
Díky Kávoholik.sk Vera ukázala, jaká šikovná je v přeskakování 7 kilometrů kabelů na 12cm podpatcích a to všechno s kávičkou v ruce pro lidi v režii, kteří si díky připravenému programu i během coffee breaku, nemohli pro ni odskočit sami. (Za co Vere, samozřejmě, děkujeme!)
Ve druhém bloku jsme postupně slyšeli příběhy dvou úspěšných žen v e-commerce. Andrea Podstrelencová, CEO Holokolo.sk a po ní Lucia Komorechová, marketing manager Kompava.sk vyprávěly nejen čím vším si jako ženy a matky v byznysu přeskákaly, ale přiblížily i několik kroků, které musely udělat na cestě za úspěchem.
Podobné a přesto tak rozdílné příběhy nám ukázaly, jak může vést úspěšný obchod s cyklistickým oblečením dlouholetá korporátní manažerka, která navíc nejezdí na kole, a na druhé straně jak si vede vystudovaná farmaceutka na čele marketingového oddělení v rodinné firmě.
Lucia Komorechová, kompava.sk:
Online konference Website Story byla perfektní. Na sekundu zorganizovaná, perfektní program plný zajímavých informací a témat. Organizátoři i moderátoři byli připravení a velmi uvolnění, což navozovalo domácí atmosféru a informace přímo z “kuchyně” dané společnosti. Jsem velmi vděčná za příležitost být součástí tohoto výjimečného projektu. Pro zakládající e-shopy i nově vzniklé si myslím, že byly zodpovězené zajímavé otázky pro rozvoj a uplatnění se na trhu.
"Museli jsme vypnout marketing"
Jak byznys zasáhla pandemie, jak se stříhaly gumičky k rouškám či naháněly dodávky respirátorů nám vyprávěli majitelé dalších dvou úspěšných slovenských eshopů, jejichž si fanoušci MastersGate mohou pamatovat jako vítěze v roce 2017: Katarína Bobáková z Oblecsadoroboty.sk a Michal Kozmér z Bubulákovo.sk. Už v roce 2017 v nich porota, na čele s Martinem Krupou, viděla velký potenciál a ten se během pandemie jen potvrdil. Dnes jsou jejich projekty úspěšné, a Katka a Michal stále stejně spontánní a lidskí.
Fascinující start odpolední části
Start odpoledního bloku si vzal na starost sportovní psycholog a kouč Adam Truhlář, který měl ambici virtuálně probudit obědem opantané publikum a my věříme, že se mu to s jeho přednáškou “Čím může vrcholový sportovec inspirovat podnikatele v e-commerce?” podařilo.
Umíte se skutečně soustředit? Dokážete psát email a přitom se nenechat vyrušit pípnutím notifikace na mobilu? Dokážete se naopak úplně dekoncentrovat na to, aby přišla idea a ten správný nápad?
Inspirace, které můžete uplatnit i v případě, když se bojíte křečků, nám rozdal marketingový expert Richard Mareček z momentálně pravděpodobně nejvýraznějšího slovenského eshopu, Dedoles. Dedoles je další příklad úspěšného eshopu, který byl oceněn ve své kategorii na MastersGate. V roce 2015 startup s obratem 1 mil € a velkými sny, dnes gigant s 50 mil € obratem a se sny o nic menšími.
Proč si myslí, že něco jako “lovebrand” neexistuje? Co si může z tak masivní marketingové kampaně odnést malý eshop? Proč reklamu potřebuje každý a jak měřit, zda váš maskot už není otravný? Jako bonus doporučil povinné čtení pro každého, kdo chce marketing chápat strategičtěji než spuštění vyhledávacích kampaní.
Ján Gonda, ahooy.sk:
Pamatuji si, když jsem volal poprvé do uička a Aďo (Andrej Kajan, CEO ui42) řekl: "kluci, my vám nepostavíme jen eshop, ale stáváme se vašimi partnery v byznysu", a už tehdy jsme si řekli, že tohoto partnera chceme.
Na závěr se před kamerami setkali 2 odlišné světy. Adrián Dvorský, z Najšport.sk diskutoval s bratry Jánem a Majem Gondovcami, zakladateli Ahooy.sk, o různých přístupech ke startu, růstu a jednotlivých strategických krocích v životě e-commerce byznysu.
Zatímco se mnozí z vás určitě našli v příběhu mladých a ambiciózních bratrů z Oravy, kteří nejdříve stříhají a potom měří (resp. nejdříve koupí tiskařský stroj a potom pro něj bourají vchod do budovy) a za jeden rok dokázali vyrůst z desítky objednávek měsíčně na několik tisíc, Najšport.sk ukázal, že svůj byznys postupně staví od servisu a půjčovny lyží, až po dnes už velkého prodejce kol s ob