UX audit

Čo to znamená

UX audit je proces hodnocení a analyzování UX (uživatelského zážitku) v rámci webových stránek, aplikací nebo jiných technologií. Cílem UX auditu je identifikovat problémy a nedostatky v UX a navrhnout opatření pro jejich vylepšení.

Viac info

UX audit představuje analýzu použitelnosti vašeho digitálního produktu. Jde o komplexní hodnocení toho, jak lidé vnímají a interagují s vaší webovou stránkou, aplikací nebo jiným softwarem.

Cílem UX auditu je identifikovat oblasti, které se dají zlepšit, aby se uživatelská zkušenost (UX) zlepšila. UX audit se zaměřuje na to, jak je pro uživatele jednoduché a efektivní dosáhnout svých cílů na vašem produktu.

Proč je UX audit důležitý?

Dobré UX je klíčové pro úspěch jakéhokoli digitálního produktu. Produkt s dobrým UX je pro uživatele jednoduchý a efektivní na používání, což vede k vyšší spokojenosti a loajalitě. UX audit vám může pomoci:

  • Zlepšit použitelnost a efektivitu vašeho produktu.
  • Snížit počet chyb a frustrace uživatelů.
  • Zvýšit míru konverze a návratnosti investic.
  • Zlepšit vnímání vaší značky.

Jak se dělá UX audit?

UX audit obvykle vykonává UX profesionál, designér nebo expert na použitelnost. Během auditu se používají různé metody, jako například:

  • Heuristické hodnocení: Jde o kontrolu produktu proti seznamu osvědčených postupů UX.
  • Analýza dat: Prozkoumání analytických dat o tom, jak lidé používají váš produkt.
  • Testování použitelnosti: Pozorování uživatelů při interakci s vaším produktem.

Na základě těchto metod audit odhalí problémy s použitelností, jako například:

  • nejasná navigace,
  • zmatené rozložení,
  • neintuitivní formuláře,
  • pomalé načítání stránky,
  • chybové hlášení, které jsou nesrozumitelné.

Výstupem UX auditu je zpráva, která obsahuje seznam zjištěných problémů a doporučení na zlepšení. Tato doporučení vám pomohou zlepšit celkovou UX vašeho produktu a tím pádem i spokojenost uživatelů a úspěšnost vašeho podnikání.

Tipy na zlepšení UX

  • Zaměřte se na potřeby uživatelů: Důkladně prozkoumejte, jaké jsou potřeby a očekávání vašich cílových uživatelů.
  • Udělejte si průzkum: Proveďte průzkum mezi vašimi uživateli, abyste získali zpětnou vazbu na jejich zkušenosti s vaším produktem.
  • Dodržujte osvědčené postupy UX: Existuje mnoho osvědčených postupů UX, které můžete implementovat do svého produktu.
  • Neustále testujte a vylepšujte: UX je kontinuální proces a je důležité neustále testovat a vylepšovat váš produkt na základě zpětné vazby od uživatelů.

Jak vyladit web pro návštěvníky? 

Dnes nestačí mít jen tak nějaký web. Kromě poutavého webdesignu, super obsahu nebo rychlého načítání je tu ještě jeden faktor, který pomáhá webům a e-shopům efektivněji plnit svůj cíl – “použitelnost webu”. Webové stránky by měly být intuitivní, přehledné a srozumitelné, aby návštěvník s lehkostí našel co hledá nebo vyřešil svůj problém. To vše ve velké míře ovlivňuje UX. Rozhodující parametr, díky kterému zákazník dokončí objednávku, vyplní formulář a po čase se vrátí opět. A jeho známí, kterým stránku doporučil, spolu s ním. 

O tom, jak můžete vyladit web pro návštěvníky se můžete dočíst v našem blogu.

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Konzultace zdarma

S čím byste potřebovali pomoci?

Vyberte všechny možnosti, které se vás týkají

Potřebujete ještě s něčím pomoci?

Vyberte si další oblast

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulář byl úspěšně odeslán.